Kpax skrev 2015-03-15 08:31:23 följande:
Grattis Sommarstad!
Det är helt sjukt, men jag skulle kunna tänka mig att ha förlossningen framför mig nu... Det var en så himla häftig upplevelse, och väl värd smärtan :)
Om jag får ett barn till funderar jag på att strunta i eda och be om någon form av bedövningsspruta som dämpar när barnet tränger ut. Om det alternativet finns :)
Jag känner inte igen det där med att man "måste" krysta på krystvärkar, jag kände det aldrig så, jag krystade för att barnmorskan sa till mig. Värkarna kändes knappt, jag fick verkligen känna efter, och hade svårt att känna HUR jag skulle göra.
Javisst är det sjukt att man kan tänka sig att göra om det igen såhär kort tid efteråt? Min förlossning var ganska påfrestande och fick avslutas med sugklocka. Jag vet ju liksom att jag låg och skrek "aldrig igen!!" vid flera tillfällen, men nu minns jag bara hur häftigt det var. Minns såklart att det gjorde fruktansvärt ont men kan inte föreställa mig exakt hur smärtan kändes.
Under mina krystvärkar var det dock som att kroppen tog över och kunde verkligen inte låta bli att krysta när de kom, men jag hade ingen eda.