Hur ofta äter ni vegetariskt/veganskt?
Motivera gärna varför ni äter vegetariskt/veganskt och varför ni inte äter mer vegetariskt/veganskt.
Motivera gärna varför ni äter vegetariskt/veganskt och varför ni inte äter mer vegetariskt/veganskt.
det varierar, ibland kan det bli hela veckor, ibland kan det gå månader utan
Aldrig. Jag äter i princip inga grönsaker.
Äter vegetariskt flera gånger i veckan. Har aldrig gillat kött.
Aldrig eftersom jag behöver protein och jag har inte hittat något vegetariskt protein som är gott.
2-3 gånger i veckan brukar det bli
Äter kött 3-4 gånger per år.
I princip aldrig, om jag inte äter själv vilket nästan aldrig händer.
Till frukost är det yoghurt, skinka, salami, ost, ägg eller något annat icke vegetariskt till brödet.
Och till lunch och middag är det alltid något icke vegetariskt till ris, potatis, pasta och grönsakerna. Barnen dricker nästan alltid mjölk.
En gång i veckan, kanske. Tycker det är jättesvårt att hitta på maträtter som inte innehåller kött men ändå smakar gott, och de jag väl hittat tar så lång tid att laga, därför blir det inte oftare.
Aldrig. Ny studie visar det är ohälsosamt;
"Vegetarians were twice as likely to have allergies, a 50 percent increase in heart attacks and a 50 percent increase in incidences of cancer."
atlanta.cbslocal.com/2014/04/01/study-vegetarians-less-healthy-lower-quality-of-life-than-meat-eaters/
Jag - Nära nog varje dag. Fisk ibland. Jag var i det närmsta vegan tidigare, men äter fisk i perioder. Sambon och dottern är allätare, men hela familjen äter helt vegetariskt minst fyra dagar i veckan.