BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Nej det lät ju inte som någon höjdare! När är din första född?
Nej det lät ju inte som någon höjdare! När är din första född?
Fy tusan vad sur och ledsen jag är nu! Nästan direkt när slemproppen lossnat igår började förvärkarna komma smygande. Kom sedan under mer än tre timmar och gjorde skapligt ont, var uppe och rörde mig och kände dem ändå. Provade ändra ställning i soffan för att se om de gick över men de höll igång.
Vid 22 kom de med 5minuters mellanrum och kändes så onda så jag kände att det MÅSTE vara dags nu, MÅSTE! Men jag tänkte att det var lika bra att försöka få liiite sömn iaf.
Vaknar av sambons alarm 4.30 och ingenting har hänt! Allt det onda är som bortblåst, måste ha försvunnit i samma sekund som jag somnade:(
Nu vill jag inte mer! Om det inte ska vara på riktigt kan det väl ge fan i att luras, det är inte kul längre! Snart snittar jag ut ungen själv!
Åh vad surt. Så hade jag förra veckan. Först slemproppen och sen fyra vakna timmar, för att sen bli som vanligt
Vi har ju samma bf och jag är så frustrerad. Tre hinnsvepningar och slemproppen gick förra onsdagen, sen knappt ömma sammandragningar utan bara onda små händer och fötter som borrar sig igenom magen.
Jag har en trottsig 21 månaders fröken som blir så arg när hon inte får som hon vill. Men idag kommer mina föräldrar med lite möbler och grejer så nu ska jag möblera om på övervåningen och ställa in vaggan i sovrummet.
Alltså gaaah! Jag blir så irriterad på folk som är egoistiska!
Fick nyss veta att min pappa, återigen, åkt iväg till min syster för att passa hennes barn. Är väl ungefär 10e gången sen en månad tillbaka och jag begriper inte varför människan inte kan ta VAB som alla andra föräldrar får göra. Men okey det påverkar ju inte oss..
MEN! Idag ville hon inte ha barnvakt för att hennes barn var sjuka. Hon ville helt enkelt inte ha dem på dagis för att det går magsjuka där. Tro mig, jag om någon förstår ju henne med min fobi! Men resonemanget blir ju helt idiotiskt när hon faktiskt jobbar på just det dagiset där magsjukan går och således är väldigt utsatt för det själv.
Hur tänker man då? Utsätter min pappa för smittan, när jag kan behöva åka iväg till förlossningen vilken dag som helst, och mina föräldrar är enda barnvakten vi har? Suck!
Oerhört tröttsamt och långsamt förlopp här hos mig idag... Har haft värkar sedan 23.45 inatt, men det blir varken intensivare eller mer regelbundet. Tror jag blir galen!!
Ska ringa till förlossningen om en stund och be att få komma in på koll av bebis. Eftersom jag har så mycket sammandragningar hela tiden så hinner jag inte känna av den speciellt mycket. Vill få en check på att den mår bra där inne.
Har haft molvärk i nedre delen av magen sen igår kväll. Innan (sen i söndags) har det dykt upp på kvällen men sen alltid varit borta på morgonen och under dagen. Vill dock inte tro att det är något särskilt med det eftersom så många andra här i tråden haft molvärk under ganska lång tid. Hade dock varit skönt att veta vad det berodde på, om tappen håller på att utplånas, barnet kryper neråt eller vad det nu än kan bero på.
Jag förstår dig verkligen! Mitt var nere på 107 och jag var helt död. Men två niferex varje dag i kombination med 2 folsyretabletter har gjort susen! Är tacksam för att min mage klarar av niferex då jag förstått att så inte alltid är fallet. :-/
Haha ja ska man skratta eller gråta? Tänkte ta en promenad med barnen i solskenet idag men nähäpp.. kom utanför gården och insåg att det bara var att vända om! Blixthalka överallt så det är ju inte värt att riskera något:(
Sträckt något ligament (gissar jag på) på sidan av magen. Man är ju bra dum när man släpar supertunga kartonger från övervåningen till källaren, som höggravid, när man har en styrketränande sambo.. Bara för att man inte orkar vänta tills sambon kommer hem och kan göra det! AJ!
Den där jävla hemorrojden jag nämnde tidigare.. Fick hem salvan igår och det står ju att den ska ge omedelbar lindring.. bull shit! Och nu har ju som sagt slemproppen farit både igår och imorse plus att jag har mycket flytningar nu så trosskydd ganska långt fram är ett måste om jag inte ska känna mig ofräsch hela tiden. Men nu blöder hemorrojden hela tiden så om jag inte hittar något jäkligt långt trosskydd på affären får jag nog lägga i dubbla, på rad:(
Får väl se det positivt.. det är ju tredje barnet så jag lär ändå inte bli sugen på att skaffa en till! Fy för detta!
Nej 116 anses ju ändå vara ett ok värde när man är gravid men iom att jag i vanliga fall också ligget högt såsom du så blir det ju skillnaden i värde som gör en så himla trött. Vet andra som i vanliga fall ligger strax under 120 så 116 för dem hade ju bara varit "business as usual" medan vi som ligger på 140+ blir väldigt påverkade.
Skall bli intressant att se om min mage påverkas när jag slutar med tabletterna.