BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ojdå, då får jag väl hoppas på en flicka då, jag som inte brydde mig om att ta reda på vad det blir Men ja jag har hört det från en del. "Hoppas du får en flicka" "Nej du har ju en pojkmage då blir det ju ingen flicka"
Jag hoppas väl på att vi får något barn av varje kön i framtiden (för det är ju det man matas med är normen) men jag har samtidigt ställt in mig på att bli pojkmamma (verkar vanligt på mannens sida) och är okej med det. Personligheten sitter ju ändå inte mellan benen. Det viktigaste är ett friskt barn och det oroar mig betydligt mer än huruvida det blir en pojke eller flicka.
Konstigt att det skulle vara så viktigt vad du får för kön på ditt tredje barn när du redan har en av varje. Förstår det mer när folk kommenterar när man bara har av ett kön men i ditt fall verkar det bara konstigt. Å andra sidan förstår jag inte vad det har för betydelse vilket kön mitt barn har heller men omgivningen verkar tycka det är viktigt. (Fick bland annat höra att om jag inte tog reda på det på RUL så skulle barnet inte få någon present. Nähä, jag tror barnet överlever ändå)
Min mormor ansåg att enda anledningen att skaffa ett tredje barn var om man hade två av samma kön sen tidigare, för en av varje och sen skaffa fler barn var galet enligt henne. (själv hade hon tjej, kille, kille, kille, tjej men de sista tre ungarna var bara morfar fel)