Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-01-18 08:58:37 följande:

Igår fick jag äntligen hämta ut min underbara vagn! (Slänger in en bild när vi kommit hem). Den var så snygg så det var verkligen kärlek vid första ögonkastet;) fick 30% rabatt också så det var lyckat!

Hann stilla min shoppingabstinens lite igår också. Har ju så långt till någon stad så det är rena himmelriket när vi kommer till en större stad och kan shoppa loss;) fogarna var mindre nöjda förstås men nu har vi nog allt till lill*n tror jag!

En hotellnatt lyxade vi till med dessutom så vi har verkligen njutit! Varit barnfria, ätit ute, sovit gott och nu ska vi strax ner och äta hotellfrukost! Känns deppigt att den här helgen snart är över, lär ju dröja ett tag till nästa gång;) men ska bli mysigt att komma hem till de större barnen igen och överösa dem med presenter som vi köpt:)

Åh, vilken lyxhelg med hotell och allt!! Skönt att det löste sig med vagnen och att ni fick shoppa loss till bebisen.

Vi var barnfria igår när vi var till IKEA, vi fick köpt en del små saker, men vi har fortfarande mycket kvar till bebisen. Vi beställde även en nytt kök på IKEA, men herregud så slut jag var i kroppen igår kväll :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-01-18 09:11:43 följande:
    Jag har fått beställa det mesta till bebis eftersom vi som sagt har så långt att åka. Tur var väl det, hade aldrig fått plats med varken skötbord eller spjälsäng som vi egentligen tänkte köpa på Ikea. Bilen är fylld från golv till tak;) men Ikea for vi på ändå förstås:)

Det där om nytt kök väljer jag nog att inte läsa, vill också haaa!
    Vårt kök rasade typ ner i maj. Dom vi köpte huset av hade glömt att tänka när dom borrade hål för en kabel i överskåparna så dom höll på att ramla ner från väggen. Som tur var så såg vi det precis innan det rasade. Vi har med andra ord levt utan halva köket sen i maj och nu är vi less så vi behöver verkligen ett nytt kök!! :)

Sen så måste vi renovera badrummet innan bebisen kommer också, annars har vi inte en chans att få till ett skötbord.

Vi är rätt trångbodda i vårt radhus, men vi trivs ändå super!!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-18 09:33:39 följande:
    Vad skönt att höra att fler är trångbodda. Vi är snart fyra personer på 60 kvm, men vi älskar vårt minihus. 60 kvm uppdelat på tre rum var nästan stort när vi var bara två, men nu med snart två barn plus hund så får vi inte riktigt plats.
    Oj, 60 kvadrat - förstår om det börjar bli trångt nu när nu blir fler. Vi har ändå 127 kvadrat, men vi kommer ha ett sovrum för lite när bebisen kommer för då blir vi 6 personer totalt. Dock så bor ju inte alla här hela tiden, vi har två barn på halvtid, ett barn på nästan heltid och så snart ett barn på heltid ;)

Men vårt kök är litet och så har vi två små badrum där det krävs ombyggnad och planering för att få plats med skötbord. Sovrummet kunde med nöd och näppe rymma en spjälsäng, så att utöka familjen är minst sagt trixigt...
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-01-18 09:49:56 följande:
    Gillar den serien på ikea. Vi köpte garderoberna till barnrummet från den serien :)

Maken var lika dan gällande vår spjälsäng. Han monterade ihop den på en gång för att se hur det skulle bli. Nu står den förvisso i barnrummet och inte i vårat rum eftersom vi tänkt att köra på vagga först.
    Ja, den serien är jättefin och praktisk. Säng och samtidigt lite förvaring som vi verkligen behöver! Plus att det går att göra om den till en vanlig barnsäng när barnet är lite större.
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-01-18 09:44:08 följande:
    Vilken tur att ni upptäckte det innan det rasade! Vilken chock det annars kunnde bli. Men trevligt med nytt kök.

