Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-09 21:04:13 följande:

Så att snitta på 2,5 kg i veckan är inte osannolikt? Typiskt. Hoppas vi båda slipper gå över tiden för det här med svullna fötter och händer är inte roligt. Men som tur är brukar vatten försvinna rätt fort efter förlossningen om jag förstått det rätt

Jag sa till mannen att om det här fortsätter så kommer jag sitta på toa och kissa konstant första veckorna.

Idag skulle jag stå på tå för att nå en grej högst upp i köksskåpet men tårna är så tjocka att jag knappt kan stå på tå.
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2015-03-09 23:54:59 följande:

haha känner lite så jag med, som korvar till fötter.

På affären idag nådde jag absolut inte det jag skulle ha från en hylla, tog saker att peta med och försökte sträcka mig och stå på tå. Tillslut fick en som arbetar där hjälpa den lilla stackars gravida sälen som inte kan sträcka sig efter nåt.

Sen nästa problem, nå ner i frysboxarna med magen i vägen. Min son fick klättra och ta fiskpinnarna! Affärerna är tydligen inte gjorda för höggravida ^^

Man känner sig som en T-rex! Mega enorma fötter, mega kropp och små små stickor till armar ;D

Haha inte direkt stolthet man känner när man står där och viftar för att nå saker. Men snart snart så kommer vi känna oss smidigare än någonsin bara bebisen kommer ut.
  • LillLouise84
    Misty W skrev 2015-03-10 06:44:11 följande:

Nu är jag duschad & svärmor har droppat oss på SöS. Anmälan kl.07:10 & sen en lång väntan..

pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Lycka till med era bebisar idag!
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 08:17:52 följande:

Så dumt. Gick in på en tråd som hette Hur mycket gick ni under graviditeten eller liknande. Så läser man om alla som gått upp bara 8-12 kg och sluppit bristningar och hur dumt det är att lägga på sig för mycket och att det är dåligt för barnet. (Fanns såklart de som gick upp mycket men de sa bara att de ätit för mycket och att man inte borde gå upp så mycket i vikt) Nu känner jag mig dum som gått upp 20 kg nu när jag går in i v 39 trots att jag vet att det beror mycket på all vätska som jag samlat på mig.

Nej, i fortsättningen håller jag mig till den här tråden för här känner jag inte att det är något fel på mig utan att jag har en ganska normal graviditet där svullna kroppsdelar och strimmiga magar är helt okej och att skillnaderna inte beror på att någon gör fel utan för att vi är just olika individer.

Jag känner flera tjejer som lagt ut på fb att de fött två tre barn fort och utan en bristning och med hjälp av bara lite lustgas. Kul för dom liksom.

Själv så ser jag ut som en tiger på magen (ingen bristning den här gången ännu, men en miljon bristningar kvar sen dottern). +17,4 kilo nu, +5 kilo kvar sen dottern. Så när bebisen kommer ut kommer min mage se ut som en randig deg.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-10 09:03:46 följande:

En liten uppdatering då!

16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).

Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)

När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.

Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.

Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)

Grattis!
  • LillLouise84

Besök hos bm nu på morgonen. Vikten har stannat som tur är, jag behöver inte ett gram till. Blodtrycket var lite för högt, men det var övertrycket och bm sa att det antagligen var för att jag är så skittrött på att vara gravid. Jag fick en ny hinnsvepning, inget har hänt på en vecka. Lite tapp kvar och öppen typ 2 cm, alltså inte ett skit har hänt förutom mensvärk.

Idag går min graviditetspenning ut. Frågan är hur jag ska göra nu. Från och med i morgon är jag inkomstlös om jag inte plockar föräldradagar. Hur gör ni andra som haft graviditetspenning? Lever ni utan inkomst eller tar ni föräldradagar? Får jag gå över tiden så kan jag ha 24-26 dagar innan bebisen kommer och då blir det fattigt.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-10 12:16:02 följande:

Vad hade du förresten i blodtryck?

Jag var och kollade igår och jag hade bara gått upp typ 100 gram i vikt på en vecka, men blodtrycket hade ökat till 145/90. Men hon tyckte att det var godkänt med tanke på hur långt gången jag är. Hade även lite protein i urinen så jag ska tillbaka på torsdag och kolla igen, fick med en kopp så jag kan ta med morgonurin. Ska fan tjata mig till en hinnsvepning också. Om inte annat kan det ju hjälpa tappen att mogna lite...

Jobbigt att dina hinnsvepningar inte kickar igång det, men denna gång kanske det gör det! :)

Jag hade 141/73 tror jag det var. Undertrycket var i alla fall helt ok medans övertrycket var en för högt. Jag har inte ökat något i vikt alls på en vecka, men innan så gick jag upp 4 kilo på 10 dagar. Sf-måttet står stilla och inget protein. Men bm var inte ett dugg orolig. Nu har jag inget mer bm besök förrän 24/3 som både jag och bm hoppas på att jag slipper.

Jag hoppas att hinnsvepningen ger resultat idag. Mensvärken är tuff nu, det är ett tryck ner mot sittbenen och blygdbenet gör ont. Men det blir väl som vanligt att det stannar av. Bm tyckte att jag skulle ge upp hoppet och ställa in mig på april bebis så kanske den kommer
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-10 12:36:04 följande:

Ok, men då är det ju bra ändå. Tydligen höjs ofta blodtrycket på slutet för att moderkakan behöver extra flöde?! Säger iaf min läkare och min BM.

Ja, det är kanske det som gör susen. Sikta in dig på bebis under påsk så kanske det sätter igång snabbare än du tror :)

Just övertrycket kan också bero på stress, frustration och irritation sa bm. Så hon trodde att det beror på att jag är frustrerad över att det inte händer något. Undertrycket är mer på att kroppen inte mår så bra. Men båda går upp i slutet av graviditeten, mer blod som ska pumpas runt (moderkakan och extra blod) och allt är tyngre för kroppen.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 13:01:28 följande:

Klart du får skriva att du blir besviken av att du inte går upp Du ligger ju på andra ändan av problemskalan så att säga. Är ju inte bra om man kan gå upp heller. Men jag tror inte du skulle vilja ha mina kilon även om jag gladeligen delar med mig av dem eftersom det troligen är mycket vätska så skulle det inte hjälpa dig alls eftersom jag antar att det kommer gå bort med toalettbesöken efter förlossningen.

Två dagar med humördal, då startar det snart då (refererar till det som LillLouise (var det väl) la upp från Libero eller var det var, att man kunde ha två dagar med bottenhumör och sen startade allt om jag kommer ihåg rätt)

Japp det var jag som la in den. Dåligt humör och plötslig energi att pyssla hemma (bygga bo)
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-10 13:49:12 följande:

Och så är det synd om en om man får en pojke, om ni missat det! För INGEN mamma vill ha en pojke! Vet inte huuur många gånger jag fått höra det den här graviditeten "visst måste ni väl önska en tjej till den här gången?".

Jag önskar mig ett friskt, levande barn! Vad barnet har mellan benen skiter jag i! Jag har full förståelse för att man kan önska sig det ena eller det andra könet men när man får det att låta som att jag inte BORDE önska mig en pojke blir jag förbannad!

Ibland undrar jag vad det är för fel på folk. Just att varför är man bättre om man föder före bf, snabbt, utan bedövning, utan bristningar, liten viktuppgång som försvinner på två röda och ett litet barn. Jag såg en tjej som la ut sin sf-kurva som låg under undre kurvan och skröt om att magen var liten.

Min mamma kommenterade att vi får hoppas att det blir "rätt sort" den här gången också, för pojkar vill ingen ha.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?