• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-02-26 21:19:08 följande:

Tänkte bara uppdatera er på läget. Imorse var det tätt tätt och riktigt ont... Men när vi ringde förlossningen sa de att det måste vara 3 på 5 min på 1 min vardera typ.., och senare idag har det klingat av i perioder. Just nu är det t.ex helt lugnt. Försöker vila och äta men är otålig otålig! Uppdaterar inte igen förrän något stort händer.

Kram

Måste man ha 3 värkar a 1 minut inom 5 minuter för att få åka in? Det låter ju jättetätt!
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-02-26 23:16:10 följande:

Menade 3 på 10:)

Åh vad skönt, jag blev helt nervös!
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-02-27 06:44:12 följande:

Skit i den regeln skulle jag säga. Mina blev aldrig regelbundna och har flertalet vänner vars värkar inte blev det heller så de blev "nekade" att åka in och när de väl åkte in för att de inte stod ut med smärtan mer så var de öppna 10 cm och kunde inte få någon smärtlindring.

Jag själv åkte ju in för en "kontroll" och lämnade bb-väskan hemma för jag skulle bli hemskickad (pga icke regelbundna värkar) men det visade sig att jag var 5 cm öppen så hemskickad blev jag då inte

Jag gillar inte alls att det är så olika och luddigt! Jag vill att alla ska få regelbundna värkar, och att man ska åka in när man har exakt si och så långt emellan. Svart på vitt! :)

Min mamma åkte in på lördag eftermiddag, och jag är född måndag eftermiddag. Det känns kryddat, kan ju inte vara möjligt att man får ligga så länge nu.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-27 08:13:19 följande:

Man kan få ligga så länge om man har otur, men om det inte är regelbundet får man åka hem. Min brorsa och hans fru låg inne i 2 dygn lite drygt innan det till slut blev akut kejsarsnitt.

Fy vad jobbigt! Först två smärtsamma dygn, och sedan ett par dygn efter att bebisen kommit.

Jag hoppas på ett lagom snabbt förlopp, typ 4cm öppen när jag kommer in, och sedan några timmar (vet inte hur många som är "lagom") innan det är klart. Sen vill jag vara kvar tills jag känner att amningen funkar skapligt.
  • Kpax

Jag är också uttråkad, trots att sambon är hemma. Han är inte mycket till sällskap när han bara ligger och har ont i ryggen.

Igår handlade jag mat och städade badrummet, i förrgår bakade jag kakor, idag tänkte jag dammsuga och gå igenom BB-väskan igen (trosorna jag packat är garanterat för små nu), och kanske måla naglarna. Och laga mat förstås.

Lite segt att vara uttråkad före 10.00 på förmiddagen, men samtidigt vet jag att jag inte orkar några större projekt.

• Kpax
    Misty W skrev 2015-02-27 10:23:47 följande:

Jag är också sjukligt uttråkad!!!!

Har sonen hemma idag, men han njuter av ledigheten så han ligger med filt i soffan och kollar på film. Jag känner mig rastlös men orkar ändå inte ta tag i nått vajande eller så.

Dessutom så ska sambon ut ikväll, så man blir ännu mer ensam & värdelös!

Ser fram emot helgerna när man kan hänga, men nej då måste han gå på hockey och dricka öl med hans överdrivet törstig kompis! Hade man inte varit så jävla uttråkad & orkeslös så hade jag inte varit så gnällig och bitter! Tror Han ska få köpa hem goda saker som jag kan roa mig med hela kvällen ;) inte långt kvar till man får återgå till det normala livet med en liten dos onyttigheter på lördagar...

Jag passar på att äta en massa gott nu. Jag fattar ju att det fortfarande är onyttigt, men jag skiter i det och unnar mig att äta vaniljmunkar flera gånger i veckan, plus att jag bakar ganska ofta (fast äter inte så mycket av det). Men jag ser ändå fram emot att äta nyttigt igen, och röra på mig, så jag känner inte att jag halkat in i dåliga vanor för alltid. :)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-02-27 11:14:17 följande:

Idag packar jag bbväskan på allvar. Jag har nämligen gått upp 2-2,5 kilo på en vecka så jag pratade med bm och ska dit och kolla urinen och blodtrycket. Stor risk att det är protein i urinen tyckte bm och i så fall blir det att åka de där 12 milen enkel resa till förlossningen för koll. Och då är det lika bra att ha halva bohaget med.

Ja det är lika bra att ta med allt när du har så långt! Jag gick upp 4kg på en vecka, men hade då ett bra blodtryck och ingen protein. Nu har blodtrycket gått upp lite, men inte så pass att det är farligt. Ska till bm och mäta igen på onsdag.

Lycka till!
  • Kpax
    KarinIngrid skrev 2015-02-27 11:18:59 följande:

Jag är på jobbet nu sista rycket!

kl 13 blir det tårta och sen går jag hem!

Känns lite konstigt att lämna sitt jobb till någon annan!

Men jag längtar så efter att få komma hem o lägga upp fötterna.

Jag är helt slut! det börjar ta på krafterna att jobba heltid!

Jotack, jag har svårt att se att jag skulle orka jobba nu även om jag hade ett mindre fysiskt jobb. Jag blir liksom trött av att duscha, handla mat och andra små vardagliga sysslor.

Härligt att du får koppla av nu, hur långt har du kvar?
  • Kpax

Vila på du, sommarstad!

Jag har gjort mannagrynspuddig idag, that's it. Nu ska jag vila lite innan jag tar tag i de få saker jag hade planerat.

Jag brukar läsa februaritråden också, men ibland råkar jag då läsa saker jag inte alls vill tänka på, fy fasen, en del förlossningar är inte allt för roliga :S

• Kpax
    Tussludd skrev 2015-02-27 14:17:34 följande:

Nej, jag kan verkligen tänka mig att man inte kommer vilja ha något alls, men jag laddar som inför ett maratonlopp. :)

Hoppas att de pillar lite på hinnorna tovemaja!! Spännande att följa dig!

Jag har packat ner godis och kommer ta med frukt (mandariner och gröna äpplen) och en vattenflaska (jag vill bara ha vanligt kranvatten när jag är törstig).

Om jag inte kan äta mellan värkarna kan jag det säkert förr eller senare i alla fall, hehe :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?