BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Väntar väntar och väntar. Visst det är 13 dagar kvar till bf men efter natten mellan onsdag och torsdag med mycket värkar så bara väntar jag på att de ska komma tillbaka.
Väntar väntar och väntar. Visst det är 13 dagar kvar till bf men efter natten mellan onsdag och torsdag med mycket värkar så bara väntar jag på att de ska komma tillbaka.
Jag har också bott i Örebro för en hel massa år sen, 14 år sen närmare bestämt. Läste en termin på universitetet innan jag sen bytte studentstad och läste 3 år i Umeå istället. Tyckte jättemycket om Örebro!!!
Det KAN ha kommit en skvätt fostervatten. Men det var i samband med toabesök, så jag vet inte vad som var kiss, flytning och fostervatten isf. Det kom liksom en rejäl skvätt av något, utan att jag kissade. Såg grumligt ut i toan, och ljust ljust rosa på papperet.
Jag tog på mig en binda nu, så får vi väl se om det kommer mer, annars var det nog inget.
Jag har inte sett någon slempropp, ska den alltid komma först?
Har f.ö sytt ett underlakan, ett påslakan, ett örngott (allt av ett befintligt set vi aldrig använder eftersom vi inte har enkelsäng) och ett överdrag till spjälskyddet. Det hjälpte mitt humör att åstadkomma något.
Det är rätt mycket vätska, det har kommit en del i bindan, men framförallt när jag sätter mig på toan. Jag ska ringa och rådfråga förlossningen antar jag?
Förlåt att jag spammar, men jag kan inte sova nu pga värkarna.
Sov lite, men vaknade hela tiden, och när jag bestämde mig för att gå upp rann det som fan, nattbindan hade inte en chans.
Nu står jag i duschen och klockar värkar, första gången jag har glädje av att telefonen är vattentät.
Värkarna är absolut hanterbara även utan speciell andning, men med tanke på hur tätt de kommer (1,13-2,20 mellan) börjar jag tro att jag inte kan vänta till klockan sju. Det känns som att det blir värre relativt snabbt.
Ännu en natt med dålig sömn. Dessa fruktansvärda sura uppstötningar. Med dottern hade jag halsbränna två dagar under hela graviditeten. Nu har jag haft det konstant i minst två månader. Vaknar stup i kvarten av de där sura uppstötningarna och mår skit, fast jag tagit två omeprazol idag. 12 dagar till bf och inte ett tecken på att något ska hända.
Jag tyckte att det hjälpte att inte äta något sista timmarna innan jag gick och la mig, men det kanske du redan testat?
Värkarna har längre mellanrum nu, 4-5 minuter, men är starkare.
Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.
Jag ringde skolan och de tyckte jag gjorde helt rätt som håller honom hemma så det känns skönt:) tydligen går magsjukan fortfarande för fullt där så hon såg inte alls någon anledning till att jag ska lämna honom och utsätta oss för den risken nu. Var tydligen inte den enda föräldern som gjort likadant som höggravid:)
Grattis ebe91 och lycka till Kpax!
Vaknade inatt av den där jäkla molvärken men två alvedon gjorde att jag kunde somna om. Har mindre tecken nu på att de vill ut än jag hade kring vecka 30 så jag tror att dessa stannar till det planerade snittet faktiskt.
Har börjat lägga på mig rejält med vätska! Plus 3 kg på två veckor och skorna sitter tighta och fingrarna är som prinskorvar!
Idag är det mitt sista TUL. Känns lite sorgligt men också skönt då det verkligen är nära nu! Jag undrar så vilka de här två tjejerna kommer visa sig vara. Precis som sin storasyster eller kommer de vara helt annorlunda? Läkaren som vi skall till idag mäter dock "smått" så jag är inställd på att de enligt hennes mätning knappt har växt de senaste två veckorna men vi får se, kanske har jag fel och hon mäter stort idag
Sen är det gravidfotografering, har sminkat mig men ännu inte orkat fixa till håret. Vill egentligen inte ha med mitt ansikte på korten då jag är så jäkla svullen men kände ändå att jag måste göra det "möjligt" att ha med ansiktet såklart. Har några sidenband med mig så jag tänkte knyta en rosett över varje bebis och hoppas att det blir fint