• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mitt humör har verkligen försämrats senaste två veckorna. Jag stör mig på allt och alla, skitjobbigt både för mig och sambon.

I morse blev jag irriterad på Nyhetsmorgon tre gånger, och stängde till slut av skiten.

1. Texten "Timo Räisänen bröt ihop efter möte med sexslav", sluta fokusera på en svensk kändis känslomässiga reaktion, lyft frågan istället!

2. Skvallrig rapport från melodifestivalens efterfest.

3. Två Wahlgren-kids lagar mat i direktsändning, en av dem låter vansinnigt dryg, den andra är tyst.

Det där är saker jag normalt skiter fullständigt i. Jävla hormoner och jävla extravikt. Jag vill att våran fina bebis ska komma NU! >:(

36+2 idag.

• Kpax
    Tussludd skrev 2015-02-08 15:10:42 följande:

Hahaha! Förlåt om jag skrattar, men jag känner igen mig. Har aldrig eldat upp mig så mycket för konstiga saker förut. Såg du förresten att vad heter hon Bianca? Använde munnen till något bakom ryggen på Henrik Schyffert när han intervjuades. Lite äckligt tyckte jag, med tanke på att de lagade mat...

Nej det såg jag inte, jag kunde ju inte titta på eländet! ;) Använde munnen till vadå??
    snö 81 skrev 2015-02-08 15:27:27 följande:

Haha, du är ju helt underbar!

Mitt humör har också blivit sämre senaste veckan. Förklarade för mannen att det känns som att mina hormoner löper gatlopp inne i kroppen och det är verkligen jättejobbigt med allt just nu. Andra människor tål jag knappt att titta på :)

Precis så här också, jag kan koka inombords när jag upplever att folk är "i vägen" (inom synhåll) när jag ska gå en promenad med hunden.

Hade jag haft min vanliga kropp hade jag sprungit mig utmattad, jag vet att det hade hjälpt.

Skönt att ni känner igen er! :)
  • Kpax

Ni andra är duktiga med bilder, så jag hakar på. Så här ser magen ut i 36+2:

75,5kg, vilket bara är 400g mer än för 14 dagar sedan. Total viktuppgång ca 17kg.

Största skillnaden från förra veckan är nog humöret, det går stadigt utför. Hoppas det ger sig, stackars bebis att komma ut till en sån bitter jävel.

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-08 15:57:30 följande:

Ja, jag skulle också kört ett hårt träningspass eller en riktigt jäkla låååång promenad helt utan sällskap - det funkar alltid!

Utan sällskap ja! Sambon frågade om vi inte skulle ta en promenad då, och jag fräste att jag minsann inte ville ha sällskap, och behövde gå skitlångt för att det skulle hjälpa, och det fixar jag inte nu. Har dåligt samvete över fräsandet nu...
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-02-08 18:16:28 följande:

Hämtat ut tvillingnestet nu och två babyfiltar. Är jättenöjd

Åh vad fint det blev!
  • Kpax
    laila88 skrev 2015-02-08 16:25:23 följande:

Suck, idag ringde min far. Han bor i ett annat land och är hjärtsjuk. Så då han säger att han vill komma i mars och kanske va här då bebisen kommer, känns det elakt att neka. Men jag gjorde det ändå! Det känns som att man vill ju ha ensamtid i början, man vet aldrig hur jobbigt eller lätt det kommer gå där i början.

Jag föreslog att han kunde komma i april eller maj istället. Och hänvisade till att det brukar va så man vill ha egentid i början då bebisen kommit. Dessutom om han vill träffa sitt kommande barnbarn så kanske det inte ens hinner komma medans han är här, och då känns de ju onödigt.

Hoppas ju att första tiden kommer kännas lätt och att det är hyfsat problemfritt. Men kan nog va rätt skönt med egentid att lära känna bebisen ändå! eller hur?

Jag tycker du tänker rätt! Jag väntar ju första barnet nu, men jag gissar att man i början har fullt upp med att komma in i rutiner och kan behöva amma varannan timme. Om han väntar lite blir det ju lättare för er alla tre tänker jag!

Väldigt viktigt att våga säga nej när det inte känns rätt också, bra gjort :)
  • Kpax

Många fina magar ja, tänk vad kroppen är fantastisk, jag ska försöka sluta klaga på min :)

Jag är irriterad och klättrar på väggarna nu, så jag funderar på om jag ska åka till Ikea imorgon eller på onsdag. I så fall blir det nog Ohlssons tyger också, jag är bra sugen på ett projekt... :)

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-08 19:36:52 följande:

Åh vad kul! Vad har du för planerade projekt?

Jag känner också att det är långa veckor kvar :S

Jag tänkte babywrap, filt, överdrag till spjälskyddet, vantar och mössa. Men jag får väl välja en eller två saker :)
  • Kpax

Ja! Jag brukar smygläsa i februaritråden, och jäklar vad det händer grejer där! Flera bebisar är födda, och många andra får åka fram och tillbaka till förlossningen (vilket verkar skitjobbigt).

Mitt humör är bra idag, trots att jag vaknade arg. Hoppas det har vänt, och att det vänder för dig också, septemberbarn08.

Nu funderar jag på om jag ska ta en liten lur innan jag åker till Ikea, jag har varit vaken sen fem och rostat müsli och stekt pannkakor plus duschat och gjort mig iordning. Jäkligt produktiv!

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-09 09:10:24 följande:

Herregud kvinna, vart får du energin ifrån? :)

Jag ligger i soffan och undrar hur jag ska orka starta en tvättmaskin och fixa frukost...

Den kommer bara när jag vaknar tidigt, nu slumrade jag till lite och vill helst sova resten av dagen. Nåja, jag ger Ikea ett försök, jag blir bara rastlös och arg om jag ligger här hela dagen. Är jag "duktig" idag kan jag vara nöjd med att slappa resten av veckan i princip, hehe.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?