Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Avgiftning, sämsta mamman!

Står på min balkong och gråter medan jag tittar på stjärnorna. Fy fan vad jobbigt!!!

Tack för stödet. Mannen sitter vid datorn, han fattar inte.

• Anonym (o)

Tack alla! Det känns bättre idag, mindre kryp i kroppen och mer lugn. Jätteskönt. Jag inser att det kan vända men just nu njuter jag av framgången.

Erat stöd har varit ovärderligt för mig!

• Anonym (o)
    puss skrev 2014-08-05 14:43:30 följande:

Du är sjukt toppenbra!! OMFG VAD DU SKA VARA STOLT ÖVER DIG SJÄLV!!! Vilken kanontjej du är!! Hurra för TOPPENMAMMOR som du! All heder och hatten av!!

Tack! Jag börjar känna att jag är starkare än jag trott. Framförallt har det här lärt mig att inte döma missbrukare som jag tidigare gjort. Jag har undrat hur föräldrar kunnat fastna i sånt här, ni vet jag hur lätt det är

Maken har gömt dom tabletter jag har kvar, smärta har jag och alvedon hjälper inte mycket men aldrig igen att jag tar något dylikt preparat. Har bokat tid med min ortoped och han får hitts någon annan lösning. Tabletter är inte rätt i det här läget!
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-05 21:41:22 följande:

Hur går det nu då?

Jag hamnade i en svacka kring 18:00. Då drog jag på mig träningskläderna och gick några km, det gjorde fruktansvärt ont i min skada men var klart värt det på det fysiska planet. Efter det lekte jag med barnen och nu har jag lagt mig i soffan med lite chips och mår bättre igen.

Så dagen har som helhet gått mycket bättre än igår. Oroar mig dock för natten, men försöker att inte tänka på det.
    cirkusmusen skrev 2014-08-05 21:49:42 följande:

Jag hoppar in och hejar på dig! :D

Tack!
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-05 22:12:55 följande:

Jättebra :)

Hur sov du i natt då?

Jag blir själv peppad på att kanske tända av nu snart när du är så duktig :)

Natten var ett helvete! Jag har gråtit och skrikit, vankat av och an, trodde jag skulle bli tokig! Men somnade tillslut utmattad och lyckades sova. Oroar mig verkligen för den.här natten.

Det känns som.att det är två.steg fram och ett tillbaks, hela tiden. Tröttsamt.

Jag har försökt avgifta mig en gång för några veckor sen, men orkade bara med ett.dygn. Nu har jag klarat tre dygn sen.jag tog sista oxyn
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-05 22:45:16 följande:

Det blir nog bättre i natt, jag brukar bunkra upp med film och godis och direkt det börjar bli jobbigt så går jag upp och ser film istället.

Men du har kommit långt nu. Skulle det skita sig nu så ta inte en hel tablett vad du än gör. Mosa den då och ta en 1/4 eller något oavsett vad läkarna säger. Du har kommit så långt nu.

Tack, jag kommer inte att ta något av det igen, så maken har gömt dem. På så sätt kan jag inte i ren desperation ta en. Mitt största problem med det här är att jag kan inte titta på tv, jag har inte ro att vara still, eller att fokusera. Det är som restless legs gånger 1000. Skitjobbigt, pirrar tom.i armarna, går inte att vara still.
    Diamant skrev 2014-08-05 22:47:09 följande:

Du är så himla stark tjejen! 

Kämpa på, nu är det snart över! 

Nu är inte läge att ge upp, du har gjort så mycket av det redan resten klarar du! 

Tror på dig!

Ofdry­kkja, jag har läst dina kommentarer och förstod direkt att du är i den "världen" själv och jag tycker att det är så himla fint och omtänksamt av dig att hjälpa henne, du som har erfarenhet och själv vet hur det är. Fint med människor som du <3 

Tack, allas stöd har betytt så otroligt mycket! Att bara veta att en främling lägger några sekunder av sitt liv på att skriva några rader och muntra upp är stort och hjälper mer än man tror.

