septemberbarn08 skrev 2015-02-22 18:19:02 följande:
Idag är nog första dagen jag känner mig riktigt less på att vara gravid! Jag längtar SÅ mycket efter vagnpromenader i solskenet nu, att kunna röra mig mer än några meter utan att det känns som att bebisens huvud är påväg ut, att slippa känna mig hyperkissnödig för minsta lilla droppe i urinblåsan, kunna andas normalt.. fyra veckor (+/-2) är ju i själva verket INGENTING och jag kommer sakna graviditeten så jäkla mycket men nu vill jag ha tillbaka min kropp. Och framförallt är jag så nyfiken på vem som bor där inne nu!
Dagens positiva var dock att svärföräldrarna kom förbi med en försenad födelsedagspresent i eftermiddag:
Nu måste jag komma på något roligt att sy, helst till bebis:)
Jag har svårt att se att jag kommer att sakna graviditeten, men det kan säkert bli så ändå, haha.
Det känns som att de sista veckorna bara kryyyper fram, jag blir galen.
Stapplade omkring på Ikea och diverse butiker flera timmar idag, och välkomnade huggen och sammandragningarna. Komsi komsi, bebis... Men nu känner jag ingenting. Igen.
Kul med symaskin! Har du några idéer redan? Jag vill egentligen sy en mobil med luftballonger, men det är för pilligt för att mina nerver ska fixa det nu, och så har jag inget material till dem. Istället blir det nog ett spjälskyddsöverdrag.