Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2015-03-12 20:57:28 följande:

Haha, hur gärna man vill veta så verkar det vara omöjligt att hitta sannolikheten :) läste dock att 22 mars är den vanligaste födelsedagen på hela året och att det i mitten till slutet av mars föds flest barn på året... Man är inte ensam om att ligga på midsommar med andra ord ;)

Fast i år är väl midsommargjorda barn en vecka före den 22. Jag har bf 21 och enligt uträkning så blev den till söndagen helgen efter midsommar. Så bf 14 och 15 borde vara midsommargjorda.
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2015-03-13 02:15:03 följande:

Jodå, du hade rätt! I går em/kväll kom slemproppen. Kan dock inte tro att hela kommit ännu. Fick mer molvärk under kvällen och har nu vaknat pga vad jag tror är förvärkar var 20e min. Ligger i badet och hoppas att det lugnar sig så jag får sova några timmar inatt. Svårt att slappna av när det gör ont lagom till man lyckas slumra om...

Härligt med ett framsteg! Lycka till
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-13 05:27:13 följande:

Fy tusan vad sur och ledsen jag är nu! Nästan direkt när slemproppen lossnat igår började förvärkarna komma smygande. Kom sedan under mer än tre timmar och gjorde skapligt ont, var uppe och rörde mig och kände dem ändå. Provade ändra ställning i soffan för att se om de gick över men de höll igång.

Vid 22 kom de med 5minuters mellanrum och kändes så onda så jag kände att det MÅSTE vara dags nu, MÅSTE! Men jag tänkte att det var lika bra att försöka få liiite sömn iaf.

Vaknar av sambons alarm 4.30 och ingenting har hänt! Allt det onda är som bortblåst, måste ha försvunnit i samma sekund som jag somnade:(

Nu vill jag inte mer! Om det inte ska vara på riktigt kan det väl ge fan i att luras, det är inte kul längre! Snart snittar jag ut ungen själv!

Åh vad surt. Så hade jag förra veckan. Först slemproppen och sen fyra vakna timmar, för att sen bli som vanligt
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-13 07:16:19 följande:

Ja, jag hoppas det. Det eller att det lugnar sig en stund så jag får sova en stund. Har inte sovit mer en 1,5 timme i natt...

Spännande! Försök att vila så du orkar med en förlossning. Lycka till! Och gud vad avundsjuk jag blir
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-13 09:34:42 följande:

Jag är sur. I morse vände jag (efter mkt om och men) mig på v sida i sängen, mot makens håll. Var tät i näsan så jag blåste ut lite - och fick näsblod. Då snäser maken till och rycker demonstrativt täcket över huvudet för att visa att mitt snorljud stört hans sömn.

Att han snarkar varje natt, att jag har konstant störd sömn, att jag är förkyld, i v39, och blöööööder i näsan, nä, han har ingen impulskontroll, utan tycker att han kan markera att det där ljudet var störande för honom och hans sömn. Jag blev arg och tvingade ur honom en ursäkt, men är sur ändå. En småsak, ja, men jag är sur för det.

Åh jag förstår precis vad du menar. Som min make som flydde sovrummet för att jag snarkade EN natt. Förra graviditeten hade jag väldigt mycket astma och hostade av ett revben, då klagade han på att jag hostade för högt. Åh vad jag skulle vilja att karlarna fick känna på hur det är att vara gravid.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-13 10:03:10 följande:

Det har kommit en bit till av slemproppen under morgonen men annars är det lugnt! På de flesta internetsidorna står det att om slemproppen far är det oftast dags inom en vecka men jag vet ju att det lika gärna kan dröja längre också:(

Försöker hålla mig sysselsatt idag för att inte deppa ihop.. städa, tvätta och gå en promenad tänkte jag! Nog för att humöret varit nere sen i söndags men efter igårkväll blev jag riktigt, riktigt deppig! Jag vet ju att jag ännu inte ens är på bf och att om 3v borde vi ha våran bebis här. Tre veckor är ju ingenting! Men ändå en evighet.

Vi har ju samma bf och jag är så frustrerad. Tre hinnsvepningar och slemproppen gick förra onsdagen, sen knappt ömma sammandragningar utan bara onda små händer och fötter som borrar sig igenom magen.

Jag har en trottsig 21 månaders fröken som blir så arg när hon inte får som hon vill. Men idag kommer mina föräldrar med lite möbler och grejer så nu ska jag möblera om på övervåningen och ställa in vaggan i sovrummet.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-13 11:04:47 följande:

Snö81 verkar ju dissa oss och föda snart så vi får väl hålla ihop du och jag;)

Jag tycker mina barn varit så lätta att ha hemma tidigare men den här veckan har de varit.. gulliga! Trots är bara förnamnet! Men än tjatar dom inte och vill till dagis/skola så jag försöker att inte ha alltför dåligt samvete över att jag har dem hemma.

Ja eller hur, nu blir vi ensamma kvar med enorma magar som aldrig tänker släppa ut några bebisar. Jag blir deppig när jag tänker på att det kan vara tre långa jävla veckor kvar. Jag blir också besviken på min kropp om den inte startar naturligt.

Min dotter är mest snäll och glad. Men hon blir snart två år och måste testa gränserna, inte ha strumpor, inte sitta på stolen utan sitta på bordet. Och när hon blir arg så provar hon att skrika, nypas, slåss och bitas. Sånt som kan göra en hormongalen mamma ännu galnare.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-13 18:00:53 följande:

Inne på koll på förlossningen - 1 cm kvar av tappen och öppen för två fingrar. Fick en MYCKET oskön hinnsvepning så nu är det bara hoppas på ordentliga värkar!!

Hoppas det drar igång nu. Lycka till!
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-14 14:22:04 följande:

Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)

Grattis!
  • LillLouise84

Åh vad jag också vill ha ut min bebis! Nu ligger jag här med ont i ryggen, halsbränna och jävligt ont i magen. Inte föda barn ont tyvärr, utan snart brister all hud på magen ont. Samtidigt som den lilla ligger och bökar med kissblåsan.

Jag blir så sur nu. Jag har haft dottern hemma från dagis så vi ska lyckas bli frisk för en gångs skull. Så började mannens förkylning om IGEN, snorig, hostig och irritation i halsen. Och nu i natt krånglar dottern med sömnen för hon är så tät i näsan. Hur är det möjligt? Vi har inte träffat en kotte nästan på en vecka men ändå blir de sjuka.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?