Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-05 00:43:11 följande:

Nä sova känns uteslutet just nu, men jag vill att det ska dra igång på riktigt så jag utan tvivel kan säga att det är bebis på gång :)

Jag väntar också på de stora värkarna. Jag har gått ner till soffan, via toan och jag har nog tömt magen. Det är väl ett bra tecken. Förlåt för onödig info :-P
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-05 05:50:39 följande:

Fasiken också, det klingade av efter nån timme så jag somnade. Men vaknade nu av att jag har jäkligt ont igen...

Samma här. Slemproppen gick vid 23.30 och sen började värkarna strax före midnatt och var väldigt intensivt i en timme sen blev det glesare och glesare. 4 somnade jag med bara mensvärk. Nu väntar jag på att dottern ska till dagis så jag kan gå och lägga mig igen
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-05 07:05:06 följande:

Typiskt!!

Jag har känt av mensvärken hela tiden som jag sovit för jag har drömt att jag haft ont och att jag fött barn så jag blev inte förvånad när jag sen vaknade med kraftig mensvärk igen.

Än så länge bara mensvärk, kan inte identifiera några smärtsamma sammandragningar. Men jag ska ju till specmödra kl 10 så jag ska be honom kolla vad som händer där nere.

Jag försöker få tag på min bm idag för att höra om hon kan göra en koll. Jag pratade med fl i natt och de skrämde mig, eftersom vi har så långt fick jag själv avgöra om jag ville in eller inte. Men efter hur ont jag hade då och trycket neråt så sa fl att om vattnet gick och det blev minsta lilla mer tryck så var det ambulans som gällde. Skitjobbigt att ha 12 mil enkel resa till fl, särskilt mitt i natten.

Pratade med en kompis igår som nyss fått barn och hon sa bara åk i tid, för de hann inte ens vara på förlossningen i 30 minuter innan det var klart. För den natten snöade det så resan tog två timmar
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-05 08:31:20 följande:

Det är inte alls kul att se att de två med samma bf som mig har världens action och för mig har det tydligen bestämt sig för att stanna av helt. Jag som haft såna förvärkar i tre veckor har helt plötsligt inte haft ont alls nu i tre dagar. Någon enstaka förvärk igårkväll, som egentligen inte gjorde särskilt ont, men de berodde nog mer på att jag burit en massa tungt och suttit ihoptryckt i en garderob och skruvat hyllor.

Jag vill också att något händer nu!!

Men det är inte över förrän bebisarna är ute. Nu har jag mest ont i ljumsken. Men ska till min bm om några timmar, så jag har kallat hem mannen. Bm ville göra en undersökning för att se om det drog igång något i natt.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-05 09:36:01 följande:

Nej, det är inte över förrän bebisen är ute :)

Jag har kvar min mensvärk i nedre delen av magen och aningen över ryggen. Men jag är så irriterad att det inte kommer nån slempropp eller lite teckningsblödning eller nåt sånt kul :)

Jag hoppas verkligen att det drar igång för både dig och mig. Jag orkar ta mig tusan inte hålla på att må så här i två tre fyra veckor till. Mitt humör är inte på topp. 3,5 timme sömn i natt gör verkligen inte saken bättre.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-05 11:30:58 följande:

Läkaren trodde inte att det var någon på väg ut än. Det var nog bara pinvärkar, och inte fick jag nån hinnsvepning heller :(

En viktuppskattning gjordes iaf och krabaten beräknas väga 2850 g - inom normalspannet, men åt det mindre hållet.

Ny tid den 19/3 för bedömning om igångsättning...

Min vill inte heller komma ut . Tappen har en bit kvar men är mjuk och öpppen minst 2 cm men bm kunde tänja ut den. Hon gjorde en liten hinnsvepning och kollade bebisen med ul. Huvudet ligger rätt men inte helt nere. Får jag inte sova i natt blir det fl nästa natt för att få en sovdos så kroppen ska orka föda.
  • LillLouise84
    fruberg skrev 2015-03-05 15:55:07 följande:

Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3

Lycka till!
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-05 15:41:36 följande:

Kan barnmorskan tänka sig att göra en hinnsvepning kanske? Min gör det när man nått bf, men jag tänkte att om man redan haft jobbigt med värkar och sådär kanske de kan prova tidigare... Iofs går det ju inte just nu om du inte var mogen, men jobbigt att gå sådär till den 19/3!

Det är nog väldigt olika från bm till bm. Min gör det gärna på omföderskor men aldrig på förstföderskor. Jag fick redan 37+2 första hinnsvepningen och andra idag 37+4
  • LillLouise84
    fruberg skrev 2015-03-05 19:53:06 följande:

4 doser cytotec och 2 hinnsvepningar..lite värkar..

När jag blev igångsatt med dottern så hände ingenting länge länge men sen gick det undan när vattnet gick och värkarna startade. Lycka till!
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-05 20:31:05 följande:

Alltså jag tror jag blir galen - onda sammandragningar och mensvärk ikväll igen. Ska det vara såhär i två veckor nu kommer jag seriöst bryta ihop. Idag har jag dessutom ett jäkla tryck neråt samtidigt som bebisen snurrar runt inne i magen, det gör typ ont!

Mensvärk här med. Jag kommer också bryta ihop om det ska vara så här i 15 dagar till, eller ännu värre 29 dagar.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?