• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-02-23 18:02:45 följande:

Nu ni så ska ni se vad jag lyckas slutföra idag.

Efter att nålen gick sönder igår trodde jag att det var kört och jag aldrig skulle få klar sovpåsen. MEN idag skulle jag laga ett par byxor och för att sedan ställa undan maskinen. Medan jag letar tråd så hittar jag en annan tvillingnål. Inte för jerseytyg men det struntade jag i och gjorde klart sovpåsen. Dock sydde jag fel och hittade inte trådsprätaren så av ren irritation så klippte jag av det som blev fel och sydde om, så den blev lite kortare än vad jag tänkt. Bilden är lite dålig men färgen är mörklila. Detta är mitt första plagg jag sytt sen högstadiet så jag får ändå vara nöjd men jag måste träna mig på att sy rakt :p

Det saknas dock en snodd längst ner så man kan dra ihop den. 

En snodd behöver jag även till blöjautomaten så är den också klar sen.

När jag ändå håller på att lägga upp bilder så kan jag lägga upp en bild på vagnen och barnvagnsmobilen som jag tillslut virkade. Kunde aldrig få till några figurer jag tyckte var bra nog så det fick bli hjärtan istället

Vet inte varför bilderna blir åt fel håll :(

Vad fina saker!! Jag hade tydligen en sovpåse när jag var liten, mamma pratade om den i helgen, tydligen en jättebra grej :)

Vad duktig du är som kan virka figurer i 3D sådär, jag kan bara virka rakt...
  • Kpax

Fint att du bjöd på en positiv kommentar, Cymi, för nu kommer ännu en negativ.

Min sambo har ont i ryggen, och när han har ont eller är sjuk ska hela världen stanna upp och existera bara för honom. Det är ett STÄNDIGT stönande och grymtande, och jag vill bara fräsa "ska jag köra dig till akuten eller??".

Jag har också ont i ryggen, jag har haft det sen september. Hur hade det varit om jag påtalat detta i VARJE rörelse? Nu ska han dessutom vara hemma så jag får höra det ytterligare åtta timmar.

Tre saker är emot oss nu: Jag vill vara ifred på morgonen, jag gillar inte gnäll (irl. På nätet gillar jag det ;)), hormonerna gör mig mer irriterad än vanligt.

9.30 ska jag i alla fall till barnmorskan, det är alltid trevligt! Sedan ska jag nog baka lite kakor och gå över till en mammaledig kompis.

• Kpax
    Cymi skrev 2015-02-24 07:58:25 följande:

Skicka han till en naprapat eller nåt :P

Har också ont i ryggen (surprise liksom) men akupunktur hjälper för mig :)

Ja, han fick en tid i morse, och akupunkturen lindrade, men skiten verkar komma tillbaka efter ett tag. 500 spänn per behandling, herregud... Förhoppningsvis får han tid hos en läkare imorgon så han kan få en remiss.
  • Kpax
    Cymi skrev 2015-02-24 07:58:25 följande:

Skicka han till en naprapat eller nåt :P

Har också ont i ryggen (surprise liksom) men akupunktur hjälper för mig :)

Ja, han fick en tid i morse, och akupunkturen lindrade, men skiten verkar komma tillbaka efter ett tag. 500 spänn per behandling, herregud... Förhoppningsvis får han tid hos en läkare imorgon så han kan få en remiss.
  • Kpax
    FrökenJo skrev 2015-02-24 08:31:30 följande:

Ni som har hund. Har era hundar förändrat sina beteenden under tiden ni har varit gravida? Vår äldsta hund har börjat yla jättemycket nu sista tiden, han har aldrig gjort det innan. Vår lilla tik har hållt på och bäddat och boat ett tag nu. Vet inte om det har någon koppling till min graviditet, men de lär ju känna på sig att det är något som inte är som vanligt iaf...

Min var väldigt klängig och "mammig" i början av graviditeten, nu tycker jag att hon är som vanligt. Tack gode gud att hon är så lugn och älskar att ligga i soffan, hade hon varit ett år nu hade vi båda varit döda.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-24 09:32:11 följande:

Jag har inte haft jeans sen typ v.28. Mudden på byxorna sitter ju så hårt så även om byxorna är lagom så är mudden för liten.

Jag har gått omkring i strumpbyxor eller leggings i evigheter nu, oftast kombinerat med en tajt bomullsklänning från hm (har 4 st). Väldigt bekvämt och rätt snyggt!

Åh, kan du ha tighta klänningar? Vad fint... Jag kan inte ha det pga ryggfetma, det ser fan inte klokt ut, jag är som en valross med valkar överallt.

Min go to-outfit är tights hemma och jeans (som är för trånga i mudden), linne och uppknäppt skjorta eller cardigan om jag måste utanför hemmets trygghet.

