• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-01-20 13:32:48 följande:

I morse kändes det som att något var fel, en dålig dag helt enkelt. Men jag åkte ändå till jobbet för att lämna passerkort och nycklar. Tyvärr sprang jag på vdn, den skitstöveln som knappt har hälsat på mig sen jag blev gravid förra gången. Han ville ha ett samtal med mig. Då fick jag höra att jag inte längre var den anställda han tyckt så bra om när han anställde mig. Jag hade förändrats och gjorde klart att jag inte skulle få bra arbetstider när jag kommer tillbaka om 1.6 år. Tack för den liksom, vilket jävla avslut

Men vilket jävla as! Kul att ha det i bakhuvudet hela föräldraledigheten. Hoppas grisen blir sjukskriven, jag är övertygad om att den typen av chefer behöver känna på hur det känns att inte kunna arbeta för att bli lite empatiska. Kul för honom att hans fru varit villig att ta hela ledigheten om han nu har familj.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-01-20 19:43:19 följande:

Min chef varken äter eller sover. Han är på jobbet och övervakar mest hela tiden. Som 50+ föredetta storrökare som har ett fruktansvärt humör så kommer han en dag att klappa ihop. Det värsta är att hans fru är typ likadan. De satte sin minsta hos dagmamma vid 10 månader(över 20 år sedan), för längre än så kunde hon inte vara hemma. Sen när ungarna var sjuka så var det deras föräldrar som vabbade.

Min chef är lite åt det hållet, men inte lika extrem.

Han är 40+, överviktig, äter antingen ingenting eller tre korv med bröd. Dricker enorma mängder kaffe, och är inte hemma från jobbet ens när han har lunginflammation. Har aldrig hört honom så grinig som när han opererade knät och inte kunde ta sig till jobbet. Han är som lyckligast när han jobbar 12h /dag, och kan nästan skryta om att han inte träffat sitt yngsta barn i vaket tillstånd på över en vecka.

Otroligt långt ifrån vad som känns rätt och bra för mig, och jag hade aldrig fixat att leva med en sån man. Men han är bra på sitt jobb, det får man ge honom. Och för det mesta kommer vi bra överens, så jag ska inte klaga.
  • Kpax
    laila88 skrev 2015-01-20 20:56:34 följande:

Ni som funderar på lammskinn, Finns jätte fina och mysiga på jysk :) Dom är billiga också, 299-349 kr. Både vita,bruna och grå :) Getskinn har dom också men dom värmer ju inte på samma vis och är inte lika ombonade.

Fick det bruna av min mamma och det passar perfekt till min orange-bruna vagn :) jätte mysigt ser det ut i vagnen nu. Hittade sonens vagnmobil också som passade perfekt till vagnen :)

Fyndade även på rean på lindex idag, några fina bebisplagg och amningslinnen och amningsbh:ar :)

Jag har redan köpt ett åt bebisen, men jag kanske skulle köpa ett år hunden också, hon blev så glad när hon trodde att det var åt henne...

Jag ska till jobbet med en chokladpaj idag, och då tänkte jag kolla rean på köpcentret bredvid :D
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-21 08:07:17 följande:

Googla lite på billiga fårskinn innan ni bestämmer er för vad ni skall köpa. Är de tänkta att ha i vagnen och inte "hud mot hud" med bebisen så funkar nog det mesta men en hel del är inte rekommenderade till bebisar pga behandlingsmedel som använts och som fortfarande finns kvar i fällarna.

Vi köpte ett relativt billigt från Ullared till dottern men det blev aldrig att vi använde det. Kanske kommer vi att göra det nu få 3 år av "vädring" borde fått bort det mesta av ev flamskyddsmedel etc.

Ja eftersom jag var osäker på vad som var sant och inte angående att alla skinn inte är beredda på ett sätt som gör dem lämpliga för barn, så köpte jag ett dyrare "bebisskinn". Men till hunden tänker jag att ett billigare får duga, tror knappast hundbäddar är så noga testade de heller.

Men vädra skinnet till bebisen gör jag ändå, precis som med alla andra nya grejer som inte är tvättbara. Kan väl aldrig skada :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-01-21 15:03:56 följande:

det var jag! Tjohoo, fick rätt!

Grattis Lejonhierta! Skönt att lilltösen mår bra, hoppas du mår bättre och bättre och får bra vård!

Ah, du vann! Jag tror jag gissade på 5/2, men kan inte dubbelkolla eftersom funktionen "visa endast" inte alls funkar, skitirriterande! Den visar bara första sidan då.
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2015-01-21 11:32:04 följande:

I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...

Herregud, jag har aldrig hört någon förlora så mycket blod, riktigt läskigt. När du mår bättre får du gärna berätta mer, funktionen "visa endast" funkar inte för mig, så jag kan inte gå tillbaka och läsa om det du skrev innan (och min gravidhjärna har glömt).

Stort grattis till flickan, skönt att hon mår bra, och hoppas du också gör det snart!
  • Kpax
    sommarstad skrev 2015-01-21 19:30:00 följande:

En fråga ang försäkringskassan. 

Jag har skickat in ang inkomst får man nån bekräftelse när de noterat inkomsten eller är det tänkt att man ska fylla i den själv igen på hemsidan? 

Jag var väldigt sen nämligen med att skicka in ang inkomsten eftersom jag inväntade arbetsintyg från förra arbetsgivaren, så jag förstår om de inte har hunnit med att hantera mitt ärende fram för allt tanke på julen, men samtidigt är det ju på högtid att lämna in ansökan om föräldraledigheten. 

Jag tror att jag fick en separat bekräftelse på inkomstuppgifterna, och så stod det färdigifyllt när jag fick bekräftelse på graviditetspenningen. Däremot har jag inte loggat in och kollat om jag kan se uppgifterna på sidan.
  • Kpax
    SvanE skrev 2015-01-21 18:36:06 följande:

Stort grattis Leionhierta! Hoppas allt flyter på bra här hädanefter både för dig och lilla flickan!

Gravpenningen startade i måndags och jag har inga problem att pyssla än så länge, får se hur länge det håller i sig :) tre olika slags snuttisar klara (ger bort dem) och en tröja han får behålla själv ??

Åh vad duktig du är! Tänk att kunna skicka tröjor...
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-01-21 23:30:08 följande:

Lejonhjärta - grattis och vad skönt att höra att allt gick bra till slut! Åtta liter blod?! Har man ens så mkt? Otroligt!

Nej, så mycket blod har man inte, så hon har ju fått en total blodtransfusion, måste ha fått hur många enheter som helst! Fy vad läskigt, när jag kan ska jag ta tag i det där med blodgivning igen, det är viktigt och värt obehaget.
  • Kpax

Åh, det här med namn...

Min topp 3 har senaste tiden varit Josefin, Elsa och Julia. Alice strök jag tidigt för att det legat i topp flera år så jag tyckte att det var lite väl vanligt. Och nu ser jag att ELSA ligger i topp! Vad fan, jag tänkte inte ens på att kolla statistik på det namnet.

Men de som ligger i topp nu har fått 800-900 bärare per år, och det är kanske inte så mycket jämfört med de som låg i topp typ -85? Jag har kollat det där för längesedan, men har glömt hur och var.

Vad tror ni om Josefin? Kommer det motsvara min generation "föräldranamn" (Inger, Lena, Margareta, Åsa) och därför upplevas som pinsamt och gammalt?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?