Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Här har vi haft en skit natt. Jag är så arg på mannens syrra så jag kan explodera. På påskafton var det nämligen familjemiddag hos mannens föräldrar och hans syrra var så klart där och var ordentligt förkyld, ändå var hon med och lagade maten också för att hon äter bara det hon själv lagat. Hon var så krasslig så hon somnade i fåtöljen efter middagen. Så klart delade hon med sig av förkylningen så vi alla är nu rejält sjuka, även våran lille på två veckor är riktigt sjuk. Jag har suttit med honom i knät hela natten för han är så snorig att han har svårt att andas.

Hade vi vetat att hon var sjuk hade vi aldrig åkt dit.

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-04-08 09:38:31 följande:

Men gud så respektlöst! Har du provat droppa saltvatten i hans näsa? O har hört att nässug ska vara bra... Åh. Fan vad irriterande. Fattar inte folk att en "vanlig förkylning" inte är o leka med för spädbarn.

snö 81 skrev 2015-04-08 09:39:08 följande:

Men så fruktansvärt idiotiskt av henne. Gissar att hon själv inte har barn??!

Här har vi en förkyld 5-åring, men än så länge bara marginellt snuvig bebis. Hoppas att T slipper bli mer förkyld. Känner mig inte alls sugen på att sitta vaken hela nätterna för att han inte kan sova när näsan är täppt :(

JhjärtaK skrev 2015-04-08 10:02:41 följande:

Är han riktigt täppt trots att du sköljt med saltlösning och snorsug så kan man i undantagsfall ge näsdroppar för äldre barn men då "halvera" dropparna.

Vi har varit förkylda alla fem men som tur var så blev C och A inte så jättedåliga. Och vi fick det via dagis så ingen att skylla på såsom du. Riktigt dålig stil av henne!

Jag använder de färdiga näspippetterna från apoteket, de hjälper lite. Snorsugen är så stor att det är svårt att få in den i lilla näsan.

Mannens syster är snart 30 år och har varit singel i hela sitt liv. Hon bor hemma hos sina föräldrar fortfarande.... Väldigt ego
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-04-08 11:55:53 följande:

Kan nästan tycka att om sambons syster inte har vett om att förvarna kunde ju iallafall sambons föräldrar ha sagt ngt! Bor hon hemma måste ju dom ha varit medveten om att hon var förkyld...

Man kan tycka det. Men det är en konstig familj.
  • LillLouise84
    Vikkan333 skrev 2015-04-08 14:36:46 följande:

Ni som ammar hade ni problem med såriga bröstvårtor och hur gjorde ni för att läka dem? Hur lång tid tog det?

Jag var helt trasig i ena bröstvårtan så jag nästan grinade varje amning, så smörjde jag med bepanten efter sista kvälls amningen och två gånger på dagen i två tre dagar sen var jag nästan helt läkt.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-04-08 22:17:00 följande:

Bosses kurva går också spikrakt uppåt, han hade lagt på sig 410g på en vecka, och då ammar jag. Och inte var det tal om att jag skulle amma mindre, nej nej, utan det var bara bra att han gick upp.

Usch vilken kväll vi haft. B har skrikit konstant, andra kvällen i rad nu. Tidigare har han aldrig skrikit... Han blir 1 månad idag. Nu är sambon o kör runt med bilen och har B med sig, han brukar somna i bilen så förhoppningsvis kommer han tillbaka med en nöjdare unge..

Våran lille var stor när han kom ut och hade tappat 180 gram två dagar efter fl. Vid 5 dagar låg han 30 gram över födelsevikten, och vid 13 dagar låg han på nästan 500 gram över födelsevikten. Men det gjorde inte sa bvc när det var ammande barn, hade det varit ersättning hade de bromsat då de inte får öka lika mycket tydligt. Jag verkar ha vispgrädde i tuttarna eftersom han växer så mycket.
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-04-13 18:41:04 följande:

Hehe! Ja, varit inställd på ÄL-sex så länge nu!

