sommarstad skrev 2015-02-19 10:04:59 följande:
Tack för svaren ang när barnmorskan kollar hur de ligger. Jag förstår faktiskt inte varför vår barnmorska inte velat säga hur barnet legat tidigare men kanske har stressade föräldrar varit ett problem. I sig har det inte haft nån betydelse. Och att hon inte kollat fixering innan gör verkligen inget för det är det mest obehagliga jag varit med om hela graviditeten (hittills iaf). Hon dubbelkollande även på sista besöket förra veckan v37 (enligt min räkning v38) för att vara helt säker på att bebisen har trotsat alla odds och vänt sig, vilket han inte gjort. Men usch vad obehagligt det var.
Nu har jag bara ett besök kvar innan bf (på torsdag nästa vecka). Nån som vet hur det fungerar med besök efter bf alltså man går över tiden? Glömde fråga sist jag var där.
Hos på min bm så fortsätter man bara som vanligt med varannan vecka så vi har ett i v 41 inbokat. Jag hade ju bara bokat fram till 39+0 och tyckte det fick räcka för sen ska jag ha fött
men min bm tyckte senast vi var där att vi skulle boka in ett efter bf också så ett besök är inbokat i 40+3 utifall att barnet inte dykt upp. Hon har ganska många gravida som ska föda i april (märkte det på föräldrautbildningen) så hon ville helst boka in mig innan de andra plockar alla tiderna så det inte slutar med att jag inte kommer på besök förrän i v 43 eller något.
Jag vet inte hur det fungerar därefter, antagligen bestäms det ett datum för igångsättning för här är det ju två veckor efter bf som man sätts igång. Kanske trycker hon in ett besök till innan igångsättning om det behövs.