Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hahaha, skrattar gott när jag läser att vissa av er fortfarande kan ha era vanliga kläder då jag inte längre kan ha merparten av mina gravidkläder längre . Gravidkläder är DEFINITIVT INTE gjorda för tvillingmagar

• JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-02-07 20:17:52 följande:

Men hur lägger man in bilder från iPad eller mobil?

Du måste ha den nya appen iaf som heter Familjeliv NY
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-02-07 21:51:17 följande:

Prövar jag igen att bjuda på en bild från v.30 (nu i v.35) phpcEAW1D66252.jpg

Fin mage!
  • JhjärtaK
    SvanE skrev 2015-02-07 23:16:44 följande:

Magsjukan slog till, inte att rekommendera som höggravid :/

Fått jävliga sammandragningar som givit ordentlig molvärk i magen av och till. Kunde klocka dom men har inte blivit värre så tror mer det är kroppens sätt att säga att det är ok att ligga på toalettgolvet hela kvällen...

Usch, hoppas det går över snabbt!
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2015-02-08 04:02:29 följande:

Åh vad trött jag blir på att vara gravid! Jag kan inte ligga ner längre. När jag somnar så vaknar jag efter tio minuter med världens sura uppstötningar så jag nästan spyr, tredje natten och det blir bara värre för varje natt. Ändå äter jag losec och Novalucol. Jag vill sova!!!!!

Känner med dig! Min räddning blev Omeprazol, jag är så tacksam för att jag fick tipset här i tråden! Ingen halsbränna alls längre, det är ett mirakel!
  • JhjärtaK
    SvanE skrev 2015-02-08 04:08:52 följande:

Fick till slut åka in till förlossningen när sammandragningarna inte gav med sig.

Får dropp och de gav bricanyl till slut och vilken befrielse! Det stannade av och Illamåendet gav med sig efter det också så nu blir vi kvar till ronden imorgon. Livmodertappen var påverkad men var inte öppen något iaf! Tummen ner för magsjuka iallafall :P

Bra att du åkte in och skönt att värkarna avtog. Hur lång var tappen?
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-02-08 09:50:49 följande:
    Jag har också blivit räddad av Omeprazol, klarar mig inte utan. Men då började jag fundera, hur länge kan man äta det? Jag har käkat det oavbrutet i 6 veckor och jag kan inte sluta :-/
    Enligt min bm så kan man äta det hur länge som helst typ. Det enda man skall tänka på är att trappa ner sen när man slutar så att kroppen inte börjar överproducera magsyra. Så äter man en om dagen så går man ner till en varannan dag och sen en var tredje dag och sen kan man nog sluta helt.
  • JhjärtaK
    SvanE skrev 2015-02-08 11:39:34 följande:
    Tack för era tankar:) på väg hem nu, hoppas det håller sig lugnt nu :)

Jag vet faktiskt inte, hon sa något om nån cm, vet inte hur det räknas :) huvudsaken att i get annat öppnat sig tänker jag :P
    Ja verkligen. Det är ett stort plus att den är stängd. Min har faktiskt blivit längre nu när jag tagit det lugnt och mest ligger ner på dagarna. Fruktansvärt långtråkigt men så värt det iom att bebisarna får stanna inne lite längre tid

Tappen mäts i cm eller mm. Min var senast 28 mm och som kortast uppskattades den till ca 1 cm dock helt sluten. Allt under 25 mm anses vara påverkad.
  • JhjärtaK

Här är min mage i vecka 33. Stannar de inne ända till vecka 39 så undrar jag hur jäkla stor den kommer att vara då

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?