Mimipig skrev 2015-06-24 00:13:49 följande:
Alltså, det här med vikten. Hur ligger ni till jämförde med startvikt? Jag har fortfarande en bra bit kvar och kan inte ha mina gamla kläder. Vägde ca 67 innan och var slank till mina 177 cm, nu väger jag 75 och har jättetuttar. Jag ser inte tjock ut, men det är inte jag, inget passar och jag känner mig som i undantagstillstånd. Jag fattar också att det inte gått jättelång tid och att man säger "nio månader upp, nio månader ner" men jag hoppades mer på " kilona rinner av en när man ammar". Jag vill reklamera. Jag vill ha tillbaka mig!
Tja i fredags vägde jag 72, i lördags 74,4. (Gissar extra mjölk igen i brösten) Min inskrivningsvikt var 69 och jag vill gärna ner till 65. Så det är en bit kvar. Kroppen börjar komma tillbaka till ursprung förutom att jag har 75H i bh nu ist för 70F som jag hade före graviditeten. Jag är van vid att inget passar eftersom brösten är för stora till vanliga kläder annars också så jag måste alltid ha stretch eller för stora överdelar men det känns trist att många klänningar inte funkar längre för att jag fått ännu större bröst. Jag har ett par jeans som var lite för stora innan graviditeten som har gått från att vara för små till perfekta till nu för stora igen så något händer. Men jag märker att jag har mycket deg kvar på mage och rygg så det är inte amningsbrösten som är hela problemet.
Men jag fortsätter köra magappen och har nu gått mina fyra gånger yoga (som jag tror gav mig mycket mer än vad appen gör men jag har lite teknik att ta med mig när jag jobbar med appen). Barnvagnspromenaderna har det varit sämre med nu på en vecka så där får jag skärpa mig men det är svårare nu när jag inte har BVC-tider och mammagruppstider som gjort att jag varit tvungen att gå utanför dörren. Och regnet har inte precis gjort mig mer motiverad...
Så jag kämpar på och hoppas när amningen slutat att jag kanske kan landa på en mindre bh-storlek än före graviditeten. Är inte så kräsen men D-kupa hade gjort mitt klädliv så mycket lättare och bh-arna så mycket billigare