Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Har knappt hunnit tänka på packningen. Får nog ta tag i det snart men på något sätt har jag tänkt att det får vänta till i mars för innan dess kommer inte förlossningen starta. Tänker kanske om men det blir inte den här veckan.

• Trollunge85
    Kpax skrev 2015-02-12 21:23:29 följande:
    Just det där med att det känns som en kass uppladdning inför förlossningen stressar mig. Jag var supertaggad förut, sen började jag ställa in mig på att det skulle bli kejsarsnitt, och nu när det blir vaginalt (om inget händer) känner jag mig bara låg och usel. Så himla trist, det känns som att man kommer behöva all styrka och jävlaranamma man bara kan uppbåda, men jag vet inte var jag ska få det ifrån.
    Har också känt mig låg och usel i några dagar den här veckan och betydligt mer stressad över förlossningen än tidigare. Har ju till och med sett fram emot den men nu känns den för snart inpå tiden och jag känner att jag inte hinner med allt jag ska och sen har jag dåligt samvete för att jag inte får gjort saker och för att jag stressar för att jag inte får gjort saker. Har kommit hem från jobbet och gråtit bara för att jag inte orkat att gå ner i källaren och starta en tvättmaskin.. Mannen tycker jag ska ta det så lugnt som möjligt när jag kommer hem och berätta för honom vad jag vill få gjort. Problemet är att jag vill ju själv tvätta bebiskläder och kolla igenom vad det är vi har hemma och vad som behöver kompletteras och packa in det i byrån. Känns som om jag laddar upp riktigt dåligt inför förlossningen.
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2015-02-13 09:41:36 följande:

Så! Nu har jag läst ikapp 10 sidor

Började morgonen med att bädda av sängen och lägga i en tvätt och hade tänkt att fortsätta med att bädda nytt, diska nappar och flaskor till bb-väskan samt packa en del saker i väskan. Men nej då, rusande hjärta och blodtrycksfall gör att jag ligger i soffan istället. Nästan alltid kul att vara gravid...

Å andra sidan hann jag läsa igenom allt ni skrivit så alltid något

Skönt att se att det är mer än jag som får sitta och läsa ikapp emellanåt Ibland lyckas jag hänga med men allt som oftast öppnar man sidan och konstaterar att det har hänt mycket i gruppen sen sist. Kul att den är så aktiv och jag hoppas vi får till en "efter barnet är född grupp".
  • Trollunge85
    pink76 skrev 2015-02-13 14:05:33 följande:

Jag orkar snart inte mer. Jag är arg hela tiden, arg o irriterad. Jag är stor o tung. Jag orkar ingenting, o jag har massor att göra o snart ingen tid. Har ingen energi alls o för att inte tala om smärtan i ryggen.

Jag kan inte sova heller för att jag är så stor. I natt var jagvaken från kl 12 till kl 5. Jag orkar snart inte mer.

O min man fattar ingenting. Det han gör är att skälla på mig för allt jag inte gör.

Stackare. Förstår precis det där med att inte orka och samtidigt ha mycket att göra men ingen tid. Har du ingen som kan förklara för din man att det är tungt just nu om han inte lyssnar på dig? Det är nu du behöver vila och inte mer stress speciellt om du inte kan sova på nätterna. Har du möjlighet att vila under dagtid?
  • Trollunge85

Har visst en del att läsa igen idag Roligt! (Även om skadade underliv och kommentarer om utseende som ni verkar diskuterat igår kväll inte känns lika skoj) Vi var på spa hela helgen för att vi skulle ladda om batterierna och jag ska klara jobba ett tag till. Väldigt skönt. Blev ingen behandling men några långsamma simturer och annat badande. Det var väldigt skönt att känna sig lätt igen och att få njuta av god mat och slippa bestyr som att städa och laga mat. Dessutom tror jag vi hade telefonerna framme max 3 timmar under hela helgen så vi fick verkligen tid att bara umgås med varandra.

Idag har jag en lång arbetsdag framför mig (troligen sista långa dagen, dvs 12-timmars arbetsdag innan jag går hem) och andra tillfället på föräldrautbildningen. Har varit två timmar på jobbet och ser redan fram emot när jag får gå och lägga mig igen. Nåja fördelen med experimentet är att jag har pauser mellan de olika stegen även om det är många timmar mellan start- och sluttiden för dagen

• Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-02-14 08:53:20 följande:
    Jag är i 37 +4 och hade också önskat att barnet kan komma nu. Jag är dock inställd på att gå övertiden med 2 v.

