Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-03-09 09:05:13 följande:

Åkte in vid fem, var öppen 2-3cm, fick morfin och något att sova på, så jag har faktiskt kunnat halvsova mellan värkarna. Sjukt skönt!!

Nu är jag uppkopplad på ctg igen, och ska väl snart bli undersökt. Värkarna kommer var femte minut och är rätt tuffa.

Så hade jag det med dottern. Kom in vid 02, fick morfin för att sova & sen fick dom dra igång mig igen med dropp. Skönt att ditt inte stanna av utan att det rullar på av sig själv!

Håller alla tummar och tår att du snart får bebisen i famnen!

Tur att någon här inne sa till mig att ladda ner appen så jag kan kika in med jämna mellanrum ;)

13:30 har jag inskrivning inför mitt snitt imorgon! Men först Ikea & chilli med sambon som är ledig idag..
  • Misty W
    Lavish skrev 2015-03-09 20:27:36 följande:

Grattis till Ebe91 och MistyW och Pink76 för de två senare har väl redan fått sina bebisar med snitt idag?  Och vad hemskt av myndigheterna att inte låta mannen vara där på snittet och träffa sitt barn innan dom skickar iväg honom. Verkligen omänskligt. 

Hoppas allt har gått bra för Kpax! 

Nä jag hade tyvärr bara inskrivning idag.

Men imorgon ska jag va på plats 07:10 & sen bordet jag rullas ner runt 10:00. Vi har plats nr.2.

Men kan säga att just nu kryper jag nästan ur skinnet! Sambon fick ju för sig att dra på Djurgårdens "play in" match så jag sitter här ganska sorgsen eftersom jag inte kunde säga etta renligt godnatt och hejdå till ungarna nu när jag la dom.

Vi valde att inte berätta om att det sker imorgon eftersom vi vill att dottern ska kunna koncentrera sig på skolan och att dom inte går förväntansfulla ifall något skulle hända. Jg vet att jag låter sjukligt negativ, men vill spara barnen från oro.

Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen och försöka raka benen. Fiffin får dom stå ut med!
  • Misty W
    pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Åh va fantastiskt!!! Hoppas ni får en bra dag idag!
  • Misty W

Nu är jag duschad & svärmor har droppat oss på SöS. Anmälan kl.07:10 & sen en lång väntan..

• Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-03-10 09:10:37 följande:
    Hur gick inskrivningen? Vad innehöll den? Har ju min inskrivning snart också smile1.gif

Jag fick strikta restriktioner att inte raka mig (eller annan hårborttagning) kring snippan minst en vecka innan snittet då det bildas små små sår om man gör det och i dem är det lätt att det blir infekterat så bra att du lät fiffin vara smile2.gif

Stort lycka till nu!
    Inskrivningen i måndags gick bra. Dom tog blod, lyssna på hjärtat, kolla tryck, ul, sen träffade jag snitt läkaren, narkos läkaren & sen fick jag min tid.

Listigt det därmed rakning. Jag orkade inte bry mig om den biten, men min bm i morse drog fram nån form av trimmer gör att det inte skulle göra ont när dom tar bort förbandet.. ;)
  • Misty W

Ligger här vaken och kom på att jag inte skrivit till er än..

Imorse 10:21 kom en liten kille (liten om man jämför med hans bror) på 53,5cm & 4590g.

Han tog en stor kallsup fostervatten så han och pappa fick springa iväg med läkare och låg på neo i 5timmar med sond & andnings maskin innan han blev utskriven och jag äntligen fick träffa honom & framför allt hålla honom i in famn! Men nu verkar han ok och ligger i baljan å sover sött!

Jag är väl ganska mör efter snittet, men tycker att det gått bra. Längtar tills imorgon när jag får duscha, klä på mig, dra katetern & kanske träffa mina stora barn ;) men framför allt försöka mig på ett liv på benen med en bebis.

Har verkligen en sann hjälte till sambo som springer runt å fixar mat, byter blöja, hämtar mat till mig osv. Och sjukt imponerad över hur cool han var under hela 5 timmars kaos med lilleman.

Stort grattis till alla nyblivna mammor! Och sen håller jag tummarna för att ni andra får era snart!

• Misty W

Hallå gänget!

Sorry att jag varit dålig på att va inne å hänga här, men ni verkar skrivit på ordentligt så hoppade över att försöka läsa ikapp!

Grattis till er som fått era bebisar nu. Har vi gjort nån lista än?

Sambon ångra namnvalet så nu heter han inte Viggo utan vi har bestämt oss för att han är en liten ELTON ??

