Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Det tar tid. Om jag tycker saker känns konstigt fortfarande när det gått ett halvår, då ska jag höra av mig till bm igen. För då borde allt vara läkt och vara återställt. Så har du kvar marshmallowkänslan då tycker jag du ska kräva undersökningar tills de kan berätta vad som är fel och vad man kan göra åt det. För tyvärr är det enda sättet att få hjälp. Att vara krävande om man inte har tur med bm och läkare.

• Trollunge85

Det tar tid. Om jag tycker saker känns konstigt fortfarande när det gått ett halvår, då ska jag höra av mig till bm igen. För då borde allt vara läkt och vara återställt. Så har du kvar marshmallowkänslan då tycker jag du ska kräva undersökningar tills de kan berätta vad som är fel och vad man kan göra åt det. För tyvärr är det enda sättet att få hjälp. Att vara krävande om man inte har tur med bm och läkare.

• Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-06-18 01:09:56 följande:

Är för övrigt vansinnigt sliten och trött efter många nätter med dålig sömn, inte W fel, han käkar och somnar om. Men det gör inte jag, ligger vaken och sover lätt. Maken har fått åka på Seden rock och på golftävlingar och så, så jag har dragit Babylasset ensam och så har HAN mage att klaga över dålig sömn! För att han har festat och utövat sina hobbys! Män.

Ibland är jag lite elak och lämnat H till maken på morgonen efter han har varit ute sent och roat sig. Brukar säga att det var hans val men H behöver omsorg oavsett hur mannen tillbringat natten och jag behöver få vila ibland utan H. Dessutom sover han i gästrummet när han druckit så han slipper upphackad sömn. Har inte hänt många gånger men å andra sidan så är han inte ute lika mycket och när han är det blir det mycket mindre alkohol än förut.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-06-19 19:17:54 följande:
    Oj vad dryg jag lät, det var inte alls meningen! Jag menade bara att jag gick på efterkontroll utan sambon, och det var lika bra, för det var liksom ingenting som handlade om honom eller barnet barnet. :)
    Fast på min efterkontroll var mannen med för att min bm ville prata även med honom om upplevelsen av förlossningen och hur han mådde av förändringen av att vi nu var tre i familjen. Antar det är olika men jag vet att min bm tyckte det var viktigt att han var med för att kunna fånga upp ev depression.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-06-19 19:17:54 följande:
    Oj vad dryg jag lät, det var inte alls meningen! Jag menade bara att jag gick på efterkontroll utan sambon, och det var lika bra, för det var liksom ingenting som handlade om honom eller barnet barnet. :)
    Fast på min efterkontroll var mannen med för att min bm ville prata även med honom om upplevelsen av förlossningen och hur han mådde av förändringen av att vi nu var tre i familjen. Antar det är olika men jag vet att min bm tyckte det var viktigt att han var med för att kunna fånga upp ev depression.
  • Trollunge85
    SMA87 skrev 2015-06-19 20:31:28 följande:

Tack Kpax! Ingen fara med att det lät drygt... Nej tösen är svår att lämna bort så hon hänger med mig (osynlig navelsträng?) Tänkte först mannen kunde följa med och ta hand om lillan vid gynundersökning men det går nog bra ändå. Känner nog att jag behöver prata om förlossning etc mer än min man och han har en tendens till att prata mycket så jag hamnar lite i skymundan när han är med. Han är väl införstådd i det också så går nog själv.

Trollunge85 vi hade samtal på BVC förra veckan då man fick fylla i formulär och grejer och då var han med.

Kanske ska testa Pampers då... Tyvärr har jag hur många paket libero 2or som helst. Vän köpt i Norge och fått av bekanta! Tre vänner kom med stl 2 blöjor. Känns som en storlek som blir över...

Så olika det är. På BVC var det bara jag och det sades inget om att mannen skulle med så det samtalet gick jag ensam på (med H förstås)
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-06-19 23:28:04 följande:

Sånna här dagar känner jag mig så tråkig och halvt utanför. Alla människor har världens fester inplanerade och det är så stort. Vi firade inte mer än en vanlig lördagskväll, lite grillat och jordgubbar med glass till efterrätt i sällskap med den siste singelkompisen (så vi fick lite social tillvaro i alla fall). Men vi orkar liksom inte mer än så.

Har nog aldrig firat med stor fest. I år var vi hemma hos mina föräldrar. Vi åt sill och jordgubbar och spelade kort mellan amningstillfällena. Jag tyckte det var jättetrevligt och precis lagom.
  • Trollunge85

Vår sover inte heller hela natten. Önskade att det var så men vanligast är att han vaknar med två timmars mellanrum förutom första passet som kan vara upp till 4 timmar. Oftast 3. Längre tid har bara inträffat tre gånger och det var länge sen nu.

• Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-06-23 13:51:05 följande:
    Jag har gått över till att ha honom sittande på pottan på skötbordet eftersom han är rätt tung nu, håller bara groda när han inte får ut bajset på toa... Har honom mycket bar ute i trädgården och då går det bra att pinka kanske var 20:e minut. Håller honom tills han kissat eller tills han visat tecken på att tröttna... Allt från kanske 3 SEK till 3 min.
    Jag testar lite då och då men de sista gångerna har det inte kommit nåt och han är tyngre så jag avvaktar till han kan sitta på pottan. Då blir det nog lite mer aktivt. Sätter du honom på pottan varje gång han ätit eller bara lite då och då?
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-06-24 00:13:49 följande:

Alltså, det här med vikten. Hur ligger ni till jämförde med startvikt? Jag har fortfarande en bra bit kvar och kan inte ha mina gamla kläder. Vägde ca 67 innan och var slank till mina 177 cm, nu väger jag 75 och har jättetuttar. Jag ser inte tjock ut, men det är inte jag, inget passar och jag känner mig som i undantagstillstånd. Jag fattar också att det inte gått jättelång tid och att man säger "nio månader upp, nio månader ner" men jag hoppades mer på " kilona rinner av en när man ammar". Jag vill reklamera. Jag vill ha tillbaka mig!

Tja i fredags vägde jag 72, i lördags 74,4. (Gissar extra mjölk igen i brösten) Min inskrivningsvikt var 69 och jag vill gärna ner till 65. Så det är en bit kvar. Kroppen börjar komma tillbaka till ursprung förutom att jag har 75H i bh nu ist för 70F som jag hade före graviditeten. Jag är van vid att inget passar eftersom brösten är för stora till vanliga kläder annars också så jag måste alltid ha stretch eller för stora överdelar men det känns trist att många klänningar inte funkar längre för att jag fått ännu större bröst. Jag har ett par jeans som var lite för stora innan graviditeten som har gått från att vara för små till perfekta till nu för stora igen så något händer. Men jag märker att jag har mycket deg kvar på mage och rygg så det är inte amningsbrösten som är hela problemet.

Men jag fortsätter köra magappen och har nu gått mina fyra gånger yoga (som jag tror gav mig mycket mer än vad appen gör men jag har lite teknik att ta med mig när jag jobbar med appen). Barnvagnspromenaderna har det varit sämre med nu på en vecka så där får jag skärpa mig men det är svårare nu när jag inte har BVC-tider och mammagruppstider som gjort att jag varit tvungen att gå utanför dörren. Och regnet har inte precis gjort mig mer motiverad...

Så jag kämpar på och hoppas när amningen slutat att jag kanske kan landa på en mindre bh-storlek än före graviditeten. Är inte så kräsen men D-kupa hade gjort mitt klädliv så mycket lättare och bh-arna så mycket billigare
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?