Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-10 14:01:39 följande:

Ojdå, då får jag väl hoppas på en flicka då, jag som inte brydde mig om att ta reda på vad det blir Men ja jag har hört det från en del. "Hoppas du får en flicka" "Nej du har ju en pojkmage då blir det ju ingen flicka"

Jag hoppas väl på att vi får något barn av varje kön i framtiden (för det är ju det man matas med är normen) men jag har samtidigt ställt in mig på att bli pojkmamma (verkar vanligt på mannens sida) och är okej med det. Personligheten sitter ju ändå inte mellan benen. Det viktigaste är ett friskt barn och det oroar mig betydligt mer än huruvida det blir en pojke eller flicka.

Konstigt att det skulle vara så viktigt vad du får för kön på ditt tredje barn när du redan har en av varje. Förstår det mer när folk kommenterar när man bara har av ett kön men i ditt fall verkar det bara konstigt. Å andra sidan förstår jag inte vad det har för betydelse vilket kön mitt barn har heller men omgivningen verkar tycka det är viktigt. (Fick bland annat höra att om jag inte tog reda på det på RUL så skulle barnet inte få någon present. Nähä, jag tror barnet överlever ändå)

Jag håller med dig om att man är matad med normen om en av varje kön. Men skitsamma känner jag. På något sätt så önskar jag en tjej till, bara för att jag inte har någon syster själv men många kompisar som har sin syster som bästa kompis. Medans jag har två bröder som jag knappt har kontakt med.

Min mormor ansåg att enda anledningen att skaffa ett tredje barn var om man hade två av samma kön sen tidigare, för en av varje och sen skaffa fler barn var galet enligt henne. (själv hade hon tjej, kille, kille, kille, tjej men de sista tre ungarna var bara morfar fel)
  • LillLouise84
    LillLouise84 skrev 2015-03-10 14:19:48 följande:

Jag håller med dig om att man är matad med normen om en av varje kön. Men skitsamma känner jag. På något sätt så önskar jag en tjej till, bara för att jag inte har någon syster själv men många kompisar som har sin syster som bästa kompis. Medans jag har två bröder som jag knappt har kontakt med.

Min mormor ansåg att enda anledningen att skaffa ett tredje barn var om man hade två av samma kön sen tidigare, för en av varje och sen skaffa fler barn var galet enligt henne. (själv hade hon tjej, kille, kille, kille, tjej men de sista tre ungarna var bara morfar fel)

Missförstå mig inte om att jag inte har kontaktat med mina bröder bara för att de är pojkar, utan det finns mycket skit bakom det och framförallt är det enorma åldersskillnader på oss. Jag är närmare i ålder till en brorson än min bror.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 14:24:07 följande:

Jag funderade på att lägga upp mina svullna fötter på fb. Tänkte det kunde vara bra med någon som la upp hur hemskt det kan vara ibland men jag lät bli.   Men det såg så roligt ut när jag tog ut dem från mina tofflor som jag har på jobbet. Eftersom det är sådana med två remmar över foten (Birkenstocks) så hade foten svullnat upp mellan remmarna så det blev lite som en bunden julskinka där fläsket svämmar över vid sidan om trådarna. Tur att de inte var rutiga för då hade jag varit en kassler istället

Jag vill ha både ock. Är jag konstig då?

Du är inte konstig som vill ha både ock. För mig spelar det absolut ingen roll egentligen. Jag var så inställd på en pojke förra gången så jag var helt chockad när det var en tjej. Och nu smått önskar jag nog en tjej till fast ändå inte, för jag kommer älska en pojke lika mycket. Bara det att jag har en tjej och det är bara det jag vet hur det är.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 14:33:04 följande:

Jag har jättebra kontakt med min lillebror men det är bara 1,5 år mellan oss min äldre bror (också närmre i ålder med min brorson än bror i det fallet) har jag inte bra kontakt med. Systrarna har jag bra kontakt med nu men det skar sig ganska mycket när vi var yngre. Vår relation blev bättre av att vi blev vuxna. Så för min del så tror jag att ibland funkar det med syskon och ibland funkar det inte alls oavsett kön men däremot kan åldersskillnaden ha stor betydelse.

