septemberbarn08 skrev 2015-06-17 14:15:51 följande:
Skönt! Igårnatt hade vi det så.. Var jäkligt skönt! Inatt däremot har vi sovit oroligt. Hon har velat äta hela natten så jag har blivit väckt typ en gång i kvarten av att hon tappat bröstet:( är sååå trött idag!
Selina är halvrisig i magen idag.. eller ja, hon bajsar inte mer löst än vanligt och egentligen inte alls mycket varje gång men 6 bajsblöjor på 7 timmar, varav 4st de senaste 3 timmarna. Så var det ju när hon var nyfödd men sen har det blivit bättre och landat på 3-4 blöjor/dag. Nu är det som sagt väldigt lite i varje blöja, hon verkar inte ha ont alls och inget annat är annorlunda.. men emetofoben i mig förstorar ju upp allt och får panik! Jag som njöt av att det var soligt idag och tänkte gå en vagnpromenad med de äldre barnen:(
H har också fått fler bajsblöjor efter en lugnare period. Men han äter ju oftare också just nu. Det jag tycker är jobbigt är att det blivit mycket och utanför blöjan i minst femtio procent av fallen = mycket tvätt. Men det positiva är att man får testa igenom många utstyrslar
Idag lyckades H greppa en leksak några gånger. Han har kanske kunnat det tidigare men idag var första gången jag tog mig tid att testa. Har sett att han ibland greppat nappen de få gångerna jag använt den nu när jag varit själv så jag ville se om det även funkar på leksaker. Det var ingen lång stund men tillräckligt för att han skulle lyfta leksaken innan han tappade den igen. Roligt att se hans utveckling
Nu vill jag bara att han ska sova hela nätter också