Vad gäller Ofdrykkja som verkligen lagt tid och omsorg på mig och på att nå fram till mig, hen kommer jag aldrig kunna tacka tillräckligt. Det har varit guld värt. Det enda jag kan.hoppas på.är att hen får samma stöd när det är dags.

Jag kommet helt klart försöka hjälpa andra efter det här! Precis som Ofdrykkja stöttat mig, och ni.andra.
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-05 23:13:03 följande:

Du kanske kan ta en promenad med en ljudbok i lurarna? Du kan ju gå hela natten om du vill, är ju inget problem med det :)

Har du testat kallt fotbad förresten? Det brukar hjälpa bra? Eller varma bad. Brukar ta bort pirret i kroppen för en stund.

Fotbad har jag inte testat, men det ska jag absolut! Tack för tipset.
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-05 23:40:43 följande:

Riktigt kallt, det ska inte vara behagligt.

Ok, ska komma ihåg det.

Nu ska jag försöka lägga mig.
  • Anonym (o)
    Eleonor01 skrev 2014-08-06 07:40:15 följande:

Hur har din natt varit? Nu är det inte långt kvar! :)

Anonym (Härda ut...) skrev 2014-08-06 08:42:21 följande:

Hur har det gått för dig i natt?

puss skrev 2014-08-06 09:46:32 följande:

Kom ihåg att du är bäst i hela världen. Resten av ditt liv kommer du vara stolt över dig själv för detta!! Jag beundrar dig oerhört mycket!!

Åh vad vänliga ni är!

Natten har varit ok. Jag klev upp vid två, efter att ha vänt och vridit mig i flera timmar. Då tog jag en promenad i regnet och när jag lyckades somna om efter det sov jag riktigt bra
  • Anonym (o)
    Diamant skrev 2014-08-06 11:07:11 följande:

Vad skönt att du fått sova lite, ny dag och nya tag! Nu är det snart över och du kan känna dig stolt över dig själv som klarat det såhär långt! 

Fatta vad stark du är!

Jag känner mig inte så stark, mer som en blöt pirrig trasa. Den här rastlösheten och pirret i benen och armarna får gärna försvinna
  • Anonym (o)
    Diamant skrev 2014-08-06 11:26:34 följande:

Jag förstår det, du kommer förstå din styrka när du är på andra sidan av detta <3 

Har du sett filmen Divergent? I några scener så är hjältinnan injicerad med ett hallucinogen som får henne att uppleva sina värsta mardrömmar och ska agera på olika sätt för att ta sig ifrån dem. Hennes taktik är att säga "This isn't real" och då hittar hon kraften att ta sig igenom det. 

Jag hoppas att jag inte blev för flummig där men det jag menar är att pirrandet, de konstiga känslorna, abstinensen din kropp känner, den är egentligen inte på riktigt! Du behöver inte Oxy EGENTLIGEN, din hjärna tror det och VILL ha det, och därför skickar den ut signaler som gör att du mår fysiskt dåligt utan. 

Du har kommit så långt nu, det värsta är över! Snart förstår din hjärna också att den hellre är utan så fokusera på att det är slutspurten och att från och med nu så kommer det bara bli bättre! <3 

Heja heja!

Tack, och nej, det var inte flummigt alls. Jag förstår precis hur du menar och har inte tänkt på det så, men ska börja nu!

Tusen tack
  • Anonym (o)

Jag kom ut på andra sidan!!!

Jag är inte helt bra men känner mig starkare än på länge! Det hade inte gått utan allas pepp och tips, det ni har gjort för mig kan jag aldrig återgälda.

Tusen Tack från djupet av mitt numera drogfria hjärta

• Anonym (o)
    puss skrev 2014-08-07 13:24:19 följande:

Hurra hurra, fantastiskt!! Tårta till alla!!!

Glasstårta
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-09 00:09:03 följande:

Hur mår du nu?

Ute och går just nu. Rastlös, pirrig och kallsvettig. Igår var en riktigt bra dag, idag fredag något sämre. Men om jag har förstått det rätt kan det vara så, ett steg fram och två tillbaka.

