Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-01-29 09:01:38 följande:

Fy vad jag känner mig arg och egoistisk idag:( förstår mig inte på folk som inte kan sätta sig in i andras situation! Folk i min omgivning V-E-T hur risigt jag mår och att jag knappt får i mig mat, dom V-E-T att jag sover som en kratta.. ändå är det sååå konstigt att jag behöver få vila på förmiddagarna när barnen är på skola/dagis och det är sååå konstigt att jag inte orkar med besök förrän på eftermiddagen. Och det är ju dessutom väldigt oartigt att inte ha frysen fylld med massa bakverk att bjuda på när de hälsar på!:(

Samma personer vet om att jag lagt ner mycket pengar på att få helt nya bebisgrejer den här gången. Jag kunde lagt ner mindre pengar och köpt begagnat men ville gärna ha nytt. Då har dom mage att fråga om dom inte kan få låna ditten och datten till sina barn. Jamen hemskt gärna! Jag packar gärna upp våra nya, inplastade grejer och skruvar ihop dem så erat barn kan sitta och skita ner dem innan jag själv ens hunnit använda dem. HEMSKT gärna!

Ja jag är en egoist och en surpuppa idag!

Men snälla nån!!! Om man är sjukskriven är det ju för det första klart att man har ev. syskon på dagis. Jag har min femåring på dagis, annars skulle jag lika gärna kunna jobba istället - det skulle säkert vara lättare att vara på jobbet än hemma med en rastlös femåring :)

Sen att ha mage att fråga om man får låna dina helt nya ouppackade saker är ju rent ohyfsat. Det vore ju en sak om du erbjöd, men att fråga... snälla nån!!!!

Du har all rätt att bli på dåligt humör! Kram på dig
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-01-29 10:37:57 följande:

Nä nu måste gå nog packa den där väskan bara för att ;)

Hämtade min babybox som skickats från babyland. Va inget kul i alls, utom möjligtvis nappen.

Va det någon här i gruppen som hade hämtat nån Box någonstans med en MAM flaska? Den skulle jag gärna vilja ha :) nån som vet vart? Tror det va något apotek.

Kronans apotek ger en flaska från MAM, 130 ml.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-29 10:31:44 följande:
    Till vecka 45, fy fasen! Haha :)

Vi har inte heller skruvat ihop sängen, och det vill jag gärna göra den här veckan. Kläderna är tvättade (utom lite nytt vi fick igår, och lite jag behöver köpa till), likaså sängkläderna.

Jag tror jag ska ta tag i apoteksgrejerna idag. Salvor, det där tommee tippee kitet någon tipsade om, tops och blöjor. Ska även skriva lista på BB -grejerna, det skulle kännas skönt att vara förberedd!

Men ja, vi har bara kläder i strl 56 och uppåt, så kommer hon nu sitter ju vi också utan kläder! Både jag och sambon var små, så jag borde nog köpa i alla fall en uppsättning i strl 50 :)
    Ja, en eller två uppsättningar i strl 50 är bra, i alla fall bodys. Byxor gör inte så mycket om dom är stora, men en för stor body sitter illa :(
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-01-29 10:06:07 följande:
    Haha får mig att tänka på i lördags när jag på allvar trodde vi skulle behöva åka in pga förvärkarna. Första tanken var att jag hade ju inte ens skruvat ihop spjälsäng och babysitter än, paniiik! Sen lugnade jag mig och tänkte att det var väl inte hela världen. Skulle bebisen födas skulle vi ju ändå inte få åka hem på ett bra tag och då har ju sambon gott om tid på sig att skruva ihop det tills vi kommer hem. Andra tanken var att jag inte ens packat väskan och inte hunnit tvätta upp några som helst kläder till bebisen.. Och hos oss är sambon portad från tvättstugan så jag kan inte be han göra det heller. Det var liksom det som gjorde mig panikslagen, att stackaren inte skulle ha några rena kläder! Var nästan grinfärdig ett tag, haha. Dagen efteråt insåg jag ju att om bebisen skulle födas efter bara 32 veckor skulle den med största sannolikhet inte kunna ha kläder i storlek 50 ändå så det kvittade ju:P

Jag lär nog inte packa väskan förrän efter 37-38 veckor men det gör mig lite stressad när delar av slemproppen verkar ha gått, jag småblöder lite då och då och förvärkarna tar i så hemskt. Men packar jag den nu kommer jag få gå över till v45 så jag väntar nog ändå;)
    Men blödningar, slempropp som gått och förvärkar låter som förlossning på gång... Kanske ska se över väskan ändå, i alla fall det du vill ha med till dig själv. Kommer bebis tidigt behöver du ju inte direkt nåt till den innan ni ska åka hem, men egna grejer är ju bra att ha.
  • snö 81

Fick precis avi om att hämta ut paket nr 2 från Jollyroom :)

Vagga, babysitter och pandakudde är innehållet denna gång ;)

• snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-01-29 11:23:59 följande:
    Äsch då, jag är inte särskilt orolig:) slemproppen kan ju gå flera veckor innan och blödningarna förra veckan berodde mest troligt på att jag städat under dagen (ajja bajja). Förvärkar kan man ju också ha en evighet innan det är dags.. än så länge är jag lugn som sagt:)
    snö 81 skrev 2015-01-29 11:12:33 följande:

