Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise: misstänkte inte alls grav. Blödde typen månad i streck och blev riktigt orolig då jag tidigare haft lättblödande tapp efter en konisering. Blev därför orolig för att cellförändringar kommit igen... Men visste att gyn skulle fråga om graviditet och tänkte därför bara ta ett test i förebyggande syfte då att säga... Och ja... Hoppsan!

Kpax: vi tittade inte efter kön förra gången. Vill kanske kika denna gång, för att testa båda varianter :)

Hur känner du inför uttagandet av spiralen?

• tovemaja

Snö:förstår vad du menar! Folke har varit förkyld i en vecka och har nu haft två dagar av hög feber... Och därmed urusla nätter! Skönt att vi är två dom delar på detta! Och (faktiskt) skönt att maken är hemma med F nu efter nyår. Behöver Min sömn för att få den mentala hälsan tillbaka!

• tovemaja

Vi har köpt en badanka i naturgummi (han älskar ju badkaret. Annars tror jag han kommer få en del av far och morföräldrar... Tänker som du, han är knappt ens intresserad av pappret nu :)

Lavish skrev 2015-12-23 09:05:31 följande:

Har ni köpt några julklappar till era småttingar? Känns så dumt här för hon förstår ju inte och allt hon kan tänkas behöva, klassiska bebisgrejer och så, har vi kvar från storebror.

Jag har köpt ett paket duplo till samlingen som nog storebror kommer leka mest med ett tag till. Sen ska hon få en mössa och jag tänkte övertala storebror att vi ska ge en av hans dockor eller nallar som han aldrig lekt med som en julklapp till henne.

• tovemaja

Hoppas på graviditet :) hade varit roligt att följas åt igen! När är bim?

Kpax skrev 2016-01-09 19:50:28 följande:

Jag är så jävla gasig i magen. Är jag gravid eller laktosintolerant tro? Enda symtomet på graviditet är gasig mage, det hade jag sist också, men minns inte när det började. Inte i vecka 2 i alla fall (eller vad jag nu skulle vara i).

• tovemaja

Av och till är jag det, absolut! Hade ju inte tänkt oss såhär tätt. Men samtidigt har vi väldigt bra förutsättningar för att det ska gå bra,.. Bor stort, har ett väldigt bra förhållande, inga ambitioner att jobba heltid någon av oss och möjlighet att vara hemma tillsammans i 5-6 månader i början.

Men som nu, när Folke är sjuk igen (40 i feber) fattar man ju inte hur man fixar två!

Kpax skrev 2016-01-10 08:06:28 följande:

Ja det hade varit kul! Men nu har jag mensvärk, så jag tror inte mycket på det (bim igår, men har ju haft mycket strul med blödningar när jag haft spiral, så det är svårt att veta säkert) :)

Känns inte jobbigt eller som en besvikelse direkt, vi har vara haft sex två gånger, och ingen av dem borde varit speciellt nära ÄL.

Jag är fortfarande nervös, jag trivdes inte så bra som gravid, och är rädd att jag inte ska klara två barn. Samma rädsla som inför första alltså. Men det gör man ju, fixar det alltså. Är inte du nervös?

• tovemaja

Tack för att du delar med dig, är guld att höra lite positivt också :)

LillLouise84 skrev 2016-01-10 13:37:59 följande:

Jag som har två tätt tycker att när de är sjuka är det jobbigaste som finns. Särskilt jobbigt blir det om en strular hela halva natten och sen vaknar den andra när den första till slut sover. Då blir det lätt att man är vaken nästan dygnet runt. Så egentligen är det inte själva sjukdomen utan att aldrig få vila som blir problemet.

Men det är så värt att ha två tätt. De älskar att vara tillsammans och leker bra fast lillebror bara är 9 månader. Så lämpligt att de gillar samma leksaker och är på samma nivå.

• tovemaja

Å kpax va kul! Ska bli så kul att följas åt igen! Tog ju 11 månader för oss att få till Folke och sedan noll aktiva försök för mini i magen!

Hur känner du? Dubbla känslor eller bara glädje? För mig tog det minst någon vecka att landa i glädjen :)

Jag har bf 26/7 (min födelsedag!) men hoppas på augusti. Ska på ul på tisdag så får väl se om datumet ändras då.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?