Riktigt påfrestande både fysiskt och psykiskt och jag har fått en helt ny förståelse för missbrukare av alla de slag. Den här upplevelsen har helt klart gjort mig mer ödmjuk.
  • Anonym (o)
    Diamant skrev 2014-08-07 13:49:10 följande:

Wohoo!! 

Helt underbart! Bra jobbat! 

Anonym (Härda ut...) skrev 2014-08-07 13:59:46 följande:

Grattis till friheten! Fira med nåt kallt (och inte beroendeframkallande )

Aaliyah skrev 2014-08-07 14:54:10 följande:

Bra gjort!! Grattis.

Eleonor01 skrev 2014-08-07 15:16:31 följande:

Vad glad jag blir för dig å din familj! Hoppas att du snart även blir smärtfri å kan gå vidare med din vardag! Kramar till dig, starka mamma <3

Tack alla
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-10 20:09:03 följande:

Ja men det blir mjukare sen. Räkna med att två veckor är lite jobbiga. Man sköter man sömnen, vätskan och maten så tar man udden av mycket.

Jag tänder också av nu :( Sen i fredags. Är väldigt jobbigt just nu :(

Åh vad jag önskar jag kunde ge dig samma stöd som du gett mig! Du har varit/är min klippa, du är stark och klarar det @):-
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-10 21:12:50 följande:

Jo jag vet att jag klarar det, är liksom inte första gången :p

Ska inte heller gå av helt utan bara dra ner toleransen lite då den är alldeles för hög idag :(

Men det är lite hårt. Fast jag tror du hade det värre ändå. Men du är så snäll.

Har det värsta runnit av dig nu?

Det går nog inte att jämföra, allas kamp är olika men i mitt fall har det gjort mig mer ödmjuk och mindre dömande.

Jag hittade ett litet inlägg i Aftonbladet av alla tidningar som hjälpt mig och fortfarande hjälper mig "Gå ut och gå - demonerna tycker inte om frisk luft." Tydligen något Ingemar Berman sagt. Så jag har gått och gått och gått.

Tydligen skulle inte min läkare skrivit ut dessa piller till mig och framförallt inte så många under så lång tid. Jag lider av ångest och panikattacker samt har en tendens att bli beroende av det mesta. Men nu är det som det är.

Igår var riktigt jobbigt och dygnet innan, ångest och rastlöshet, idag har det gått bättre. Två steg fram och ett tillbaka.

Vill du dela med dig av din historik, hur du hamnat där du är? Du måste absolut inte.

När man "tänt av", blir man extra känslig för substansen sen, att det räcker med ett halft piller för att må bra? Om man måste medicineras igen, fastnar man i träsket direkt då eller tar det några veckor?
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-10 21:57:03 följande:

Haha börja inte jämföra dig med Bergmans och hans demoner nu :p

Ja det är väl ingen hemlighet direkt varför det blev som det blev för mig. Började dricka ganska mycket när jag var ganska ung och testade lite allt möjligt. Både för att det var roligt att festa och för att jag mådde dåligt och var rädd. Men efter några år blev det svårare med vissa droger som tjack och sprit och särskilt med hallucinogener och ecstasy så jag började med benso och senare opiater för att lugna ner mig. Sen var man fast och det har mest rullat på. Nu är jag lite över 30 och har ett rätt svårt missbruk. Men försöker hålla det i schack genom att inte gå upp helt på för starka saker och stora doser. Försöker undvika vissa saker och försöker hålla ett schema. Får väl se hur det slutar, tyvärr ser jag inte ljust på framtiden. Men tar en dag i taget.

Hahahahahaha nej jag och Bergman har inte mycket gemensamt förutom det där med att gå. Den här veckan har jag gått ca en mil dagligen, vilket antagligen är tur mtp hur mycket jag äter just nu.

Har du familj eller någon som stöttar dig? Jag har en vän som går och får metadon (tror det heter så) på sjukhuset, är det inget du funderat på? Som sagt, det är bara frågor, jag ser ju nu hur lätt det är att hamna i ett beroende man aldrig trodde man skulle hamna i.
Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!