Själva håller vi på attt renovera hallen. Den är liten och hade terrakotta färgade tapeter (=mycket mörk hall). Men nu blir det vitt och ljust med bröstpanel så det blir lätt att tork rent. Hade gärna renoverat badrum också men det får vänta ett tag till.
    Ja, vi är glada att vi såg det i tid. Jag tyckte att köksskåparna såg konstiga ut så maken hoppade upp på köksbänken och såg att dom typ hängde fast i ett häftstift. Han fick hålla upp skåpen och jag tömde dom :)

Så ja, ett nytt kök känns jäkligt kul!
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-18 15:19:03 följande:
    Haha, jag vill också virka figurer, men filten jag håller på med nu är verkligen tillräckligt svår för mig, och då är det bara basic basic! Får nog inse att figurer skulle få mig att bränna ner lägenheten. Kanske kan jag sy figurer istället? Bara platta former med lite stoppning i tänkte jag. Och så lite fina pärlor eller något emellan.
    Gud vad ni är pyssliga :)

Jag har kollat lite på vagnmobiler, men jag tror att vi nog kanske skippar det denna gång. Minns från förra gången att den bara var i vägen så att jag tillslut tig bort den helt
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-18 15:56:21 följande:
    Ja, egentligen kanske det mer är i babygymmet och ovanför skötbord och liknande de är bra att ha? För att distrahera tänker jag då, när de ligger i vagnen ser de ju föräldern och himmel, träd, hus och sånt.

Äh, jag vet inte, får se om jag blir sugen när filten och babynestet är klara.

Byrån är nog klar, jag ska kolla ordentligt imorgon om jag måste måla ett varv till.
    Ja oftast sover dom så fort dom ligger i vagnen när dom är pyttiga och när dom blir större tittar dom på omgivningen eller föräldern.

Sist hade jag en mest för att jag tyckte att det såg lite gulligt ut :)
  • snö 81

Vi har verkligen varit produktiva i helgen när det gäller bebisfix. IKEA igår med massa bra saker med oss hem och babyproffsen idag. Hittade bla skötväska som vi båda kände att vi kunde trivas med. Det var inte den jag hade tänkt, men ett jättebra alternativ.

Nu har vi i princip bara babyskydd och apoteksgrejer plus blöjor, ersättning och nappflaskor kvar att köpa.

• snö 81
    Mimipig skrev 2015-01-19 05:29:45 följande:

Vaknade och kan inte somna om. Har haft en sån där dag då allt bara känns maktlöst och jobbigt och förlossningen alldeles för långt bort. Jag har ont i foglossningen, lider fortfarande av ont i axeln/överarmen (frozen shoulder? Nerv i kläm? Var söker jag hjälp?) är konstant trött och orkar inte göra mkt vettigt, förutom att se på serier och äta godis, vilket ger mig dåligt samvete. Skäms över mig själv, vill bara rycka upp mig, men orkar inte.

Det är helt ok att ligga i soffan när man är höggravid!! Jag gör inte heller många knop på dagarna nu när jag är sjukskriven, soffan är min bästa vän :)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-01-18 21:37:40 följande:
    Va skönt att det mesta är klart!

Jag har babyskydd men annars kvar samma saker som dig, + en sån där skötdyna och lite sängkläder(ev. Kudde till vagn & spjälsäng)

Jag blir ju snart knäpp av att vänta, det går fort men långsamt!

Jag vill rulla barnvagn, fixa ersättning mitt i natten, mysa i soffan med alla 3 barnen och framför allt få se dom tillsammans med sin lillebror. Vill NU NU NU!!!!

Jag och min son som blir 6år i april plockade ihop dom kläderna som han tyckte att lillebror skulle åka hem i, så nu ska jag bara tvätta skötväskan som vi köpte till dottern 2006 och hoppas att den är lika bra som vid dom 2 tidigare gångerna :)

Förlåt för ett bladdrigt inlägg, men nu börjar det nästan bli mer på riktigt ;)
    Jag känner samma, vill att bebisen ska vara här NU!! Men samtidigt känner jag på nåt konstigt sätt att jag nästan vill bromsa tiden. Jag vet att detta är min sista graviditet och då vill jag hinna njuta så mycket som möjligt, när bebisen är ute är magen och allt liv där inne borta för alltid :-/

Känns jätteknäppt att tänka så eftersom jag samtidigt går och fantiserar om förlossningen och BB-tiden...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?