Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-03-05 22:19:56 följande:

Jag känner mig lite risig idag. Illamående och lite orolig i magen av och till. Inga värkar eller så, bara jämntungt och obekvämt. Sju personer har frågat mig om bebisen är på gång, och två personer har frågat sambon.

Imorgon är en ny dag!

Mitt illamående har blivit värre sista dagarna, det är säkert för att det är så trångt där inne. Jag äter väldigt små portioner nu för det blir fullt direkt.

Det dumma med att berätta när man är beräknad är allas frågor. Som att man inte tänker på det själv liksom. Lika smart som allas "men vad du blivit tjock" nähä det har jag själv inte märkt eller vad tror folk.
  • LillLouise84

Igår hämtade maken dottern på dagis och stannade till på ica nära som ligger mellan oss och dagis. Då frågade kassörskan och butiksägaren om de skulle gratulera nu. Ska vi tolka det som att jag sett sprickfärdig ut eller att maken handlar så sällan att de tycker att något stort måste ha hänt.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 08:17:45 följande:

Sambon har varit hemma från jobbet två dagar så nu har jag gjort ett ryck här hemma igen. Nu är garderoberna färdiga och jag är SÅ nöjd! Ordning och reda bland alla kläder, äntligen! Och så tog vi en tur till soptippen igår och slängde hur mycket rat som helst som legat länge och stört mig. Och så renbäddade jag igår och dammtorkade hela huset.. med onda fogar som resultat så jag fick inte på mig höger strumpa imorse haha.

Nu när jag fått färdigt allt som stressat mig tänkte jag varva ner och vänta på bebis i lugn och ro..

Skämtar förstås! Åker till syrran i eftermiddag och hämtar några dvd-skåp som jag ska måla i helgen:P

Men SEN.. Kanske;)

Att du orkar! Själv nöter jag ut soffan. Men har målnings abstinens, jag har inget att måla men sugen på ett projekt.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-06 10:25:58 följande:

Jag ska börja med att rosta müsli och damma, sen får vi se om jag putsar några fönster. Antagligen inte.

Hur var det med gördel, ska man köpa det? Och vad har ni köpt för bindor? Jag köpte Always nattbindor med flest droppar, räcker de eller finns det speciella på apoteket?

När jag fick dottern hade jag köpt förlossningsbindor på apoteket. Men jag blev kvar på BB i tre dagar och där fanns fri tillgång till "blöjor" och på tredje dagen så hade blödningarna lugnat ner sig och jag klarade mig på dagarna med vanliga bindor, men på nätterna använde jag förlossningsbindorna bara för att jag hade de hemma.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-06 12:45:59 följande:

En jättekonstig fråga, men på tal om slempropp - "brukar" man få den på pappret när man torkar sig? Tänkte om man kan råka missa den för att den trillar i toalettstolen?!

Jag hade en rosa flytning på kvällen och sov en timme sen upp och kissade. När jag reste mig från toan och vände mig för att spola så såg jag något på toaringen, en stor blodaktig snorklump. Den måste ha fallit ut när jag satte eller reste mig. Hade den fallit ner i toan hade jag missat den. Men nu har det kommit flera små snorklumpar efter det också.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 19:57:44 följande:

Jag beställde från apotea och där fanns det förlossningsbindor men dom var slut när jag skulle beställa:( tog två andra sorter som jag tänkte skulle bli bra men när jag packade väskan i förrgår och tog ur några bindor ur varje förpackning blev jag jättebesviken. Tjocka, absolut.. men suuupersmala. Hur tusan ska dom kunna hålla tätt, framförallt om man ligger på sidan på natten. Jag har tyvärr haft oturen att jag blött rena blodbadet ganska länge efter mina förlossningar och anar att det blir likt den här gången. Är dock för lat för att orka bry mig om att köpa nån ny sort så jag tänker helt enkelt sno med mig lite hem från bb så jag klarar mig första dagarna hemma.

Jag hade turen att störtblöda på bb. Jag kommer ihåg när dottern var ca 5-6 timmar så kände jag hur det rann till och skulle på toa, när jag reste mig ur sängen så sa det bara plask. Som tur var hade jag sjukhusskjorta och nättrosor för hela benen, tofflorna och skjortan blev helt blodiga. Så bara att slänga alla kläderna och duscha och ta nya kläder, samtidigt som maken fick torka upp en sjö på golvet.
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Grattis!
  • LillLouise84

Men vart är alla bebisar? Nu är det den 7 dagen på våran månad och det har kommit 4? Bebisar om jag inte räknat fel. Jag trodde det skulle börjat ploppa ut bebisar överallt nu.

Jag har efter två hinnsvepningar den här veckan och en vaken natt med värkar, inte en enda känning. Ingen mensvärk och inte mycket till sammandragningar, bara ont i ljumsken. Det är snart officiellt att min bebis kommer aldrig någonsin komma ut. Jag vet att jag hoppas lite mycket eftersom jag har 14 dagar till bf, men jag vill inte vara gravid längre.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-07 07:40:06 följande:

Hur kommer det sig att du fått hinnsvepningar före bf? Du har säkert sagt det, men min hjärna blandar ihop!

Jag har mensvärk nu, det började i natt och är värre nu trots en alvedon. Men that's it, ingen slempropp, vatten, eller värkar. Så det betyder ju inte att bebisen kommer snart. Får i alla fall hinnsvepning på måndag om kroppen vill :)

Det är snålt med bebisar här ja, men snart blir det förhoppningsvis bättre!

Jag har fått hinnsvepning för att jag samlar på mig så fruktansvärt med vätska, 4 kilo på 10 dagar. Då rådgjorde min bm med en annan bm och de tyckte att jag inte skulle behöva fortsätta gå upp lika mycket. Sen hade jag en natt med värkar och slemproppen gick, men eftersom det lugnade ner sig åkte jag till bm på morgonen för en undersökning om något hänt och när hon ändå var där inne så svepte hon. (Jag åkte till bm istället för fl eftersom det är 12 mil enkel resa till fl)
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-07 09:13:10 följande:

Ja visst ja, du har ju jättelångt till förlossningen.

Tycker det är bra att de är lite flexibla och är villiga att göra hinnsvepning trots att du inte passerat bf, nu när slemproppen dessutom gått.

Jag har en superbra bm. Jag tror att hon är extra medgörlig på hinnsvepning eftersom hon själv jobbat på just den fl jag ska till, hon vill inte att jag ska behöva åka alla de milen i onödan och inte heller gå över tiden och bli igångsatt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?