Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Glömde säga att ni har himla fina barn september och Mullan! Även fin bild igår (?) KarinIngrid! Kul med bebisbilder!

• tovemaja

Sen tvåmånaders kontroll på BVC idag, allt ser toppen ut, Folke är lång! Föga förvånande med en mamma på 1.74 och en pappa på 2m :)

Nästa gång är det dags för sprutor, hu!

• tovemaja

Min grabb väger 6175 och är 60,5cm 9v5dagar.

Ebe:vilken skit barnmorska! Så var min upplevelse på BB, men på efterkontrollen träffade jag en BM som tog mig på nästan för stort allvar :) hade ju en ok förlossning... Bra fysiskt men väldigt stressad psykiskt av omgivningen.

• tovemaja

LillLouise: var ju någon i tråden som på BB fått höra att de behöver 100ml per kg och dygn. De rekommendationerna stämmer nog på min grabb i alla fall... Väger runt 6 kg och äter nog ca 600ml/dygn.

• tovemaja
    snö 81 skrev 2015-05-07 11:36:19 följande:
    Här kör vi fortfarande med strl 56, men i helgen ska vi ta en sväng på stan och börja fylla på 62-förrådet för det börjar bli dags för det alldeles snart.

Vi kommer inte att döpa eftersom jag tycker det känns skenheligt att stå i kyrkan och säga att vi tror på gud och vill att han och Jesus ska ta hand om vårt barn :) Min dotter är inte heller döpt, men däremot min mans två pojkar är det. Tack och lov är vi överens om att inte döpa Tage. Namnkalas kommer vi inte heller att ha. I min värld är inte det ett alternativ till dop eftersom dopet inte har ett dyft med namnet att göra utan helt och hållet går ut på att döpa barnet in i den kristna församlingen. Jag är lite fyrkantig på det sättet :)
    Men en fest för att fira barnets ankomst? Så ser vi på "namn"festen...

Ang. Baddräkt... Finns ju så sjukt snygga! Du behöver ju inte ta den tajtaste modellen Lavish? Jag tar nog bikini för att jag inte orkar köpa nytt.

Här är jag så nöjd med sista tidens nätter! Han sover nu 4 timmar första passet och vaknar sedan ca 3 ggr men somnar om lätt efter mat. Vi går upp med Maken så jag får duscha och äts frukost men somnar sedan om till kl 10-11! Zombi- mamma no more!
  • tovemaja

Idag är en stor stor dag! Varit på möhippa i annan stad och totalt borta från Folke (som är10 veckor) 11 timmar! Maken har honom och vi har pumpat massa förebyggande och jag hat pumpat idag och har kylbag med... Jobbigt när jag åkte men har gått så bra idag! Faktiskt njutit av att vara "ensam" och hängt med på roligheter med massa tjejer.

Min man tog även första delen av natten så jag sov ostört mellan 22.30-04! Wow! Nu sitter jag på tåget hem och längtar efter killarna!

• tovemaja
    septemberbarn08 skrev 2015-05-09 15:43:52 följande:
    Vad härligt för dig, och säkert för grabbarna också som fick lite tid med varandra:) jag är så nervös av mig den här gången att när sambon sa för någon timme sen att han gärna vill gå ut med Selina SJÄLV i barnvagnen snart så knöt det sig i magen på mig. Skitlöjligt, jag vet.. vad kan hända under en kort promenad egentligen?
    Men förstår dig! Jag fick nästan tvinga iväg mig imorse, instinkter! Men när jag väl kom iväg släppte allt näsan.. Vi tar haft tät kontakt hela dagen med bilder :)
  • tovemaja

Snö: skönt att DI har tid imorgon! Du ska inte behöva gå och oroa dig!

Trollunge: jag har gått UPP 1,5 kg denna vecka?! Gick ju ner 2 förra dock. Märkligt! Men har ätit skit rent ut sagt, och rört mig lite. Skärpning!

KarinIngrid: skönt att du fått sova! Folke är fortfarande inne i en väldigt positiv fas på natten. Fick i natt sova mellan 22 och 02 jag också!

• tovemaja

Va tusan gör man själv vaken mitt i natten näringen sussar sött? Onödigt vaken i typ 1,5 timme nu.. Ger nog upp och viker lite tvätt istället! Tur att vi inte har några måsten idag utan kan vila så fort Folke tillåter!

Märkligt för jag känner mig inte stressad eller orolig för något.. Fattar inte vad man gör vaken?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?