Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-01 19:30:59 följande:
    Åh vad fint! Det grå tyget är fleece va? Vad är det med stjärnor? Är det bara att googla beskrivning?
    När jag gjorde min använde jag denna beskrivning.

idasmirakel.vimedbarn.se/category/sy-din-egen-babywrap/

Jag använde en befintlig fleecefilt och till yttertyget köpte jag sånt tunt tyg som man kan sy typ mössor av.
  • snö 81
    snö 81 skrev 2015-02-01 21:18:30 följande:
    Åh vilka fina byxor, såna vill jag sy!!
    Men jag blev inte helt övertygad om att jag fixar det när jag läste beskrivningen... Mudden är nog det enda jag kan få till utan problem ;)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-01 21:36:53 följande:
    Jag blev lite förvirrad av alla byxbitar, men om man sprättar upp ett par byxor borde man ju få max fyra bitar (förutom muddar), och märker man dem kan det ju inte vara så svårt att klippa ut likadana och få ihop dem rätt... Nu har jag inga byxor jag vill klippa sönder, så jag får väl försöka rita av i så fall, och kanske provsy av någon gammal t-shirt.

Det borde gå att göra utan sömmar på utsidan av benet också, men jag vet inte om det blir lättare eller svårare.
    Jag blev också förvirrad av antalet bitar plus att jag inte har några som jag vill klippa sönder.
  • snö 81

Jag konstaterade att haremsbyxor verkar enklast att sy. Får se om jag ska ge mig på att sy ett par...

• snö 81

Alltså shit vilken mensvärk jag har. Vaknade av det nu på morgonen för en timme sen ungefär och det sitter liksom i hela tiden. Ibland tar det i och gör extra ont, lite som värkar gör, men när det "släpper" har jag fortfarande kvar samma mensvärk?!

Vete tusan vad detta är för nåt...

• snö 81
    Misty W skrev 2015-02-02 08:32:17 följande:
    Jag har lite liknande känsla. Inte så att det gör jätte ont, men kan bygga till ibland och så. Molvärken/mensvärk sitter i. Jag minns inte hur nått känns, varken förverkar eller så, så kan tyvärr inte ge dig ett bra svar. Dottern föddes för snart 9år sedan och sonen kom med snitt för 6pr sedan så
    Jag skulle ju gissa att det är helt vanliga förvärkar eftersom det inte är relaterat till sammandragningar. Men eftersom det inte känns som förra gången så blir jag helt förbryllad. Det gör mer ont och på ett helt annat sätt och vid andra tillfällen än med första barnet och sen så har det kommit mycket tidigare också. Men kroppen har ju varit med om detta innan så det är väl annorlunda.

Sen så är jag inte speciellt rädd om det mot förmodan skulle visa sig att förlossningen startade, jag har gått 33 fulla veckor och känner mig rätt nöjd med graviditeten :) Men det är rent önsketänkande, jag vet att jag kommer få gå mååånga veckor till :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-02 10:21:01 följande:
    Det är väl förvärkar som visar sig. Jag har hört från många att förvärkarna blir värre för varje barn, likaså ska eftervärkarna bli värre. Jag känner mycket mycket mer den här gången än förra.
    Jo, jag har också hört det och det är väl därför det känns så annorlunda denna gång.

Nu har det i alla fall gett sig för den här gången :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-02 11:08:42 följande:
    Det var här inne, men mitt apotek har den inte heller. Den finns online www.babyland.se/tommee-tippee-ctn-healthcare--grooming-kit

Jag tänkte beställa den, men nu funderar jag på om jag ska köpa lösa grejer istället.
    Kollade på innehållet och jag som har köpt lösa grejer istället har inte lagt ut 299:- totalt på det jag köpt. Nu har jag iofs inte köpt någon kam, men det klarar man sig utan lääänge om man inte får en extremt hårig unge.

Jag beställde alla bebisprylarna på Apotea.se
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-02 11:22:23 följande:
    Tack! Jag tror nog oxå att jag köper lösa saker.. Jag gillar inte den typen av nässug, vill ha en näsfrida.

Vilken termometer använder ni/har ni köpt?
    Jag har visserligen köpt den typen av snorsug, får väl se vad jag tycker om den. Förra gången hade jag ingen snorsug alls.

Vi har en örontermometer sedan tidigare och sen har jag köpt en helt vanlig rumptermometer av märke jag inte minns.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?