Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-01-25 17:18:26 följande:

Vet att det varit uppe i tråden innan men har nån lista produkter från apoteks som kan vara bra att ha hemma redan från start?

Jag har köpt babyolja, Inotyol, nagelkit, rumptermometer och koksaltlösning i pipetter. Minns inte om det var nåt mer...
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-26 06:20:57 följande:

Hur gör man för att få de där boxarna? Och vilka är värdelösa?

Jag har fått från Babyland och Babyproffsen, Kronans apotek och Apoteksgruppen.

De två första hade nog nästan samma innehåll och går egentligen inte att få båda två, men jag tog den ena på mannen :)

Annars tycker jag att de från de två olika apoteken var bäst! Finns en från ett till apotek också, Floyd's eller Lloyd's eller vad det då heter, men det har vi inte här uppe hos mig.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-26 07:53:50 följande:
    Babyland.se var inte mycket att ha. Kronan var bra. Allt för föräldrar är inte ens en box utan en tidning med en massa rabatter, det bra där är en kupong på kappahl en på 25% på valfritt plagg och en gratis newbie body.
    Allt för föräldrar hade jag missat, tack för tipset! En gratis body är ju synd att missa :)
  • snö 81

Det som är lite roligt med alla dessa gratisboxar är att jag nu har två normalstora förpackningar våtservetter, plus en liten förpackning. Och jag som inte ens använder våtservetter vid blöjbyte ;)

Får spara till bebisen är typ ett år eller två, då kan jag tycka att våtservetter är ok när man ute på vift.

• snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-01-26 09:59:33 följande:
    Ja i skåne är det rutin att göra det på alla. Fast jag slapp ligga på brits. Satt i väntrummet i 1,5 timmar (de la in standardundersökningen också i de 2 timmarna). Jag tyckte inte det var så farligt med att vänta i en och en halv timme. Kändes skönt att vila lite och läsa i skvallertidningar och kolla på mobilen. smile1.gif Hur ofta hinner man med det annars? smile5.gif
    Ja, det lät behagligt! Känns rätt onödigt att man ligga ner. Jag hade med mig en bok och mobilen, men ett väntrum med skvallertidningar hade varit trevligare :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-01-26 10:11:15 följande:
    Vad olika det kan vara, vi använder BARA servetterna här hemma, utom vid bad/morgontvätt då vi använder skumtvättlappar istället. När jag väntade första barnet köpte jag inte ens hem tvättservetter för det tänkte jag minsann inte använda på mitt barn. Det höll inte länge innan vi insåg att dom där skumtvättlapparna var skitkrångliga (enligt VÅRT tycke naturligtvis) när man skulle få bort allt bajs. Jag har aldrig fått in snitsen riktigt och det är trots att jag jobbar inom äldrevården och tvingas använda dem dagligen där;) jag får helt enkelt inte rent om jag inte använder en hel förpackning typ.

Dessutom har bägge våra barn blivit skinnflådda vid blöjbyten då det använts något annat än tvättservetterna från ICA lustigt nog. Det var tom så illa att vi fick ta med egna tvättservetter till dagis så dom fick använda på våra barn istället för skumtvättlapparna, annars gick det helt enkelt inte.

Dröjde inte länge förrän hela dagis köpte in och använde BARA icas tvättservetter då dom märkte hur många barn som blev mindre röd av just den sorten:)
    Jag har aldrig testat skumlapparna så jag vet inte alls hur det är att tvätta med dom, men dom ser hemskt omoderna ut :)

Jag brukar köpa tvättlapparna i lite tjockare mjukt papper som man blöter upp i vatten, dom tycker jag funkar jättebra.
  • snö 81
    Sooli skrev 2015-01-26 11:03:50 följande:

Babyboxar: hejbaby.com/artiklar/gratis-boxar-vaskor-och-bags-till-blivande-foraldrar-babyprodukter-och-erbjudanden/

Tyckte dock inte att innehållet stämde med vad man fick.

En fråga. Har ni någon molande värk typ som mensvärk? Något man ska vara orolig för?

Ja, jag har rätt mycket av det nu det senaste dagarna, det är förvärkar. För egen del är jag inte orolig, jag känner ju igen från förra gången. Men är man orolig ska man såklart kolla upp det.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-01-26 12:51:49 följande:
    Ja skulle jag ligga ner hade jag nog inte tyckt det var lika trevligt. Köper aldrig skvallertidningar själv så då får man ju passa på att uppdatera sig när man kan smile5.gif
    Jag har en kompis som köper Se & Hör, för tv-bilagan har hon hävdat nu i 10 år, men jag tror hon gillar skvallret :) Så att hälsa på henne är som när man går till frissan, allt skvaller på en och samma gång. Ibland är skvallret gammalt, men för mig är det ju nytt ;)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-26 13:21:28 följande:
    Icas egna våtservetter tillverkas i norrland och innehåller inga cancerframkallande ämnen. Kronans, änglamark, barnens hus görs på samma fabrik och är bra. Men däremot så pampers och natusans innehåller cancerframkallande ämnen så de ska man passa sig för.
    Ok, ja jag har ju ett paket från Kronans apotek så dom kanske vi kan ha för tillfällen när vi är på vift. Dom andra är Natusan så dom lär jag kasta bort då.
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2015-01-26 15:43:34 följande:
    Våtservetter är annars grymma fläckborttagare, tar rödvin på sofftyg och sminkfläckar på kragar :) just därför använder vi dem inte heller på hud... Jag menar, knappt så vanish tar rödvin ju, vad har de i de där servetterna egentligen?
    Det är så jag tänker också. Sånt som funkar dom fläckborttagare vill inte jag torka nyfödd rumpa med. Speciellt inte med tanke på hur känslig hud storasyster har, atopisk hud med torrexem etc.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?