Är också lite orolig för att jag aka få tillbaka min mens tidigt trots amning... Fått tillbaka mina "vanliga" flytningar efter avslaget slutade och det sedan var rätt torrt någon vecka. Hoppas på låååång tid utan mens nu ett tag ju!

Ni som fått barn och helammat tidigare, hur länge dröjde det för er innan ÄL och mens var tillbaka?

Jag helammade förra gången och fick tillbaka mensen inom några månader. Jag hade hoppats på längre tid utan, eftersom de flesta kompisar var utan ca ett år efter fl. Det är nog väldigt olika.

Hur länge hade du avslag? Jag börjar tröttna på mitt nu efter tre veckor. Det minskade ett tag men ökade igen. Förra gången höll avslaget på i 6 veckor
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-04-13 20:23:32 följande:

Jag har för mig att jag också hade avslag i 5-6 veckor sist, men nu tog det slut efter 3 veckor vilket var en positiv överraskning.

Lyxigt med bara tre veckor.
  • LillLouise84

Här har vi haft en lite strulig natt. Lillebror somnade innan kvälls tuttningen vilket resulterade i att han vaknade vid 1 och sen vid 3 och vid 5. Och vid 5 blev det bajsblöja men sen somnade han i min säng och sov tills nu och tuttade och somnade igen. Det här är lillen som helst sover hela förmiddagen.

Men har hittills haft en väldigt lätt bebis, vi var beredd på det värsta efter hans storasyster. Hon sov 3 timmar per natt och sov aldrig längre än 20 minuter åt gången på dagen. Hon var 9 månader innan hon sov 4 timmar sammanhängande första gången. Vi var nära att bryta ihop av utmattning och fick ingen hjälp. Men nu efter 1,5 år så sover hon 19.30-06.00 i sin säng i sitt rum och somnar själv.

En stor skillnad med att lillebror sover är två piggare och gladare föräldrar som orkar göra alla hushållssysslor. Vi orkar ut på längre promenader redan och mina gravidkilon har försvunnit mycket mycket fortare. Med dottern tappade jag ca 7 kilo första månaden, nu har jag på tre veckor tappat 13 kilo fast jag gick upp bara ett kilo mer den här gången. Nu kommer jag jobba stenhårt för att få bort de sista 7,4 kilona.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-04-15 03:43:59 följande:

Låter superlyxigt! Jag är vaken för andra gången nu, ska väl inte klaga heller, men det lutar åt minst 4 uppvak denna natt... Vilket är helt ok om man får somna smidigt däremellan... Håller tummarna!

Måste ta tag i mina grav-kilon nu innan det skenar åt fel håll. Haft 5,5 kg kvar tillräckligt länge för att jag ska inse att de inte kommer försvinna av sig själv. Kroppen känns ok om det inte vore för "degklumpen" under naveln. Inser att det bara gått 6 veckor och inser att jag inte kan börja träna innan efterkontrollen om två veckor... Men måste sluta med fikat som blir varje dag nu! Helt ok de dagar jag rör mig vettigt, men inte annars.

Någon som vill vara med? Mitt mål är 0,5 kg i veckan fram till midsommar!

Jag måste också jobba hårdare på kilona. Jag har tappat 13 kilo hittills men har 7 kvar till före graviditeten men ännu 5 kilo till före förra graviditeten. Så 12 kilo minst måste jag få bort och gärna några kilo till.

Jag försöker leva utan fika, godis och mackor. Men det är så lätt att ta en macka eller en kaka i farten när det är stressigt med liten bebis.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-04-15 18:26:19 följande:

Ni som har mer än ett barn förtjänar en applåd! Jag kan för mitt liv inte förstå hur ni orkar, hatten av!

Vi hade också en superstrulig dotter som första barn. Hon sov 3 timmar per natt och bara 20 minuters powernap på dagarna. Vi höll på gå sönder av trötthet. Men det går över, jag lovar. Nu 1,9 år senare sitter vi med en lillebror som sover hyfsat och allt flyter mycket bättre. Allt löser sig, snart har ni glömt allt jobbigt och kan njuta. För allt blir bättre. Jag håller tummarna för att ni får ordning på mat och sovning.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?