BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag har nu sytt ett litet babylapptäcke (som jag ska ge bort) och ett stort som lekfilt. Är nu sugen på mindre syprojekt. Typ mössa, hakklapp eller så. Tips på sådana? Länkar? Bloggar? Mönster?
Jag har nu sytt ett litet babylapptäcke (som jag ska ge bort) och ett stort som lekfilt. Är nu sugen på mindre syprojekt. Typ mössa, hakklapp eller så. Tips på sådana? Länkar? Bloggar? Mönster?
Idag fick jag äntligen hem papper från försäkringskassan om att jag blivit beviljad graviditetspenning, så nästa fredag jobbar jag min sista dag och har då 5 veckor kvar till bf:) Känns verkligen skönt med en sak mindre att bekymra sig över :)
Jag fick också frågan om donation av stamceller av bm.
För mig är seren självklarhet! Det kan rädda sjuka barn och få forskningen framåt!
Vi bor ju faktiskt i Sverige så det är väl självklart att man inte skulle göra nåt som la. Skada det nyfödda barnet?
Man klipper detsutom inte navelsträngen varken tidigare eller senare vid donation och låter alltid blodet pulsera klart innan man klämmer och klipper av navelsträngen.
Som sagt, en självklarhet för mig!
Har upptäckt hur det blir vita avtryck på magen så fort jag har lagt en hand eller något annat där. Och avtrycken stannar kvar jättelänge. Nu senast kunde jag se min mans vita avtryck från örat hur länge som helst efter att han hade lyssnat på magen. Någon som vet varför det blir så? (Och ja, jag har inte så mycket att fylla ut dagarna med längre...
Med Bf 30e mars borde jag kanske börja hänga i en apriltråd istället, blir så sjukt avis på att alla får sina bebisar! Har ju inte mkt mer än 2 veckor kvar till mitt datum, men försöker iskallt vänta mig att gå över tiden. I så fall är det en hel månad kvar! Suck
Godmorgon! Har varit väldigt dålig på att uppdatera nu, men dagarna med lilltjejen går undan på något sätt. Jag är inne och kollar av hur det går för er andra ändå och hoppas att alla har sina små ute snart:)
Tänkte kolla om några av er beställt babynest från någon på nätet? Och vad det isf kostade och hur lång tid det tog att komma? Vissa kanske har några färdigsydda. Jag skulle vilja ha ett till nämligen och kommer inte ihåg vart jag beställde den vi har nu.
Här är ytterligare en som fortfarande väntar, Bf på måndag! Får väl ställa in sig på en aprilbebis!
Men. Det här med teckenblödning, (ursäkta äckelinfo!) morgonens flytning va mkt mörkare än vanligt och kom lite mer som kändes som lite blodigt.. men ganska 'vattningt'.. Inte så jättemkt heller. Ska man våga hoppas att detta är nåt positivt tecken??
Du är inte ensam kvar, jag är också kvar med samma symtom. Ibland mensvärk med sd men så sällan att jag börjar tro att det är inbillning..
Idag var blödningen rikligare än föregående två morgnar, i kombination med molvärk och lite starkare ont som kommer då och då.. Men orkar/vågar inte få upp hoppet. Det kam ju ändå dröja.. Men innan helgen e slut vore nice!
Tänk att man kan vara så glad över molvärk. Vet dock inte hur länge man ska gå med det innan det sätter igång. Men oavsett hur det blir har jag en fredag att se fram emot. Antingen leder molvärken till något eller så ska jag träffa en av mina bästa kompisar som jag inte fått träffa på ett tag. Ser fram emot att träffa henne och om det inte blir av så är det för något annat positivt. Så här laddad inför imorgon har jag inte varit de andra dagarna