Själva förlossningen känns det lungt med men första tiden hemma är jag lite nervös för. Känns så overkligt och ofattbart att vi snart har ett litet barn att ta hand om. Det är ju ett sånt stort ansvar. Har inte så stor erfarenhet av nyfödda hellre men antar att allt faller på plats när vi väl är där.
    Det där med nervös inför första tiden håller jag med om. Började få panik förra veckan när jag kom på att nu är det bara lite mer än en månad kvar. Förlossningen känns lugn men sen då? Kommer det en instruktionsbok? Har jag allt som behövs? Tillbringade kvällen igår med att chatta med min syster som lugnade mig på vissa punkter och när hon kommer på besök om två helger kommer hon med allt som hon kan låna ut och så skulle vi sätta oss ner och kolla igenom vad som behövs i början. Ska bli skönt att ha någon att bolla med så här i slutet som genomgick sin senaste förlossning i mars förra året. Hon har ju koll på vilka kläder som behövdes vid den här tiden för en nyfödd och har som tur är även kvar en hel del av kläderna.
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-02-14 14:43:47 följande:
    Vi har köpt en Moutain Byggy, Urban Jungle. Och det verkar verkar jag vara ensam om här i tråden :)
    Vi var inne på en sådan men sen fick vi ärva en vagn som är från 2008 tror jag. Märke har jag inte koll på. Systern fick ett prematurt barn så de köpte första bästa vagn som de hittade. Är 3-hjulig som Mountain Buggy och väldigt lättkörd. Min syster har använt den i alla möjliga terränger så vi vet också att den håller för det mesta
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-02-15 10:27:00 följande:

Ang träning så längtar jag enormt efter att gå ut och dansa igen (bugg och fox m.m). Började förra hösten med dans och gick ner mycket av bara alla dans. I höstas orkade jag bara med en danskurs och inte vara ute och dansa i parkerna. Nu i vår kommer jag inte känna att jag vill vara borta från bebisen så länge att jag kan ut och dans på ställen och inte heller nån kurs blir det men sticka iväg en timme på träningsdans som är här i stan ska jag unna mig när jag känner redo :)

Annars är det barnvagnspromenader som blir min träning. :)

Så roligt med dans! Jag har dansat till och från i flera år och nu de senaste två åren har jag och mannen gått på buggkurs. Jätteroligt var det men frågan är om vi kan ta upp det igen efter förlossningen. Kanske jobbigt att be om barnvakter varje vecka bara för en kurs men samtidigt var det så roligt så jag vet inte hur vi ska göra. Det kommer ju dock inte bli förrän tidigast nästa termin eller till och med om ett år.
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2015-02-15 18:40:30 följande:

Pissdag som gravid . Tycker att jag ändå sov helt ok inatt men känner mig ändå som en klubbad säl. Dottern fick feber igår IGEN (känns som hon varit mer sjuk än frisk de senaste tre veckorna...) och har såklart varit gnälligare än vanligt vilket går ut över stackars maken då jag verkligen inte kan hjälpa till med något alls typ

Har iaf lyckats packa ner bebisarnas grejer i bb-väskan samt två par mjukisbyxor till mig, ett par tights och en tunika att åka hem i samt ett par stödstrumpor. Tydligen rekommenderar sjukhuset att man använder stödstrumpor i 6 veckor efter snittet.

Ja och så har vi fått snittdatum också och hade gärna skrivit ut det här men iom att jag vet att det finns några som läser denna tråd som känner oss "irl" så får jag nog avstå då vi vill att det skall bli en överraskning för vännerna likt det blir om man föder vaginalt

Men vi får väl se om de stannar inne så länge. Medel för tvillingar är att födas i vecka 36+4 har jag för mig.

Vad kul att du äntligen fått snittdatum och att du fått packat lite inför förlossningen. Har inte kommit så långt än själv. Förstår att du vill hålla det hemligt. Ibland funderar jag på om det är någon jag känner irl som läser här inne och kanske inte alltid skriver allt jag vill och tänker på men samtidigt har ingen nämnt det så det kanske inte finns några Resten lät inte lika roligt. Hoppas din dotter blir frisk snart, inte roligt med en sjuk dotter och en förlossning som närmar sig.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?