Längtar jättemycket efter att kunna ha riktiga kläder.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-02-24 22:56:47 följande:

Nu är hormonerna argare än vanligt. Jag kommer snart få ett utbrott på min svärmor! Hon som lovat vara barnvakt när vi ska iväg men som sen dubbelbokat sig långt bort på annan ort fram till 9 dagar innan bf. Nu har hon lyckats igen, svärfar hörde av sig nu när jag skulle gå och lägga mig. Att svärmor lovat att skjutsa sin dementa morsa till sjukhuset 12 mil bort på torsdag, men kommer hem ifrån Estland?Lettland? Något sånt i alla fall på torsdag morgon. Vilket innebär att jag är den enda som kan skjutsa den dementa tanten på torsdag. Kul för mig att få köra bil halva dagen höggravid för att sitta utanför sjukhuset jag ska föda på, plus att jag måste åka så tidigt att dottern måste följa med.

Men herregud... Är hon för illa däran för att åka taxi? Annars tycker jag absolut att dina svärföräldrar ska sätta henne i en sån istället. Finns det INGEN annan? Din svärfar?

Fy fan, fattar att du är förbannad.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-02-25 02:59:43 följande:

Så ligger man vaken återigen! Tredje natten i rad . De andra två nätterna har jag åtminstone kunnat sova (med kisspauser varje/varannan timme) till kl 04, nu bara till kl 02. Blääääh! Den här förkylningen vill verkligen aldrig släppa, känns som att den bara ligger kvar på samma nivå dag ut och dag in

Även om jag vet att allt detta är gravidrelaterat så är jag verkligen inte redo än för att de skall komma! Det skrämmer mig mer i dagsläget än att må såhär :-/

Det är nog bara för att du befinner dig mitt i förkylningen, tror du inte det? Om du satt där frisk med dina fina barn och fick valet att byta mot att vara sjuk och höggravid hade du säkert aldrig i livet bytt :)

Jag pendlar mellan att vara redo och att vara livrädd. Det här är min första graviditet, och jag kan ingenting om barn, det känns HELT surrealistiskt att vi ska ha ansvar för en nyfödd.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 06:48:52 följande:

Det är inte genomtänkt för fem öre. Men svärmor är skitbra på att lova saker och dubbelboka sig, och det är ofta jag och maken som får lösa problemet. Likadant är det som att de köpt en ny häst som jag fick åka och hämta åt dem. Och nu när jag har dottern på dagis för att jag ska få vila, måste jag tre dagar i veckan åka till stallet och mata hästar. Och så kommer de tycka att jag ska göra hela föräldraledigheten misstänker jag.

Som gravid med hormonerna överallt blir jag mer irriterad än vanligt.

Men det är ju sinnessjukt! DU har inte köpt häst, så varför ska du dit och slita tre dagar i veckan? Det hade varit en annan sak om ni kommit överens om något medryttarupplägg som innebar matning, mockning och ridning några dagar i veckan. Men det är knappast aktuellt varken som höggravid eller nybliven mamma med liten spädis.

Det låter som ni blir utnyttjade.

Min mamma kan vara lite märklig. Till exempel erbjöd hon sig att vara hundvakt och sedan tröttnade hon och skulle ha betalt retroaktivt. Detta trots att vi kommit överens om arbetsbyte, jag ångrar fortfarande att vi inte kontrade med faktura på vedklyvning, målning, snickarjobb etc.

Vi blev osams och pratade inte på länge, nu är vi sams, och hon har inte bett om en enda tjänst (något hon annars gjort konstant)!
  • Kpax
    Kpax skrev 2015-02-25 08:16:54 följande:

Men det är ju sinnessjukt! DU har inte köpt häst, så varför ska du dit och slita tre dagar i veckan? Det hade varit en annan sak om ni kommit överens om något medryttarupplägg som innebar matning, mockning och ridning några dagar i veckan. Men det är knappast aktuellt varken som höggravid eller nybliven mamma med liten spädis.

Det låter som ni blir utnyttjade.

Min mamma kan vara lite märklig. Till exempel erbjöd hon sig att vara hundvakt och sedan tröttnade hon och skulle ha betalt retroaktivt. Detta trots att vi kommit överens om arbetsbyte, jag ångrar fortfarande att vi inte kontrade med faktura på vedklyvning, målning, snickarjobb etc.

Vi blev osams och pratade inte på länge, nu är vi sams, och hon har inte bett om en enda tjänst (något hon annars gjort konstant)!

Kan tillägga att jag innan hundvaktsincidenten tagit hand om hennes katt, post, räkningar, hus, trädgård etc under en lång sjukhusvistelse. Och när hon kommit hem åkte jag dit varje dag länge för att hjälpa till. Gratis.

Fan, jag blir arg när jag tänker på det! Haha.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?