• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag tror att jag fick förvärkar eller något sånt i går kväll och i natt. Dels molvärk i ländryggen, men också lite mer smärtsamma sammandragningar. Jag skulle beskriva det som obehag snarare än smärta, men kändes klart mer än tidigare.

Det kan ju ha varit något annat, för de höll i så pass länge (inte bara en minut). Bebisen har hicka nu igen, så jag känner att hon har roterat så hon ligger med ryggen åt mitten/vänster istället. Kanske är det som gjort lite ont, hon har inte töjt ut den sidan lika mycket tidigare :)

• Kpax
    Misty W skrev 2015-02-12 08:27:59 följande:

Jag har inte ammat mina två tidigare barn och tänker inte amma lillebror heller. Alla tre har olika anledningar till att amningen inte funkat.

Vi fick babysemp redan på BB. Det va den dom tyckte va bäst så den har vi kört på med.

Eftersom jag inte kommer att amma så köper ju jag en större förpackning med pulver, men kommer också att ha några tetror hemma.

Tänker du amma så bör du ha medicin koppar hemma så du kan koppmata bebisen tills allt flyter på med amningen.

Medicinkoppar? Såna där små i plast som man har till hostmedicin? Eller är det någon speciell sort till bebisar?
  • Kpax
    Madelia skrev 2015-02-12 12:56:47 följande:

36+2 idag och har precis kommit hem från bm. Hade 29 i sf-mått, så det har stått still sen sist vi mätte och jag får komma tillbaka nästa vecka och mäta igen. Är det inte mer då blir vi skickade på tillväxtultraljud. Men det borde inte vara något att oroa sig över va? :) Jag är inte särskilt orolig egentligen, men visst var ni fler som varit på tv-ul utan nå konstigheter?

Jag fick ju ett tul för några veckor sedan. Det var inga konstigheter, det var en tidigare mätning som blivit fel, så måttet såg ut att ha krympt. Bebisen var proportionerlig och låg på -11%, flödet i navelsträngen och mängden fostervatten var bra.

Det går säkert lika bra för dig, hade de varit oroliga hade du blivit ditskickad direkt. :)
  • Kpax

Vad skönt det är att höra att ni också bryter ihop!

Idag saknades två delar i en IKEAförpackning, och jag var för svag för en gardinrelaterad skrivuppgift. Sen ringde min mamma och irriterade mig. Fy fan, mitt tålamod är verkligen helt åt helvete! Jag vill bara sitta i ett mörkt hörn och äta, men inte ens sitta funkar ju bra nu...

• Kpax
    Lavish skrev 2015-02-12 20:51:54 följande:

Har inte haft några allvarliga meltdowns, men går och känner mig liksom uppblött rörig i huvudet och överdrivet känslosam hela tiden. Avskyr det, dessutom känns det inte som världens bästa sinnesstämning inför förlossningen. 

Fast det är ungefär samma som när man precis ska få mens. Mensvärk och sen den där känslan av att nått är lite fel och att även helt normala saker kan få en att känna sig ledsen och orolig. 

Just det där med att det känns som en kass uppladdning inför förlossningen stressar mig. Jag var supertaggad förut, sen började jag ställa in mig på att det skulle bli kejsarsnitt, och nu när det blir vaginalt (om inget händer) känner jag mig bara låg och usel. Så himla trist, det känns som att man kommer behöva all styrka och jävlaranamma man bara kan uppbåda, men jag vet inte var jag ska få det ifrån.
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-02-13 08:37:44 följande:

God morgon! (Även om det börjar bli betydligt svårare att sova en hel timme i sträck)

Kom precis på mig själv med att ni är en del av morgon rutinen :)

Börjar med att väcka dottern vid 7 & tjata på henne kläder, fixa frukost & skicka henne till skolan.

Drar upp sonen vid 07:45-08:00 & placerar honom i soffan mödans jag fixar en smoothie till honom & kaffe till mig. Glider ner i soffan hos honom med koppen i ena handen och ipaden med er i den andra ;)

Vi måste nästan ha en "efter barnet är född" tråd så man ser er ibland ;)

Nä nu ska vi klä på oss ?ch borsta tänderna så vi kommer i tid till dagis.

Ha en trevlig fredags morgon :)

Morrn morrn!

Även här är Familjeliv en del av morgonrutinen, och ja, vi måste verkligen ha en fortsättningstråd! Såg att februarigruppen har en sån :)
  • Kpax

Jag gillar mycket med Bugaboo, bland annat den där breezy-suffletten, läderklädda handtaget och bågen, och att man kan köpa nya top set och ändra utseende lätt. Tycker de är snygga med sittdelen på, men att de verkar lite låga med liggdelen. Kanske är inbillning eller smaksak :)

Jag köpte en Brio Go Next, och det ska bli spännande att se om den passar oss så bra som jag tror! Var även sugen på en Stokke Trailz, så ändrar jag mig och vill ha en ergonomisk sittdel byter jag kanske till en sån eller nån Bugaboo (fast har dålig koll på modeller och hur de är i fjädringen).

• Kpax
    Nixe skrev 2015-02-13 22:54:37 följande:

Vet inte hur camen eller donkeyn är i höjd men jag blev faktiskt glatt överraskad av hur hög jag upplevde buffeln :) med liggdelen på då alltså. Jag är ju inte jättelång med mina 167 men jag behöver inte böja mig och så. Brio go next är ju toppenbra enligt flera av mina vänner!

Nämen då är den ju inte så låg! Jag är 169, inte heller så ståtlig :)

Vi får utvärdera allt eftersom kidsen kommer!
  • Kpax

V 37+0 idag. Jag hade önskegissat att bebisen skulle komma 14-15 februari, men det känns inte som det är på gång direkt, hehe.

Jag mår lite illa nu, men det är troligt att det beror på de vansinniga mängder mat och fika jag fått i mig idag. Spännande och galet nervöst det här med förlossning, jag är inte helt säker på om jag vill, men det är så dags att tveka nu.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?