Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-03-17 09:04:34 följande:

Angående fosterrörelser så är min mkt lugnare i rörelserna, tycker även den hickar mindre. Min mage är liten, men bebis ska vara normalstor så det är nog extra trångt.

Undrar hur det går för Laila och Lill Louise, har inte sett nåt på ett tag från dom.

Här händer inte ett skit. Jag är bara så jävla trött på att vara gravid och inte orkat vara aktiv på ett tag. Jag har de senaste två veckorna haft rejält med onda sammandragningar i en timme åt gången sen slutar det plötsligt. Jag kommer att föda hemma för när det är dags kommer jag inte förstå att det är allvar.
  • LillLouise84
    Miniräka skrev 2015-03-17 10:32:52 följande:

Hur har ni tänkt ha era barn sovandes? I egen säng, vagga, spjälsäng, nest, mellan er?

Jag verkar ha gått all in och har väl motiverat för mannen här hemma att det finns en tid för varje liten sovplats.

Har tänkt ha vaggan/korgen bredvid min säng i början och att spjälsängen blir när hon blir runt 4-6 månader. Sen var min syster så gullig och sydde ett baby nest och det kan väl vara bra att ha lite varstans. Kommer säkert sluta med att hon sover i vår säng mellan oss tills hon är sex år gammal och inget används.

Med dottern hade vi tänkt att hon skulle sova i vaggan men det blev inte många minuter. Babynestet använde vi på köksbordet och i soffan första månaden när hon hade brutal kolik, de få timmar vi sov så sov hon hud mot hud med mig. Sen blev det spjälsäng när hon fick eget rum vid 4 månader.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-17 11:11:02 följande:

Vad trist, jag som hoppades att det satt igång för dig. 

Nä ingenting förutom ännu mer viktuppgång och det gör mer ont i kroppen. 7 hela jävla kilon på en månad. Två veckor sedan första hinnsvepningen och en vecka sedan tredje hinnsvepningen och ändå händer det inte ett skit. Bf på lördag.
  • LillLouise84
    ToveS skrev 2015-03-17 12:07:22 följande:

Stackare känner precis igen mig, detta nu är svinsegt och man bara väntar på att det ska vara igång, och så blir man lurad hela tiden Och så står det att dagarna innan ska man må dåligt och va deppig och inåtvänd, då är det snart dags. Jo tjena. Hoppas du har nåt tidsfördriv iallafall <3

Jag har varit så sjukt nere de sista dagarna och skitdåligt humör. Mannen håller sig undan för jag är så arg.

Halsbränna, illamående, vätska i hela kroppen, täppt i näsan, näsblod och helt trasig ljumske. Gör inte livet på topp. Idag har jag bakat bröd för att fylla frysen. Igår var jag med dottern på öppna förskolan för att få dagarna att gå. Fast jag inte ens orkar göra något egentligen då jag blir helt trött och slut i ljumsken och ryggen. Gnäll gnäll gnäll
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-03-17 16:01:53 följande:

Jag vill också gärna ha Folke sovandes i egen säng men han vill helst sova nära, nära... Försöker med knepen någon tipsade om i tråden len utan lycka såhär långt! Får se hur det hela utvecklar sig!

Vi hade dottern i våran säng första fyra månaderna och sen fick hon eget rum och spjälsäng. Nu har hon inte sovit i våran säng sen hon var 9 månader och hade krupp. Då var det för att jag ville ha henne nära hålla koll hela natten. Däremot har vi en gästsäng i hennes rum, så när det är krångligt på natten ligger en av oss där med henne så den andra får sova.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-17 16:40:52 följande:

Sambon hann inte mer än stänga ytterdörren innan jag började storgråta i ren panik. Hejja!

Nu har det gått fyra timmar sen han for och jag har väl gjort ALLT för att sysselsätta mig och barnen efter det. Nu är allt som behöver göras gjort (och lite till) och tom middagen är bortstökad så nu är gråten bra nära igen. Ska bli kul att ha det såhär två kvällar till den här veckan:(

Tänk om bara ungen kunde komma ut nu så jag fick ha sambon hemma från jobbet ett tag! Kan inte minnas att jag var lika beroende av honom de andra graviditeterna.

Min man jobbar också skift, så varannan vecka åker han vid 13 och kommer hem 00.30. Väldigt trist att vara ensam när det är grinigt innan middagen och nattningen.
  • LillLouise84

När jag redan är på taskigt humör blir det inte bättre av kommentarerna att jag fortfarande är hemma och inte på fl. Och inte är de närstående personer som frågar heller. Jag har i flera veckor undvikit stora ica (vi bor i en inavelshåla så alla känner alla) bara för att slippa kommentarer. Men idag var jag tvungen att åka dit då ica nära inte har allt. Så kommer jag till kassan på stora ica och kärringen i kassan tycker det är konstigt att jag fortfarande är hemma, och försöker få ur mig vilket bf jag har. Det har hon inte ett jävla skit med att göra.

Nu ska jag fundera ut hur jag ska slå ihjäl tiden i morgon. Och torsdagen har jag bokat en lunchdejt. Nu ska jag vara så fullbokad ett tag framöver så kanske bebisen bestämmer sig för att komma ut. Snart bara tre dagar kvar till bf. En kompis kompis har bf dagen före mig så det är lite spännande vem som hinner först, hennes första och min andra.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-17 18:47:37 följande:

Vi bor också på ett väldigt litet ställe (sveriges näst minsta kommun om jag inte minns fel) men här verkar ryktet om min graviditet lustigt nog inte ha spridit sig för det är knappt nån som vet om att jag är gravid:P har väl min lilla mage att tacka för det också kanske. Men däremot så hör nära anhöriga av sig och frågar om det inte hänt något.. typ svärmor! Som att vi inte skulle höra av oss ungefär;)

Min graviditet har inte spridit sig så, men min mage är ENORM och jackan går inte att stänga så det syns väldigt mycket.
  • LillLouise84
    Mildamilda skrev 2015-03-17 21:17:35 följande:

Ni som haft mkt förvärkar och falska alarm, hur länge höll värkarna på och hur långt var det emellan? Nu har jag haft onda värkar med 2-6 min mellanrum i 2 timmar, håller i sig 30-60 sekunder. Behöver andas igenom dem... Ligger i badet och känner mig rädd ochnervös! Jag skulle ju chilla en vecka till!

För två veckor sedan hade jag värkar från 00.00 till två tre och somnade vid fyra och sen har det inte hänt något. Precis innan värkarna startade gick slemproppen.
  • LillLouise84
    Nixe skrev 2015-03-17 21:47:56 följande:

Är så sjukt nervös inför imorn! Känns ju helt absurdt att jag ska få en bebis! En människa! Aah!! Jag jobbar ju ändå med såna där men alltså, en egen? Har städat och tvättat och fixat hela dagen. Avslutade med en långsam promenad på 5 km så nu blir det dusch och sen fasta till imorn då vi åker hemifrån strax innan kl 7. Lär inte sova en endaste blund i natt trots att jag känner mig trött. Håll gärna tummarna imorn, lär väl bryta ihop helt av all spänning när man kliver in på op. Bara att själv plötsligt vara patient känns väldigt läskigt och konstigt. Men snart får vi iaf se vad det är för liten filur som väntar där inne :D

Lycka till i morgon!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?