• Misty W
    Nixe skrev 2015-03-17 08:33:14 följande:

Om ett dygn är det dags för bebisvräkning!! Känns jättekonstigt, skönt, läskigt och spännande på samma gång. Har drömt mardrömmar om den där jäkla spinalen hela natten, hoppas verkligen att läkaren har en bra stickdag :-| Allt är i princip färdigt för bebis, ska bara städa lite idag och gå igenom bb-väskan igen. Lär väl sova sisådär noll timmar i natt sen misstänker jag. Har inte haft minsta förkänning på att ngt skulle vara på gång iaf så hade jag inte haft snittet bokat till imorn i v. 39+3 hade bebis säkert boat kvar där inne i några veckor till :) Är inte avundsjuk på er som kämpar vidare förbi bf, starkt jobbat allihopa! Är himla nervös för att träffa den lilla personen. Kommer allt gå bra med snittet? Kommer barnet vara friskt? Kommer man vara helt förstörd efteråt? Kommer min hittills kolugna sambo fortsätta i sitt lugn :p Så mkt att noja över känner jag, pulsen kommer väl ligga på typ 300 i ögonblicket där innan man får se sin bebis för första gången! Just nu känns det iaf kul att vi inte tog reda på könet (även om vi tror på pojke), sjukt spännande!

Tack också för svaren ang min morfar förresten som är dålig, försöker att tänka positivt om att tiden ska vara på vår sida eftersom jag ändå inte kan påverka ngt som det är just nu.. Skype var ett bra förslag men eftersom han är demenssjuk skulle det inte fungera, han skulle nog inte förstå tror jag. Ska skicka bilder och min förhoppning är att sambon ska gilla mitt förslag till andranamn efter just morfar (Oscar). Tyvärr bor de inåt i landets norra delar så även om man flyger så blir det dessutom en längre stund i bil. Tåg är det samma med men det var ändå ett bra förslag då jag dessutom är hemskt flygrädd. Flyga själv med bebis med hormoner och allt skulle nog vara plågsamt för alla passagerare ombord tror jag ;) Har ni ngt bra tips inför snittet imorn så tas de tacksamt emot, mitt livs längsta och långsammaste dygn börjar nu! :D

Mitt snitt gick väl bra, tog lite tid då jag hade ärrvävnad sen förra snittet. Dag 8 idag & jag känner mig helt ok. Ända som är jobbigt är att det hugger i snittet ibland, troligtvis läker det.

Båda mina söner har fått andra namn efter våra släktingar. Med första sonen så gick sambons morfar bort när jag va i kanske 3:e månaden så han fick heta David i andra namn efter honom & nu när jag vänta Elton så fick jag + & dödsbeskedet av min dementa farfar inom samma vecka och han va dessutom beräknad till 16/3 på alla 3 ul. Den 16/3 va min farfars födelsedag så nu kommer han att heta Börje i andranamn efter min farfar. Så du får säkert din sambo att godkänna Oscar som andranamn.
  • Misty W
    Skumbollen skrev 2015-03-17 11:34:07 följande:

Ja, det där med att bestämma innan hur man skall göra kan man ju bara glömma, det gäller allt ifrån var barnet skall sova, vad den skall äta eller om man kan vänja dem vid ljud eller inte som tidigare diskuterats. Man blir snabbt varse att alla barn är olika och att det är bara att hänga med i svängarna själv :)

Skrattar lite faktiskt när jag tänker på allt vi sa innan sonen kom.... Han skulle hänga med oss på allt, vänja sig vid russel och ljud, sova lite varstans mm... Jo tjena... Det var ju en god tanke om det inte var så att ut kom en unge som var absolut gladast och trevligast när han fick tydliga rutiner, sova i sin egen säng, ha det lugnt omkring sig vid sovdags etc. Han har ju fått haka på ändå, och vi har väl försökt leva vårt liv utan att bli sådana där mesproppar som vi kanske tyckte andra var. Men missar vi en läggtid, låter honom sova i bilen eller i vagnen etc så VET vi att det är på bekostnad av hur vår nästkommande dag kommer se ut, så är det bara.

Själv sitter jag och surar över att det inte blev någon vattenavgång igår. På barnmorskan lät det ju som att de skulle ske vilken sekund som helst. Jag försökte känna efter dör inne innan jag gick och la mig men det är ju värsta Bermuda triangeln där inne nu för tiden ;)

Har brutit ihop för att komma igen nu... bf imorgon, hade varit kul om hon kom då eftersom sonen kom på bf. Två vältajmade barn isåfall :)

Misty w

Jag tycker Elton är superfint, Viggo var ju coolt, men jag kunde inte sluta tänka på per Moberg i rederiet :)) men det var ju jag det.

Precis min tanke när sambon valde namnet Viggo. Han va ju för äcklig! Men vande mig mer och mer då det finns lite barn runt om med det namnet. Fast nu känns Elton perfekt för den här lilla grodan ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?