Fick precis avi om att hämta ut paket nr 2 från Jollyroom :)

Vagga, babysitter och pandakudde är innehållet denna gång ;)

Ååh så roligt med paket:) vad har ni valt för babysitter? Jag slog två flugor i en smäll och köpte en babysitter som också fungerar som vagga (Tiny Love 3in1 tror jag den hette). Hade förvisso lovat att köpa den billigaste babysittern men det ballade ur ändå till Slut:P
    Vi hade också tänkt köpa den vaggan/babysittern, men så konstaterade vi att den var rätt bakåtlutad även som babysitter. Vet från när dottern var liten att hon inte alls trivdes i babysittern som jag hade då eftersom den inte gick att få så upprätt.

Så - efter många om och men så blev det en trävagga som man kan göra om till bänk sen och ha i barnrummet. Vagga ville vi mest ha för att bebisen ska ha nåt att ligga i på nedervåningen när den sover. Babysittern blev en Baby Björn som är upprätt och gungig.
  • snö 81
    Sparv15 skrev 2015-01-29 20:37:09 följande:

Jättefint babynest! Jag har fortfarande inte fått tummen ur än.

Jag fick åka till bedömningsmottagningen idag pga blodtrycket och fick kolla bebis som mådde bra. Stiger det ytterliggare så blir det medicinering men sjukskrivning var inte aktuellt :-0. Tyckte att det kändes konstigt att medicin går före sjukskrivning då det alltid betonas att man ska vila men men.

Jag har högt blodtryck och jag har ju både och - medicin och sjukskrivning.

Jag har ju testat att jobba och äta medicin, men det höll inte.
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-01-30 09:39:34 följande:

ÅHH, Nu blev vårt namn som vi haft nästan bestämt i över ett år förstört! Bebisens pappa sa vårt tänkta namn till sin syster som TOTALT sågade det :( Så nu blev han påverkad av henne. Jag blir så himla arg och besviken!! Det är INTE ok att säga dåliga saker om baby namn som man bestämt :(

Jag försöker säga till honom att alla namn går att göra fula rim eller retning med, men verkar inte riktigt bita.

Dom själva har valt namn på top 10 på namntoppen. Skulle aldrig få för mig att säga något dumt om deras val. Men dom var ju smarta nog att hålla tyst tills deras barn kommit.

Från och med nu har jag satt yppningsförbud på våra namnplaner så han inte säger nå mer som blir förstört :(

Tänker dock inte ge upp "mitt" eller vårat namn så lätt, det är ju vad vi tänkt oss från första början och vad vi kallat bebisen i magen nu.

Att folk tycker sig ha rätt att lägga sig i och tycka till. Om någon säger ett namn som inte jag tycker om brukar jag hålla käften om det, det har ju inte med mig att göra!

Min dotters farmor testade en variant av att visa sitt ogillande när jag sa vad vi hade tänkt att hon skulle heta. - Sally, jaså *låter misdnöjd*. Anna är ju annars ett fint namn.

Visste inte om jag skulle bli arg eller börja skratta ;) För mig var Anna inte ett alternativ då jag har vänner som heter det ich jag själv har det som andranamn.
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-01-30 11:53:46 följande:

Folk lägger sig i för mkt!

Idag har jag en skit dag med maxat hormon påslag! Jag vill gråta, skrika, sparkas,slåss, krypa upp inågons famn, dra täcket över huvudet & aldrig mer gå upp igen!

Har ni dessa dagar? Känns nästan som ångest. Vill vända mig ut & in, vara ensam men samtidigt känner jag mig ensamast i världen! Jag gillar inte att tappa min kontroll så här, när man inte ver vad som är fel.

Om ni har sånna här dagar, vad gör ni?

Jag brukar krypa upp i min mans famn när jag känner mig sådär. Och framförallt hålla mig hemma, går man ut bland folk blir man ju galen på alla som det är fullkomligt fel på :)
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-01-30 16:13:44 följande:
    Visst är gravidhjärnan konstig. Jag själv har inga direkta cravings förutom när maken dricker rött vin. Det luktar så gott. Brukar blänga surt på honom men det hjälper inte, han fortsätter sitta där och njuta av sitt vin. Tycker det är väldigt orättvist att han får dricka rött vin men inte jag. Förvisso tror jag inte att det är så farligt att smaka rött vin tanke på att i Italien så rekommenderar de gravida att dricka ett glass rött om dagen (nåt med syretillförseln har jag hört) men det känns ju fel att dricka alkohol som gravid så jag har undvikit.

Maken har försökt att köpa alkoholfria röda vinerna till mig men de är ju helt värdelösa. De luktar inte alls lika gott och är framför allt äckliga.
    I Sverige sägs det ju precis tvärt om med just syretillförseln - alkohol sägs bromsa flödet (alltså näring och syre) i navelsträngen.

Men att smaka en liten klunk vin är nog ingen fara, men ett helt glas skulle nog inte kännas helt ok. Men det hade varit gott!! :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?