BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ja vi har ju en bestämt tid eftersom det är planerat snitt men med tiden på uppviket för att se så bedövningen släpper och sen flytt upp till rummet så kommer det ju inte bli ngt klickande på mobiler förrän tidig eftermiddag typ. Så alla anhöriga får hålla sig tills dess helt enkelt. Känner att vårt fokus lär ligga på vårt första barn istället för att ringa runt från operationssalen typ, haha. De får överleva den spänningen. På jobbet har jag varit med om besökare som "SKA hälsa på bebisen" en halvtimme efter sista krystningen typ. Och då har vi alltså barnen på neo, som är iaf lite dåliga. Förstår inte i det läget hur man som förälder börjar ringa runt innan moderkakan är ute typ, när barnet inte ens mår bra än? I några fall har både farmor och fastrar varit så snabba in att mamman till barnet inte ens fått se sin bebis än (sövda akutsnitt). I deras familjer kanske sånt är ok men jag hade nog sett det sol totalt jävla oförlåtligt om min svärmor och svägerska redan hunnit hålla och gulla och ta tusen bilder innan jag själv ens fått se mitt barn.
Jag fattar inte heller hypen, slutar bebisar vara små och söta efter bara ett par dagar eller? Nej, folk får vänta tills vi är redo. Och då är vi HEMMA, jag personligen är inte intresserad av att visa upp min nyfödda bebis ute eller i en cafeteria på ett sjukhus.