Det är mycket pga min syskonrelation som jag väljer att skaffa barnen tätt. Jag har 14 år till min äldste bror och vi har knappt levt under samma tak. Och han skaffade sambo första gången när jag var 5-6 år och sen fick han barn när jag var 12. Så att vi inte har så mycket gemensamt är inte så konstigt.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-10 14:29:29 följande:

Diskussionen om kön är ju helt absurd. Att folk ens har mage att uttala sig om vad man "borde" önska sig för kön.

Jag har lite tänkt att en flicka vore praktiskt för jag har en sån och vet hur dom funkar, men sen så hade det ju varit jättekul att testa hur det är att vara mamma till en pojke eftersom det har jag ju inte testat :) Men det enda jag ÖNSKAR mig är en frisk bebis!!

Jag önskar även en förlossning som går bra, med den smärtlindring som känns bra för stunden och att barnet är lagom stort!

Jag håller helt med dig. Jag vill ha en frisk och kry bebis. Och gärna inte allt för stor (maken vägde 4.3 och var 56 cm, så jag är lite rädd för en heffaklumpsbäbis). Men en bebis mellan 3-4 kilo går bra om jag får beställa (mest tänker jag på att den stora magen ska ut genom det lilla hålet, ajajaj).
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-10 14:57:47 följande:

Ja, det är ju det faktum att den ska ut som gör att man vill ha en lagom stor bebis :)

Lite det jag är rädd för om jag måste gå över. Att den ska lägga på sig massor på övertiden. Maken hade svärmor gått över två veckor med och blev igångsatt, så var han stor också
  • LillLouise84

Nu har jag pratat med dagis om att ha dottern hemma tills jag föder. Jag har skitdåligt samvete för att hon inte får leka med sin bästis. Men bm sa att en magsjuka skulle vara katastrof för mig nu.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-10 15:40:10 följande:

Förlåt men jag blir nästan lite glad när jag läser att det är fler som väljer att göra som jag, då slipper jag känna mig som ett freak;P

Visst vi står och betalar för en plats och dottern älskar att vara där. Men vi har varit konstant förkylda nu sen i september och det tar grymt på krafterna och mitt immunförsvar verkar vara försvunnet under graviditeten. Så några vakna nätter med ett sjukt barn skulle knäcka mig nu. Plus att jag får lite sällskap om hon är hemma
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-10 16:27:50 följande:

Min dotter sa idag att en flicka hade gått hem idag för att hon mådde illa. Får ju lite panik, men jag kan inte ha henne hemma heller känns det som. Jag ligger ju och sover större delen av dagen och hon skulle ju gå i taket av en sovande mamma och inga kompisar. Det skulle ju även innebära att hon inte kunde gå och leka med kompisar efter middagen heller då dessa kompisar går på samma avdelning som henne...

Dessutom skulle dom ha disco på torsdag och säger jag att hon inte får gå lär hon ju rymma hemifrån ;)

Det förstår jag när det är ett större barn. Så har vi tur som har en 21 månaders som inte förstår skillnaden på dagar. Hoppas din dotter inte blir sjuk nu.
  • LillLouise84

Här ligger jag som en strandad val i soffan och tittar på biggest loser. Jag vill också kunna röra på mig igen. Dessutom var jag dum nog att kolla mitt bmi, jag kan gråta för mindre. Efter förlossningen blir det att dricka massor av vatten för att skölja ur kroppen, och noll socker i huset om jag ska få på mig ett par byxor någonsin igen. Jag är en sån som har skitsvårt att gå ner i vikt, jag har till och med varit till läkare för det men fick svaret att alla inte är gjorda för att vara smala.. Idag fick jag hem ett par nya icke gravida jeans, som jag råkade beställa när jag pajade min gravidjeans. Jag beställde två tum större så de ska gå på direkt efter fl har jag tänkt. Nu har jag haft gravidkläder tillräckligt för en livstid.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?