BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag har pysslat en del :) stickat en mössa, tossor och håller på med en till mössa. Virkat en babyfilt i ekologisk alpacka. Jag är lite virk och stickgalen ;)
Jag har pysslat en del :) stickat en mössa, tossor och håller på med en till mössa. Virkat en babyfilt i ekologisk alpacka. Jag är lite virk och stickgalen ;)
Fattar inte hur jag lägger in flera bilder samtidigt ;) Den här är av rent ull men mjuk. Ska virka en blomma och sätta på tänkte jag.
Tossor i alpacka! Roligt vridet mönster att sticka. Ska sticka ett par passande vantar. Har gjort en men kommer mig inte för med nummer två! Har ungefär 10 projekt igång samtidigt ;) Har även börjat med en filt av mormorsrutor men tröttnat lite!
Kpax: tack så mycket! Filten är enkel att göra. Googla på virkad vågmönster så kommer det fram. Bara stolpar man minskar och ökar. Jag tycker den är roligare och enklare än mormorsrutor. Det är för pilligt att montera ihop alla rutor. Om du gör en sån kan man alltid göra stora rutor så man inte behöver montera ihop så många :) Sy kan jag inte däremot! Skulle gärna vilja lära mig det! :)
Var hos BM igår och läkare idag. Sjukskriven graviditeten ut pga komplikationer och stress på jobbet. Jobbar med barnavårdsutredningar. Är ganska stor om magen i v. 24 men låg längst ner på kurvan. Har bara gått upp 2,5 kg också. Känns iof som 25kg ;) Var inte riktigt redo på att bli sjukskriven så länge så idag snurrar tankarna. Gillar ju mitt jobb men fattar att jag inte kan hålla igång så som jag gjort. Ändå svårt att koppla av!
Det här med viktuppgång och viktnedgång är rätt intressant. Ser att flera skriver om amning och viktnedgång.
Jag hade inbillat mig att jag skulle tappa allt av att amma, min mamma hade ju gjort det och såklart skulle ju jag också det!
Gick inte ner ett gram av att amma, snacka om att jag blev besviken :)
Tack för tipsen! Ska kolla utbudet på Ica.
Så roligt att vi är 3 st som har samma BF! Är dock inte förvånad om man går över tiden. Vi flyttar 24/3 så vill ogärna att den kommer innan!
Håller med om att vikten är bra att ta hänsyn till. Vi har en be safe izi sleep efter sonen. Den är jättebra då man kan fälla den till liggläge. Men BLYTUNG! Skulle valt en annan om jag visste hur tung den var. Klämde inte på den innan då sambon köpte den genom jobbet! Har en bugaboo som vi inte hade adapter till så vi kunde fästa skyddet. Det ska vi köpa nu :) Underlättar lite iallafall!