Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-11-16 07:31:32 följande:

Tror inte att jag skulle behöva oroa mig för att Tage skulle äta Noblesse om han hittade det. Eller han kanske skulle testa smaka, men dom där miniatyrkrispbitarna i chokladen skulle ge honom kväljningar direkt. Han klarar inte ens den minsta lilla smula eller bit av mat. Han kommer nog äta Hipps släta puré till tonåren ;)

Det enda vi hittills fått i Selina är morotspuré och en av hipps burkar som var helt slät. Det har ändå bara gått i kanske 3-4 små skedar men det har vi iaf fått i henne till skillnad mot allt annat som hon spottar ut:)

Nu har vi dragit tillbaka all mat för henne, dels för att få utslagen att försvinna och också för att det blev så negativt med maten för henne. Nu får hon enbart bröstmjölk, någon bit smörgåsrån och så provar vi med ersättning varje kväll. Som mest har vi fått i henne 80 ml men oftast fäktar hon bort flaskan efter 30ml. Det går så trööögt! Jag vill börja dra ner på amningen nu men det går ju inte så länge hon inte äter något annat. Blir irriterad på sambon också som börjar stressa mig och uttrycker att det kanske börjar bli dags att sluta amma. Tycker inte han har någon rätt att ha åsikter om det för det är ändå inte han som kommer stå där och värma annan mat/ersättning åt henne, det är inte han som kommer behöva diska flaskor efteråt och det är inte han som kommer komma ihåg att packa ner mat när vi ska iväg nånstans. Nu VILL jag ju dra ner på amningen men det är ju för att jag vill att hon ska vara mindre beroende av mig. Varför han vill att jag ska dra ner på det vet jag inte.
  • septemberbarn08

Hjälp vad det snöar här! Bestämde mig för att GÅ och hämta på skola och dagis igår och det var rätt tungt vill jag lova med vagnen:P
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-18 10:39:14 följande:

Åh vad härligt! Jag är så avundsjuk på er snö! Vi har en vagn som går som en pansarvagn i snö, 2 dm körde jag den i när dottern var liten. Bra motion

Som sagt, vi brukar ligga i snötoppen och egentligen är det rätt sent för oss att få snö nu :) det är mycket ljusare och finare nu och visst ger det en hel del julfeeling (vilket ju passar när vi ska julpynta på lördag).. men man hinner bli sjukt less innan det blir vår igen:P
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-11-21 08:49:28 följande:

Här är det femmorna som gäller i alla modeller nu. Fröken är rund om magen. 

Det är inte alls länge sen vi bytte till fyrorna men jag är redan fundersam om vi måste byta till storlek fem. De räcker gott och väl runt midjan på henne och de är inte för tighta runt benen men däremot upplever jag de som väldigt korta bak i ryggen. Har hon inte body på sig så syns rumpan på henne och bajsar hon så är det lät hänt att det läcker just upp mot ryggen. Antingen är hon väldigt lång eller så är blöjorna korta:P frågan är väl bara om femmorna blir för stora
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-11-22 09:31:29 följande:

Vi har stora problem med blöjor just nu. Alla blöjor läcker på natten :( Han ligger i en blöt pöl varenda morgon när vi vaknar.

Problemet är att han alltid sover på mage och då rinner kisset bara framåt, för baken är typ torr, och efter en antal kissningar kan inte blöjan suga upp mer...

Testat sätta blöjan bakofram? Det kanske kan hjälpa? :)
  • septemberbarn08

Idag är det synd om min lilla tjej! Utslagen vi kämpat med i två månader är värre än någonsin nu och hon har kliat hela natten. Hela ungen är full i utslag, tom öronen, hårbotten och fingrarna!

Vi har ju smort med kortison i tre veckor (sista dagen i onsdags). Då hade det ändå inte försvunnit helt men såg ju LITE bättre ut iaf. Idag ser det som sagt värre ut än någonsin tidigare och jag tycker så synd om henne :(

Får ringa VC imorgon och kräva en läkartid så snabbt som möjligt. Tänkte vänta till onsdag då vi ska ner på BVC och väga men när hon ser ut som hon gör idag vill jag inte vänta till dess, dessutom vill jag träffa en läkare! Suck:(

• septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-11-22 12:34:21 följande:

Men stackars lilla gumman då . 

Usch vad arg man blir på vården/BVC och att de aldrig kan ge någon vettig hjälp. Vad ska man ha dem till egentligen? Hörde några kollegor skoja om att med första barnet ringer man BVC om ungen nyser, med tredje bryr man sig typ inte när de står på huvudet från klätterställningen.

Men det är ju inte för att man blir mindre orolig utan för att man lärt sig att vården inte gör ett jävla skit om man inte är typ döende i vilket fall, så det är ingen mening att höra av sig dit. 

Precis, det är ju ingen mening att höra av sig för man får ingen hjälp ändå:( men nu ska jag (försöka) vara hård, får vi ingen hjälp av läkare här så kommer jag ringa Umeå. Där är de ju duktiga på sånt här:)
  • septemberbarn08
    tovemaja skrev 2015-11-22 13:40:23 följande:

Stackars Selina! Fy så jobbigt! En väninnas dotter hade jätteproblem med utslag och kli men det visade dig vara mjölk och ägg allergi, helt återställd nu. Hoppas det är en lika "enkel" förklaring för er, att det försvinner snabbt när ni får en förklaring!

Ang allas blöjproblem... Vill återigen slå ett slag för tygblöjor! På natten finns t.ex ullbralla över inlägg som aldrig, aldrig läcker! Många många alternativ till detta finns och billigt blir det plus typ noll miljöpåverkan...

Ja något i matväg måste det vara som framkallat utslagen. Dels så kom det ju i samband med att vi började med smakportioner och sen kommer alltid utslagen i ansiktet först innan det sprider sig till resten av kroppen så det känns mest rimligt.

Frågan är bara VAD hon inte tål. Hon äter ju inte så mycket än, någon enstaka sked bara av vad vi än ger. Vi har även testat utesluta varje "misstänkt" produkt (äpple/mango/morot/tomat osv) ett tag för att försöka komma på vad det är men det blir inte bättre. Känner också att det inte är hållbart att hålla på och laborera och ta bort en massa när det är nog kämpigt med maten för henne och man är glad bara man hittar något hon inte spottar ut. Bättre att ta det med läkare och förhoppningsvis få svar på vad exakt vi ska undvika. OM vi nu får någon hjälp vill säga:/
  • septemberbarn08

Vi har riktigt vinterlandskap ute, så som det brukar se ut på vykort.. vitt i alla träd och det glittrar överallt, sååå fint! :)

Igår hade vi -20, idag lite varmare, typ -13

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?