• elwen

fler gravida som avskyr denna värme?

Är gravid i v 36 å lider av denna jävla hetta.
    Kan inte vara ute på dagarna och har ingen som helst hunger trots att jag borde äta mer.
    Foglossning ryggvärk sammandragningar ilningar i benen värk å fan å hans moster.
    Detta är 4:e graviditeten och den jävligaste i alla kategorier.
    Sömnlösa nätter å kissa femtioelva gånger om dygnet.
    Ja jag tänker gnälla och hata detta skiner i om jag borde vara tacksam å nöjd.
    Tips för nedkylning mottages tacksamt.
    Lyckas pricka in alla mina graviditeter så jag är höggravid mitt i högsommaren.
    Men denna sommar slår allt ...
    Fler gravida som är less ...

• Svar på tråden fler gravida som avskyr denna värme?
  • Yogamama

Usch, lider med dig! Är inte gravid själv nu, men har varit och förstår precis. Ta svala duschar/bad och självtorka. Har ni källarvåning så sov där - det gör vi hela familjen nu och det är flera grader svalare. Drick mycket och se till att du får i dig salt, annars kan du må dåligt.

• Yogamama

Usch, lider med dig! Är inte gravid själv nu, men har varit och förstår precis. Ta svala duschar/bad och självtorka. Har ni källarvåning så sov där - det gör vi hela familjen nu och det är flera grader svalare. Drick mycket och se till att du får i dig salt, annars kan du må dåligt.

• vallakra

Är inte gravid men lider ändå. Jag håller med Yogamama, svala duschar och bad. Ett annat tips är "kalla kuddar".

Både jag och min son lider av migrän och för ett par år sedan kom jag på att sk vetekuddar går utmärkt att lägga i frysen. Det är väldigt skönt att lägga över panna och ögon när migränen kommer.

Nu i sommar har vi flera stycken i frysen. De funkar mot huvudvärk men är också sköna att lägga i sängen en stund innan man går och lägger sig. En annan favorit är att lägga dem över/under fötterna när man sitter i soffan. Eller ha dem i knät, över axlarna, ja lite varsom helst.

Lycka till och grattis till bebis!

• isabellab

JA!!

Är bara i vecka 24 men svettas som en gris.

• E2012smamma

Här har du en i v 35.

Dör svettdöden senaste 1-2 veckorna. Innan har det ändå känts okej.

Nu vill jag ha september å bebis!

• E M A
    elwen skrev 2014-08-05 09:21:30 följande:

Är gravid i v 36 å lider av denna jävla hetta.
    Kan inte vara ute på dagarna och har ingen som helst hunger trots att jag borde äta mer.
    Foglossning ryggvärk sammandragningar ilningar i benen värk å fan å hans moster.
    Detta är 4:e graviditeten och den jävligaste i alla kategorier.
    Sömnlösa nätter å kissa femtioelva gånger om dygnet.
    Ja jag tänker gnälla och hata detta skiner i om jag borde vara tacksam å nöjd.
    Tips för nedkylning mottages tacksamt.
    Lyckas pricka in alla mina graviditeter så jag är höggravid mitt i högsommaren.
    Men denna sommar slår allt ...
    Fler gravida som är less ...

Jaa!! Det är hemskt! V 30 här. Legat totalt utslagen flera dagar förra veckan. Tips; duscha svalt ofta (eller bada om väldigt nära till hav/sjö), blöt handduk på kroppen/huvudet, kallt fotbad, drick mkt och ät mer salt (ex salta jordnötter el popcorn). Leta upp skugga och blåst! Lycka till!!
  • bb2014

Är bara i v.9, men värmen har gjort mitt illamående outhärdligt och det märks att kroppstemperaturen ligger högre.

Eloge till er som har en stor mage att släpa på! Är glad att jag släpar på min i vinter :)

• bb2014

Såg nu att det var helt fel för mig "tredje trimestern" ...tack och bock ;)

• PernillaWaxin

Hej!

Själv är man i vecka 38 och JA det är för varmt. Värmen gör mig helt orkeslös, svårt att känna hunger och svettas som tusan. Mår dåligt av värmen. Det är ingen höjdare det här. Nätterna är fruktansvärda! Sover jättedåligt.

• Aamanddal

V 36 här med och jag dör också i den här jäkla pissvärmen.. Bor högst upp utan hiss i en hörnlägenhet, blir så sjukt varmt här inne och foglossningen gör att jag inte vill gå i dessa 52 trappsteg. Bebis får gärna komma snart!!!!

• Pysslan82

Jag kyler ner mig med kylklampar invirade i en tunn handduk och äter isbitar..
    Kylklampar under fotdynorna är extra skönt!

• Adorabellen

Är också gravid och jag smälter bort snart!! :(

Svetten sprutar så fort jag gör något ansträngande. Får sitta med fläkten i ansiktet haha.. Nej usch det är hemskt!

• isabellab

Samma här :)

Brukar ligga på sida och lägga en kylklamp mellan låren och ha blöta handdukar på natten som täcke, underbart!

Pysslan82 skrev 2014-08-07 15:44:58 följande:

Jag kyler ner mig med kylklampar invirade i en tunn handduk och äter isbitar..

Kylklampar under fotdynorna är extra skönt!

Svar på tråden fler gravida som avskyr denna värme?