Mimipig skrev 2015-06-16 23:23:42 följande:
Jag har inte hunnit skriva på några dar men har ett antal funderingar som jag undrar om någon känner igen.
- jag undrar om min mjölk börjar sina? Det känns inte alls som att jag producerar lika mkt och W verkar hungrigare än vad jag har att ge. Har börjat ge ersättning som komplement. Hur får jag upp mjölkproduktionen? Ammar typ varannan h.
- W har börjat släppa taget vid amning. Han tar två sugtag, sen släpper han, vrider på huvudet och vrider tillbaka och upprepar. Vad sysslar han med?
- Jag har fått ont, som träninsvärkskänsla i nedre magen, känns som i magmuskeln, gör ont när jag hostar. Har dock inte tränat magen. Kan det vara nåt annat då? (Typ livmodertumör - ja jag är lite hypokondrisk ibland)
Dom har perioder när de snabbt ökar hur mycket de vill äta, får större behov när de växer helt enkelt. Du ökar produktionen genom att amma oftare. Kan ju också vara för att åtminstone här har det snabbt blivit varmare nu så han kanske är mer törstig? Kan såklart vara mjölken som sinar men jag tycker det mest låter som att han behöver mer mat nu bara.
Ja den perioden kommer nu. Dom blir mer medvetna och intresserade av omgivningen. Tappar lättare fokus på att äta. Tyvärr, har börjat märka det med Linnea också och med sonen var det samma, i början var tutten och äta hans stora glädje i livet men när omgivningen började bli mer spännande tappade han allt mer intresset och såg mer äta som en nödvändigt ont ibland. Kan hjälpa att ha lugnt och tyst och befinna sig i en välkänd miljö när man ammar, men det är förstås trist att det inte längre fungerar lika bra att titta på TV eller amma vid middagsbordet.
Sista vet jag inte, kan det vara något som drar ihop sig och kommer på plats efter graviditeten?