Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-05-12 08:13:47 följande:

Varför??? Fick det insatt även på förra efterkontrollen efter dottern.

Jag vet inte. Jag frågade på telefon när jag bokade efterkontrollen om spiral men det fick jag inte förrän efter tre månader, för det var så man gjorde. Fast det kan vara den bm jag pratade med då som säger så, hon är ifrån den äldre generationen. Men efterkontrollen ska jag ha med min ordinarie bm, så vi får se vad hon säger
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-05-13 03:48:29 följande:

Suck. Sömnlös igen trots att bebis sover. Så sjukt onödigt!

Samma här. Bebisen sover som en stock och maken snarkar, medans jag ligger mitt emellan och har ont i halsen så jag inte kan sova. Jag har sovit fem minuter hit och dit hela natten, plus att dottern gnällt två gånger så jag varit in till henne och brett på henne täcket. Tur maken är hemma i morgon och tar ungarna.
  • LillLouise84

Vägning idag +200 gram. Men eftersom jag tappade 2,5 kilo förra veckan då dottern var magsjuk så var det väntat att få en viktuppgång.

Igår var jag på stan med morsan och köpte en finare klänning. Hon klagade på att jag var för tjock och magen putade. Jag har bestämt mig för att inte klaga mer på min kropp. Den har fött två barn på kort tid och huden är randig och slapp. Men med rätt kläder ser det hyfsat ut efter förutsättningarna tycker jag, naken ser jag hemsk ut men det är inte många som ser. Jag har ändå tappat 16 kilo på 7 veckor och kommer i flera gamla byxor och har 4 kilo till före graviditeten. Det tänker jag vara nöjd med

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-05-13 10:09:25 följande:

Vilken märklig mamma! Klart man ser annorlunda ut 7(!!) veckor efter förlossning!

Jag har en bit kvar tills jag kommer i de flesta av mina gamla byxor... Gått ner 0,5 denna vecka (gick ju upp 1,5 förra) och började med mamma mage appen igår!

ebe91 skrev 2015-05-13 10:19:12 följande:

Men, vilken konstigt och taskig kommentar.

Jag har varit överviktig i princip hela mitt liv. När jag vägde 66 kilo till mina 169 (normalvikt enligt bmi) tyckte morsan att jag fortfarande var för tjock. Jag har alltid fått höra att jag och mina syskon och syskonbarn är för tjocka. Morsan själv tappade gravidkilona efter första barnet (då var hon 17 år) men en del gravidkilon efter 2 och 3 har hon kvar än idag, då är jag nr 3 i syskonskaran och 31 år.

Jag älskar att träna och kör träning för nyblivna mammor boken. Och många långa promenader med syskonvagn och hund. Om två veckor planerar jag att börja på gymmet också.
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-05-13 17:03:01 följande:

Tja min mamma är ganska tjock, och det första hon sa när jag kom dit för att fika för min trettioårsdag tre veckor efter förlossning var "haha lämnade dom kvar en bebis i magen eller?" (Jag är ju inte modellsmal, men även då var jag smalare än henne)

Det är som att ju tjockare de är själva så har de rättigheter att kommentera andra. Alla ser olika ut acceptera liksom
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-05-13 21:40:24 följande:

Jo, jag tror hon ångrade sig trots allt för sen dess har hon flera gånger anmärkt på att jag gått ner eller ser smalare ut. Men jag tycker liksom inte att det känns bättre, jag förstår inte varför hon behöver kommentera min kropp överhuvudtaget. (Utom möjligtvis om det drar iväg på ett sjukligt sätt åt ena eller andra hållet, hon är ju min mamma trots allt) 

Misstänker att hon har ett lite knepigt förhållande till mitt utseende. Å ena sidan vill hon säkert att jag ska vara fin och hälsosam för jag vet ju att hon vill mig väl, å andra sidan har jag ibland fått intrycket av att hon har lite jobbigt med att jag har rätt fin figur och inte går upp så lätt (fram till nu då) eftersom hon själv kämpat med vikten hela livet. 

Mina föräldrar tycker att folk som springer och går på gymmet är löjliga. Allt som heter sport är trams och totalt ointressant. De har aldrig varit tomt på godis, läsk, saft, fikabröd eller glass hemma hos mina föräldrar. Så jag har övervikt ifrån grunden, men kämpar jämt och älskar att träna.

Makens syskon är VÄLDIGT öveviktiga (2 av 3 skulle behöva vara med i biggest loser) , medans min make har väl 3-5 kilo extra. Mamman kämpar med sin vikt och har gått ner en hel del sen hon slutade producera barn varannat år. Men pappan äter kakor i mängder men är smal som en pinne.

Vi håller våran dotter borta ifrån godis och sånt så länge det går.
  • LillLouise84

Jag har inte skrivit mycket på sistone. Här har sjukdomarna avlöst varandra. Och för att toppa det blev jag lite halvt akut opererad i halsmandlarna. Att man skulle bli klen efter operationen förstod jag, men så här slut trodde jag inte att hela kroppen skulle bli. Idag kör vi med ersättning till lilleman då jag måste ta lite starkare tabletter för att klara dagen. Som tur är så är jag sjukskriven så pappan kan vara föräldraledig. Han får sköta barn och hund plus att han får handla och laga mat.

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-05-14 19:19:06 följande:

Jahapp, då var det min tur... Trots helamning tycks mensen ha kommit tillbaka. Bläää. På måndag är det ett år sen sista mensen innan vi plusade, hade faktiskt hoppas på några månader till utan... Bosse är 9,5 vecka.

Usch. Jag helammar också och lillen är bara 7 veckor men jag har haft mensvärk till och från i en vecka så jag bara väntar på att det ska rinna till. Jag har en kompis som har fyra barn, hon har varit utan mens i minst 11 månader innan det kommit tillbaka. Med dottern klarade jag mig några månader utan mens. Jag vill verkligen inte ha tillbaka mensen.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-05-15 21:38:41 följande:

Jag tog också bort mina i vuxen ålder och jag hade aldrig klarat mig utan de starka tabletterna i början. Jag hade dessutom oturen att börja blöda i halsen efter 1 vecka, det hoppas jag att LillLouise slipper för det är liksom som att göra om allt det onda en gång till :(

Åh fy för att börja om. Jag har försökt att klara mig på alvedon och ibumetin. Men har idag gått över till diklofenak. Jag blir dö dålig av morfin som jag annars skulle fått. Så nu är det ingen amning då jag går på diklofenak. Men ändå har jag så ont att det känns som om alla tänder ska rasa ur och huvudet explodera. Fy tusan vad jag vill snabbspola tiden en vecka eller två.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-05-15 16:03:36 följande:

Ja det är ju helt normalt att små spädbarn är täppt i näsan men inte såhär.. hon kan alltså inte äta alls för att hon inte får luft. Och att det kom i samband med att sonen var förkyld tyder ju ännu mer på att det inte är ett "normaltillstånd".

Någon bvc-tid har vi inte på länge. Tror det är vid 4v och 6månader man träffar läkare här, annars är det bara bvc-sköterskorna och från dem får jag nog inte mycket hjälp:( avvaktar under helgen som sagt och annars ringer jag vc på måndag

Men vid tre månader är det väl första vaccinationen? Då är väl läkaren med? Jag har för mig att vi fick vaccinationstid vid midsommar till vår lille.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?