JhjärtaK skrev 2015-02-14 19:57:38 följande:
Jag hoppas att du är som jag var efter jag fick dottern. +21 kg varav 16 försvann på tre veckor och resten efter två månader och jag gjorde verkligen ingenting aktivt för att de skulle försvinna.
Hoppas på liknande procedur denna gång men iom att jag inte skall amma nu så förväntar jag mig att det kommer att ta betydligt längre tid att bli av med alla kilona...
Ja gud, det hoppas jag också, vilken dröm! :)
snö 81 skrev 2015-02-14 20:05:42 följande:
Jag helammande i 6 månader förra gången, men det hade jag ingen som helst hjälp av :(
Det är tydligen jätteolika, orättvist kan man tycka. Hur fungerar din kropp när du inte är gravid? Tänkte om det kunde finnas något samband, att man är samma typ fast mer extremt liksom? En del svarar ju snabbt på kost och träning, andra får kämpa betydligt mer.
snö 81 skrev 2015-02-14 20:07:54 följande:
Jo, man tappar ju en del i början och känner dig så nöjd, men sen stoppar det :(
Denna gång ska jag inte ligga på latsidan utan börja äta bra och träna så fort jag kan. I och med att jag inte ska amma behöver jag inte heller fundera på om mjölken blir påverkad.
Nej precis, jag tänker att jag ska komma igång och få en nystart ASAP, innan jag invaggas i en ny vardag full med fika och sofftid :P