Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-03-04 17:05:44 följande:

Fy fan vad jag skäms när jag ser att det finns de i tråden som fortfarande jobbar. Hur orkar ni? Jag har ju 17 dagar kvar till bf men har varit hemma sen mitten av november (bortsett från EN arbetsdag i januari).

Tänkte senast igår att jag är så jäkla glad att jag inte jobbar nu. En km promenad och jag kunde knappt ens ta mig till toa under resten av dagen pga fogarna. Och magen som jäklas så jag vissa dagar blir helt slut av att gå upp för trappen här hemma.

Men som sagt, jag skäms ändå när jag ser att det finns dom som kämpar så länge. Ni är ju otroliga!

Jag önskade för några dagar sen att jag kunde jobba. Graviditeten skulle gå fortare då, jag har varit hemma sen mitten av januari. Nu skulle jag inte ens ta mig upp i lastbilen längre.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-04 19:01:52 följande:

Är det bara jag eller finns det fler här inne som känner panik över en massa som måste bli gjort innan bebis anländer?

Helt plötsligt har jag total megapanik över hur det ser ut här hemma. Skrubbade som sagt väggar och golv inne i badrummet med en tandborste i fredags, storstädade köket i lördags och söndags.. och nu har sambon kapat färdigt hyllplanen så jag känner sån stress över att få garderoberna klara. Ser bara grejer som behöver göras NU NU NU! Och det känns som att det är så mycket grejer överallt som behöver slängas/säljas/hittas förvaring åt att jag blir helt grinfärdig och svettig! Jag är ju en sån som hatar oordning i vanliga fall och har såna här rensperioder då jag måste bli kvitt en massa men nu är det extremt!

Snälla säg att jag inte är ensam!

Jag överlåter dammsugning och golv torkning till mannen. Men istället så så städar jag badrumsskåp, kylskåp, skafferi, byråer och garderober. Kasta kasta kasta! Jag är också galen i allt som måste göras. Plus att jag har ångest för att min lilla dotter aldrig mer kommer vara den lilla
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-04 20:39:14 följande:

Hur går det för dig, har det hänt nåt mer??

Det händer inte så mycket, en värk i timmen ungefär. Men nu har det kommit mensvärk smygandes.

Det konstiga är att jag blivit väldigt törstig nu i kväll och huvudvärk vid varje värk, men jag tänker att kroppen jobbar nog extra hårt. Nu håller jag tummarna för att fullmånen gör magiska under och att jag vaknar av att vattnet går.

Hur går det för dig?
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-04 21:19:31 följande:

Jag har haft rätt ont (mensvärk) och många sammandragningar sen 13-tiden idag. Kunde inte låta bli att känna efter tappen idag igen för att jämföra med igår och det var en rätt intressant upplevelse. Igår var den ganska långt bak mot rumpan och idag rätt upp och jag kände en "grop" ;)

Spännande! Vi håller tummarna för fullmånen då
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-04 22:00:35 följande:

Vad duktiga ni är, jag blir alldeles matt. Jag funderar på att hyra in städhjälp när det närmar sig, mer än så orkar jag inte oga fogarna och maken är för ivrig och slarvig för att göra ett bra städjobb. Han är däremot bra på att handla och laga mat. Härom dan kom han hem med amningsinlägg och tjocka bindor som han handlat på eget bevåg.

Din man är totalt motsatsen till min. Min dammsuger och plockar grejer på eget initiativ. Men avancerad matlagning enligt honom är att koka vatten och röra ihop pulvermos och micra mamma scans köttbullar. Och köpa bindor skulle han aldrig någonsin göra, inte ens under pistolhot
  • LillLouise84

Mensvärk och genomskinliga/rosa slemmiga flytningar, några värkar, törstig och ont i huvudet. Så nu blev det två Alvedon och sängen. Så hoppas jag få sova några timmar så får det gärna dra igång i morgon bitti.

• LillLouise84
    Nixe skrev 2015-03-04 23:16:35 följande:

Ahahahah!! Min sambo morrar faktiskt köttbullar...och chicken nuggets. Till detta serveras antingen snabbmakaroner eller pulvermos med ärtor. Pizzasås på det. Kände att jag behövde ha reservlådor i frysen för att inte utelämnas till hans kulinariska talanger :p

Usch vilken kombination! Jag har också ett gäng matlådor i frysen till mig. Mannen kan äta sina egna grejer. Min man brukar säga att han är kulinariskt efterbliven
  • LillLouise84

Nu ligger jag och hoppas på fullmånens makt. Tog två Alvedon och slocknade som en medvetslös. Vaknade efter en timme och var och kissade, då kom slemproppen (en stor blodig snorklump). Nu ligger jag här med små korta värkar, men 4 stycken på en kvart. Det kan bli en spännande natt

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-05 00:09:40 följande:

Ja, det känns onekligen som att något är på gång. Tog två alvedon vid 22 och gick och lade mig, men vaknade typ 23.40 av att det gör ont så alvedon verkar inte göra nån nytta.

Som jag har fattat det så är det bara förvärkar så länge alvedon funkar och när det inte gör det är det på riktigt?!

Har som konstant molande mensvärk och när jag fick en sammandragning var jag tvungen att andas genom den för att det gjorde så ont...

Åh vad kul!!! Lycka till!
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-05 00:17:25 följande:

Verkar som att vi båda får en spännande natt. Jag har precis andats igenom smärtsam sammandragning nr 2 :)

Lycka till du med!

Jag har många men korta korta värkar. Fast så var det förra barnet också. Då hade jag 30 sekunders värkar varannan minut.

Nu har jag med kanske 3-4 minuter emellan små små värkar. Så har det varit i nästan 40 minuter. Funderar nu på att gå ner och lägga mig i soffan och kolla på film, för sova känns det inte riktigt som bebisen vill att jag ska göra, och uppspelt och spänd är jag förstås också
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?