• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vi har fortfarande bara tre fasta måltider; Gröt med frukt kl 8, mat till lunch vid 12 och gröt med frukt vid 18. Hur mycket han äter varierar beroende på humör. Han ammas fortfarande ofta men märker att han börjar bli mer och mer ointresserad av amningen.

• Lilj3
    LillLouise84 skrev 2015-09-27 07:56:05 följande:

Japp världens sämsta morsa det är jag. I natt har jag sovit borta utan mina barn. Efter att sovit kassa nätter i två och en halv månad, och inte sovit typ en hel natt på två och ett halvt år så har jag börjat få fler och fler symtom på utmattning/utbrändhet. Så för att jag ska orka med ännu en vecka utan hjälp från mannen så sov jag hos hans föräldrar. Jag sov nästan 10 timmar i natt men hade säkert 4 uppvak ändå bara för att kroppen är sönderstressad. Men nu mår jag bättre. Den senaste veckan sov jag 4-6 per dygn med sjuka barn, så det är det som slitit sönder mig.

Du är absolut inte världens sämsta morsa. Snarare klokt att åka iväg och sova nån annan stans om du var på bristningsgränsen. Tror inte dina barn vill ha en utbränd mamma. Skönt att du mår bättre nu, sömnbrist kan verkligen ställa till det.
  • Lilj3
    LillLouise84 skrev 2015-09-30 06:25:00 följande:

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!! Vi har sovit 7 TIMMAR sammanhängande!!! 22.30- 5.45 Det var verkligen behövligt. Jag vaknade av att lilleman låg i spjälsängen och jollrade, helt underbart efter alla våra stökiga nätter.

Skönt! Vi har haft några kassa nätter igen med uppvak varje/varannan timme. Hoppas det bara är en tillfällighet. Men i natt ska sambon få sova på soffan. Vill ta reda på om det är hans snarkande som stör.
  • Lilj3

Inatt sov sambon på soffan och V sov från 19.30 till 4.30 utan uppvak. Ammades och sov sen till klockan 7. Ska testa nån natt till för att se om det var en tillfällighet eller inte.

• Lilj3
    Mullan skrev 2015-10-04 08:00:36 följande:

Är det nån här inne som kör med Blw?

Min son kväljde och spydde av puréer så vi har testat detta ett par ggr nu och det verkar funka toppen! Lucas är kanonnöjd och jag kan äta min mat medans den är varm utan att han sitter och skriker för att han också vill ha ;)

Jag är lite sugen på att börja! Puréer funkar ok men jag upplever att han är som nöjdast när han har nåt eget att plocka med. Han vill alltid ner i matskålen och kladda vilket han får göra när det inte är så mycket mat kvar i skålen, annars skulle jag behöva storstäda köket flera gånger om dagen :P
  • Lilj3

Usch det är riktigt jobbigt på dagarna här. Lillen är aldrig nöjd och stundtals riktigt ledsen. Han pruttar och bajsar mer än vanligt, vill inte äta mat men dricka kallt vatten ur flaska går bra. Kan det vara tänder på g kanske? Han har inte fått sin första än. Han har även börjat protestera i vagnen som han alltid har älskat. Idag skrek han i högan sky inne på Ica :( . Han sover uruselt på dagarna men oftast bra på nätterna (tack och lov). Blir inte riktigt klok på det där med hans sömn.

• Lilj3
    tovemaja skrev 2015-10-07 20:25:56 följande:

Det låter tufft! Folke sover mindre på dagen men ofta på förmiddagen någon timme... Gör han inte det blir han som du beskriver: jätteledsen och kinkig. Han sover dock bara länge om jag ligger precis intill och han har bröstet i munnen av och till... Men det antar jag att du testat. Hoppas det blir bättre snart med maten också... Ingenting han gillar? Fisk är ett säkert kort här om inget annat funkar :)

Pasta med köttfärssås är en favorit men det dög inte idag. Han somnar gärna med bröstet i munnen men vill oftast inte ha det igen när han vaknar. Det är ju mycket som händer nu i utvecklingen, så det är väl egentligen inte konstigt att han är kinkig. Men jag tycker synd om honom när han blir så ledsen. Får hoppas att det vänder snart.
  • Lilj3
    snö 81 skrev 2015-10-09 20:45:38 följande:

Igår kväll lärde Tage sig att åla. Han är nära att komma upp på alla fyra och då kommer det nog gå undan att lära sig krypa eftersom hans ålning är som krypning utan att ha knäna i golvet :)

Det jag snabbt kunde konstatera är att nu jäklar gäller det att ha koll på honom. Han vill bara vara på golvet och ta sig runt och utforska ALLT han tidigare sett, men aldrig kunnat komma åt :)

Känns som att en vadderad hjälm och grind till trappen bör införskaffas asap!!

Samma här. Valter ålar runt för fullt och står i krypställning och gungar fram och tillbaks. Favoritobjekt att utforska är bordsben, stolsben, sladdar och eluttag. Helgens projekt blir att barnsäkra lägenheten!
  • Lilj3
    LillLouise84 skrev 2015-10-11 08:18:01 följande:

Vi har hamnat i en ond cirkel med sömnen och jag vet inte hur jag ska bryta den. W vill lägga sig tidigare och tidigare för varje dag och vaknar tidigare och tidigare. Han brukar börja gnälla vid 17 och vill sova och sova middag i vagnen duger inte då, utan han ska till sängen. Igår la mannen honom vid 19 och då gjorde W morgon 3.30!!! Det är väldigt tidigt enligt mig. Sen ville ha sova middag 5-6 och sen somnade han 7.30 igen. Zzz?zz

Har tyvärr inga tips då vi är lite i samma sits. Valter tyckte också att det var morgon 3.30 och han somnade klockan 18.00 igår kväll. Han somnade om igen vid 5 och sov ca en timme till. Försöker få honom att ta en kort lur sent på eftermiddagen men då vägrar han att somna hur jag än gör. Sen är han toktrött vid 18 och då är det i princip omöjligt att få i honom kvällsgröten.
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-10-11 17:20:54 följande:

Men Lilj3 och Louise, vad händer om ni låter barnen sova en stund på kvällen där vid 18 och väcker dem efter 30-60 min? Och lägger er ihop lite senare? Blir det skrikfest då?

Han är väldigt svårväckt om han har somnat för natten och när han väl vaknar blir han väldigt ledsen och svår att trösta. Men idag har han lyckats sova mellan 15-16 så det bådar gott. Han har inte somnat än iaf och klockan är efter 19 :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?