BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Varför??? Fick det insatt även på förra efterkontrollen efter dottern.
Varför??? Fick det insatt även på förra efterkontrollen efter dottern.
Suck. Sömnlös igen trots att bebis sover. Så sjukt onödigt!
Vägning idag +200 gram. Men eftersom jag tappade 2,5 kilo förra veckan då dottern var magsjuk så var det väntat att få en viktuppgång.
Igår var jag på stan med morsan och köpte en finare klänning. Hon klagade på att jag var för tjock och magen putade. Jag har bestämt mig för att inte klaga mer på min kropp. Den har fött två barn på kort tid och huden är randig och slapp. Men med rätt kläder ser det hyfsat ut efter förutsättningarna tycker jag, naken ser jag hemsk ut men det är inte många som ser. Jag har ändå tappat 16 kilo på 7 veckor och kommer i flera gamla byxor och har 4 kilo till före graviditeten. Det tänker jag vara nöjd med
Vilken märklig mamma! Klart man ser annorlunda ut 7(!!) veckor efter förlossning!
Jag har en bit kvar tills jag kommer i de flesta av mina gamla byxor... Gått ner 0,5 denna vecka (gick ju upp 1,5 förra) och började med mamma mage appen igår!
Men, vilken konstigt och taskig kommentar.
Tja min mamma är ganska tjock, och det första hon sa när jag kom dit för att fika för min trettioårsdag tre veckor efter förlossning var "haha lämnade dom kvar en bebis i magen eller?" (Jag är ju inte modellsmal, men även då var jag smalare än henne)
Jo, jag tror hon ångrade sig trots allt för sen dess har hon flera gånger anmärkt på att jag gått ner eller ser smalare ut. Men jag tycker liksom inte att det känns bättre, jag förstår inte varför hon behöver kommentera min kropp överhuvudtaget. (Utom möjligtvis om det drar iväg på ett sjukligt sätt åt ena eller andra hållet, hon är ju min mamma trots allt)
Misstänker att hon har ett lite knepigt förhållande till mitt utseende. Å ena sidan vill hon säkert att jag ska vara fin och hälsosam för jag vet ju att hon vill mig väl, å andra sidan har jag ibland fått intrycket av att hon har lite jobbigt med att jag har rätt fin figur och inte går upp så lätt (fram till nu då) eftersom hon själv kämpat med vikten hela livet.
Jag har inte skrivit mycket på sistone. Här har sjukdomarna avlöst varandra. Och för att toppa det blev jag lite halvt akut opererad i halsmandlarna. Att man skulle bli klen efter operationen förstod jag, men så här slut trodde jag inte att hela kroppen skulle bli. Idag kör vi med ersättning till lilleman då jag måste ta lite starkare tabletter för att klara dagen. Som tur är så är jag sjukskriven så pappan kan vara föräldraledig. Han får sköta barn och hund plus att han får handla och laga mat.
Jahapp, då var det min tur... Trots helamning tycks mensen ha kommit tillbaka. Bläää. På måndag är det ett år sen sista mensen innan vi plusade, hade faktiskt hoppas på några månader till utan... Bosse är 9,5 vecka.
Jag tog också bort mina i vuxen ålder och jag hade aldrig klarat mig utan de starka tabletterna i början. Jag hade dessutom oturen att börja blöda i halsen efter 1 vecka, det hoppas jag att LillLouise slipper för det är liksom som att göra om allt det onda en gång till :(
Ja det är ju helt normalt att små spädbarn är täppt i näsan men inte såhär.. hon kan alltså inte äta alls för att hon inte får luft. Och att det kom i samband med att sonen var förkyld tyder ju ännu mer på att det inte är ett "normaltillstånd".
Någon bvc-tid har vi inte på länge. Tror det är vid 4v och 6månader man träffar läkare här, annars är det bara bvc-sköterskorna och från dem får jag nog inte mycket hjälp:( avvaktar under helgen som sagt och annars ringer jag vc på måndag