Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lilj3 skrev 2015-04-22 21:37:44 följande:

Har samma problem, speciellt när han är trött och inte riktigt orkar anstränga sig. Värst är det på kvällar innan läggdags. Då fäktas, boxas och sparkas det för fullt vid bröstet. Väldigt frustrerande!

Har faktiskt inte tänkt på att det är värre när han är trött. Det funkar ju bäst med amningen efter han sovit och värst är det på sen eftermiddag/kväll. Det känns bättre nu när det finns nån logik i det. Tack för du fick mig att inse det! :)
  • sommarstad
    septemberbarn08 skrev 2015-04-23 05:45:46 följande:

Halleluja, har fått sova inatt.. fortfarande sittande i soffan men har fått 3 timmars SAMMANHÄNGANDE sömn första passet och sedan en hel del till:)

Så jag hoppas på en bättre dag idag.. det är bara skuldkänslorna mot barnen som hänger kvar men jag har lovat sonen att han ska få vara ledig från skolan idag och så får vi väl försöka hitta på något roligt:)

Va skönt för dig!
  • sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-04-23 04:18:18 följande:

Så har vi det också fast mest på kvällarna. Jättejobbigt när det väl händer. Han kan göra så även om vi precis ska börja amma eller om vi bytt bröst. Det är så svårt att veta hur man ska lösa det för han blir så frustrerad och det slutar alltid med skrik innan det helt plötsligt fungerar.

Mitt problem är oftast ett tag in i amningen men ibland är det i början men då är det alltid i samband med bröstet är då spänt så det blir svårt att gå tag i. Brukar hjälpa honom genom att hålla i bröstet alt mjölk ur lite innan.

Testade att pumpa ur nu på morgonen efter V ätit. Jag lät honom bara äta ur höger bröstet under hela natten och pumpade ur vänster precis efter han ätit. Då rann det från bröstet så det var bara att pumpa på. Fick 70 ml. nu kan jag åka iväg med gott samvete.
  • sommarstad

Idag var vi på jobbet och hälsade på. Hade bestämt tid kl 13 med jobbet eftersom då är kontoret stängt för besök. Svärmor kom dock förbi innan och lyckades glömma sin mobil. Fick invänta att hon kom tillbaka och kände mig sedan stressad att komma till jobbet i hyfsad tid.

Väl där gick det bra. Han sov mesta delen men började bli hungrig efter en timme och då hade de flesta jobb att göra. Kände att jag saknade mina kollegor. kommer nog inte dröja för länge till nästa besök :) Jobbet däremot saknade jag inte för tillfället. De hade extremt mycket att göra just nu så skönt att slippa det kaoset ;)

Väl hemma var lillen riktigt grinig och det tog tid att få honom komma till ro men nu sover han gott.

• sommarstad

Angående rutiner så har vi inga förutom på natten då han vaknar samma tider. Dagarna tar vi som de kommer. :) Vi har inte varit i väg och fikat eller så ännu men skulle tro att inte kommer vara några större problem.

• sommarstad
    Mildamilda skrev 2015-04-24 19:11:29 följande:

Nu när vi pratar om jobb blev jag nyfiken på vad ni jobbar med! Själv jobbar jag som biomedicinsk analytiker på sjukhus, jobbar mest med ultraljudsundersökningar, fast inte på foster då : )

Jag jobbar som uthyrare på ett hyresbolag. Skriver hyresavtal, visar lägenheter osv. Är egentligen utbildad mäklare men arbetsuppgifterna är typ samma men med mindre ansvar och tryggare inkomst. 

Jag ska vara hemma till oktober-november och sen tar maken över. Vi har ungefär samma inkomst så inkomstmässigt har det ingen betydelse vem som är hemma. 

Påtal om inkomst så fick maken ett brev från försäkringskassan som meddelade att de inte fått tag i hans arbetsgivare för att bekräfta sgi. Han jobbar i en större butikskedja så är riktigt konstigt att de inte svarat på försäkringskassans förfrågning. I brevet (som vi fick denna vecka) stod det att han var nu tvungen att skaffa intyg från arbetsgivaren och skicka in det innan 8 april (!) annars utgår de från att hans inkomst är noll. Svårt att skicka in uppgifter innan man ens vetat om problemet. Maken ringde dock till dem och det hade blivit nåt fel och skulle ha varit 8 maj men det var ändå kort tid. Det betyder även att denna månad blir det mindre pengar in eftersom vi inte får för hans pappadagar. 
  • sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-04-26 08:48:58 följande:

Blöjan har läckt hos oss i natt inte en utan två gånger. Tror den börjar bli för liten... För det problemet hade vi inte tidigare. Måste de växa så fort?

Vi hade problem med läckade blöjor i början av veckan. Såpass mycket att vi nästan fick slut på kläder till honom. Nu däremot har det inte läckt på några dagar trots att vi varken bytt blöjstorlek eller märke. Får se hur det blir kommande dagar annars testar vi nog en storlek större.
  • sommarstad

Vägde mig i lördags och då hade jag varken gått upp eller ner på 5 dagar. Sen dess har jag inte vågat väga mig för promenaderna har varit få och kakorna varit fler.

Vi har slarvat en del med maten också. Vi har inte haft fantasi att komma på vad vi ska äta, därför har det känt som kylskåpet ekar tomt och vi har löst det med fantasilös mat som kanske inte alltid varit den nyttigaste. Men vi fick Icas matkasse av svärmor som present när lillen föddes och igår hämtade vi ut första kassen. Aldrig har kylskåpet varit så fullt med nyttig mat :D Eftersom kassen är för 4 personer blev det gott om mat över till matlådor idag. Känns så skönt att ha lunchen klar och veta exakt vad som ska lagas till middag. Nu är det bara se till att även mellanmålen är nyttiga.

• sommarstad
    Kpax skrev 2015-04-28 12:04:42 följande:

Men gud vilken bra present!! Nu kan ju inte jag äta mjölkprotein, och undviker även allt gasbildande för säkerhets skull eftersom Josefin haft så mycket problem med magen... Men annars, vilken smart grej, jag har verkligen inte hjärna att tänka ut vettig mat.

Det var verkligen en bra present. Det och storpack blöjor fick vi av henne och hennes särbo. Mycket användbart både och. :)
  • sommarstad

Oj vad Vilgot sover gott ute. Jag la ut honom i vagnen vid 11-tiden och nu vid 15 tog jag in honom för mat. Han hade nog somnat om iaf jag låtit honom vara i vagnen men tyckte det var bäst att passa på att ge honom lite mat När han ändå vaknade till lite grann. Igår var det likande och då la vi honom i nytt i vagnen för en promenad och då somnade han återigen efter 30 minuter och sov tills jag tyckte det var dags att gå in vid 17-tiden.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?