Kpax skrev 2015-02-17 05:54:55 följande:
Hoppsan!
Jag var lite risig i magen igår, men i natt har jag bara kissat, så det var nog en tillfällighet.
Förstår att du gärna väntar lite under dina omständigheter. Jag känner mig redo (16d till bf), men har börjat bli nervös för förlossningen. Trist, jag som var så taggad tidigare, nu fegar jag ur :(
Hade jag varit så nära som du hade jag också börjat känna mig redo och troligen även nervös. Det är ju verkligen en helt ny upplevelse som väntar och oavsett hur många utbildningar eller böcker man läser så går det ju inte att föreställa sig. Jag vet vad som ska hända men jag kan inte föreställa mig hur det kommer kännas eller hur jag kommer reagera. Tänk om jag bara vänder på förlossningen och säger aldrig i livet, ingen unge ska komma ut ur mig? Inte troligt att jag kan stoppa förlossningen och jag känner mig förberedd men av nån anledning blir jag lite mindre taggad för varje dag. Kanske för att det börjar bli verkligt?
Jag tror det kommer gå bra både för dig och mig till slut. Det jag har fått med mig av utbildningarna är att man ska andas (alltid positivt
) och försöka få hjälp av mannen (eller smärtstillande) att slappna av och utöver det kan man inte göra något mer. Så jag tänker andas och försöka att inte hyperventilera eller hålla andan och sen får resten lösa sig på plats
(om sådär 3-5 veckor)
Min BM trodde inte det var förlossningsrelaterat med min mage utan mer att magen inte beter sig som vanligt när man är gravid och då kan det bli dagar med lös mage lika gärna som dagar med hård.