• Björan

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

mrshellstrom skrev 2014-08-10 10:06:02 följande:

Står här mitt i blodbadet (suck och tvi) och undrar hur länge det ska vara denna gången.

Vid mitt ma fick jag cytotec och då tog blödningen en 2-3 veckor iaf, men då var jag längre gången dessutom.

Nu tog det slut i v5. Hur länge har ni blött?

Hoppas på ett plus snart igen!

Hoppas det går över snart, jag blödde mkt 3 dagar och sparsamt några dagar till och fick mitt mf i V.4-5. När jag fick mf för 2 år sedan fick jag i V 9 och då blödde jag längre.

Ja hoppas på samma här, har känt mig illamående lite nu och väldigt trött ett par dagar och känt lite verk i nedre magen. Kan ju vara kroppen som spelar ett spratt.
  • Björan

Känns nästan som att jag är gravid. Känns precis som sist när jag plussade. Har varit väldigt trött ett par dagar, har humörsvängningar, ömma bröst och ökade flytningar. Vågar inte hoppas på för mkt.

Gjorde ett test i morse som givetvis va negativt. Är bara på BIM-6 så inte så konstigt.

• Björan
    carrolinea skrev 2014-08-16 13:02:21 följande:

Håller tummen för dig :) säkert tidigt att testa, du får uppdatera sen :)

Tack snälla ni! Det svåraste är att man blir så besviken varje gång det inte blir ett plus och det är svårt att få sin omgivning att förstå ibland. Hjälper att prata av sig här när man är i liknande situation.

Hoppas vi alla snart har ett plus!
  • Björan

Tog ett test idag på morgonen, kunde inte hålla mig. Det va såklart negativt. Hade räknat fel antingen BIM-5 eller -7 idag. Men är ju så svårt att veta efter mf hur cykeln är.

Kanske är för tidigt att testa egentligen?

Mina bröst gör ont vid minsta beröring och känner mig verkligen gravid.

Funderar på att köpa rfsu testa tidigt, någon som har erfarenhet av dom?

• Björan

Har BIM-4 ca idag. Har halsbränna, ömma bröst, flytningar och trött sen några dagar. Kom tre små bloddroppar i trosan i fm, trodde det va mensen men ingenting kom mer. Tog ett test nu på kvällen som va negativt, hm...

• Björan

Jag hade rätt angående mina symtom, har igår och idag testat positivt :) är jätteglad men lite nervöst över hur det går denna gången.

• Björan
    Ozzy09 skrev 2014-08-21 20:27:32 följande:

Åååh vad underbart!!! GRATTIS!!! Jag fick en Smileygubbe på mitt ÄL test nu ikväll! Så nu ska vi köra! :)

Tack så mkt är ofattbart :) åh va roligt hoppas det går vägen för dig nu då:)
  • Björan

Tycker det ser positivt ut :) så såg mina test också ut i början. Håller tummarna att det är samma för dig!

• Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-02 19:50:46 följande:

Ja, det har varit jätte svagt nu igår och idag. Ska testa imorgon och se. Hoppas att det har blivit starkare då! :) har bim Tors/fre.

Brösten ömmar/bränner/sticker fortfarande.

Hur länge visade dina test svagt innan det blev starkare?

Håller tummarna! Mina visade svagt före BIM och starkt dagen efter. Ett plus är ett plus även om det är svagt sägs det ju ;) spökstreck är gråaktiga men ditt tycker jag har en röd färg.
  • Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-02 20:52:59 följande:

Åh härligt! Får hålla mig i skinnet ett par dagar till. ;)

Ja, strecket är rött. Men jag är rädd för mf igen. Att det kanske är ett tidigt och att strecken inte kommer bli starkare för det, och tillslöt försvinner igen. Alla dessa dumma tankar man har!! :(

Hur lågt har du kommit nu? :)

Förstår det är mycket oro efter ett mf och man blir gravid igen. Jag tror iof att du är gravid och det är svagt just för att du testa tidigt. Läste att var 48:e timme fördubblas hcg så du får nog ett starkt streck snart :)

Jag tittar hela tiden efter en blödning. Jag är i V.6 nu känns oerhört långsamt men har VUL på mån och hoppas allt då ser bra ut och att hjärtat pickar. Är jättenervös, man vill ju så gärna få ett syskon.
  • Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 09:57:59 följande:

Jag kunde såklart inte hålla mig från att testa det digitala redan nu!

Äntligen fick jag mitt "Gravid 1-2". Nu kan jag äntligen börja tro och hoppas på detta igen!

Grattis igen! :) va helt säker på att det va positivt ;) det gick ganska snabbt för dig med nu då? :)

Det här är min fjärde graviditet och jag har haft turen att bli gravid direkt alla gånger :) såg att du bodde i närheten av borås? Jag bor också i borås och har en dotter som är född juni-12 :)
  • Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 12:16:59 följande:

Ja, detta är min tredje och det har gått på första försöket med alla.

Nämen? Bor du i Borås? Jag bor i Kinna, men jag jobbar inne i Borås. :)

Min dotter är född i Juli -12. :)

Vilket sammanträffande, vi bor i Målsryd ca 1mil utanför :). Jobbar också inne i borås, borås stad Kvarngatan.
  • Björan

Blev så nojig att jag köpte ett digitalt idag, fast att jag plussat på många vanliga test innan. Stod gravid 3+ :) hoppas dem här "kritiska" veckorna går fort. Man kan inte riktigt slappna av när man vet hur det känns att få mf.

• Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 15:11:52 följande:

Idag ringde jag till min barnmorska och bokade in en ny tid för inskrivning.

Jag får komma dit den 24/9. Då är jag i vecka 8.

Sa också att jag ville ha ett tidigare UL än vecka 19. Hon sa att dom rekommenderar att vänta till vecka 12. Alltså i mitten på Oktober.

Men min magkänsla är bättre denna gång, det ska nog gå vägen! Hoppas jag! :)

Alltid kul att boka in första besöket :)

Jag har min tid 26/9 och är då i V.9.

Hade min VUL idag då jag hade en cysta i våras. Han såg att jag va gravid men kunde inte se nått foster. Är i V.6+3 ungefär så antingen är det för tidigt för att se eller så är det ett mf pågång. Har en ny tid om 2v, kommer bli en lång väntetid. Känns väldigt jobbigt, blir mitt tredje mf i så fall...
  • Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 19:08:10 följande:

Nej vad jobbigt! :( förstår att din väntan kommer gå extra långsamt.

Har du fortfarande kvar symtom?

Hoppas det vill sig denna gång och att det bara var för tidigt för att se!

Ja jag har starka symtom och han kunde se att Jag va gravid
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!