• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Detta med förkylda bebisar alltså... Var på akuten igår kväll för att det lät som att han hade så svårt att andas (mycket pip och rossel i luftvägarna). Bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite tänkte vi. Men syresättningen var bra och lungorna lät tydligen som de skulle så vi blev hemskickade. Idag tycker jag att det låter ännu värre och imorse hostade han tills han kaskadkräktes ner både mig och sängen. Nu verkar han pigg, ligger och tjuter glädjetjut och pratar för fullt men det är svårt att inte oroa sig ändå. :/

• Lilj3
    ebe91 skrev 2015-07-02 09:28:02 följande:

Förresten, är det någon mer här som börjar få problem vid blöjbytena? Lilleman vägrar ligga på rygg. Tvätta av brukar gå bra, blöjan tas på när han ligger på sidan o kläderna när han ligger på mage.. Lite samma är det i vagnen, är han trött går det bra men annars vänder han sig direkt till mage..

Blöjbytena fungerar bra än så länge, likaså av- och påklädning. Däremot är det hopplöst när han ska sova. Då ligger han och vrider sig som en liten mask och har svårt att komma till ro eftersom det är såååå kul att vända sig från rygg till mage.
  • Lilj3
    septemberbarn08 skrev 2015-07-03 23:10:19 följande:

Ja det är ett swimpy. Vi har både kollat på beskrivningen som följde med och på flera olika videor på Youtube och gjort EXAKT som de visat.. eller rättare sagt, vi har FÖRSÖKT göra så som de visat. Det GÅR helt enkelt inte! Jag får vänta och se vad babyland svarar. Jag förväntar mig inte att få något nytt men tycker väl bara det är trist att man inte ska kunna få ihop det utan att vara geni och att det dessutom går sönder? Vi har som sagt försökt hela eftermiddagen så:/

Vi fick hem ett swimpytält igår och jag var rasande för att jag inte kunde fälla ihop det. Sambon lyckades efter ett par försök, fattar inte hur han bar sig åt. Hoppas ni kan få ett nytt tält.
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-07-04 09:32:05 följande:

Har fått Folkes hemska förkylning! Blä! Fattar varför han var så gnällig och klängig! :(

Åh nej! Stackars dig. Här mår vi äntligen bättre men det har varit en hemsk vecka. Vi hostar fortfarande lite men idag ska jag visa mig utanför lägenheten för första gången sen förra lördagen.
  • Lilj3

Här är det ingen törstig bebis som håller mig vaken om nätterna, utan skrällande bilar som åker på gatan nedanför och spelar musik på groteskt hög volym, kl 5 på morgonen. Vad är det för fel på folk här egentligen?!

• Lilj3
    septemberbarn08 skrev 2015-07-09 13:50:01 följande:

Nja tungan har hon nog inte upptäckt än men rösten däremot. Jisses vad hon håller låda hela dagarna! Och ger man henne inte uppmärksamhet när hon "pratar" så tar hon i ännu mer;)

Haha, samma här. Han har använt rösten länge iofs men volymen har inte blivit lägre direkt. Idag har han hållit igång varenda vaken stund och tjoat och skrikpratat i den högsta tonarten han kan komma upp i. Får snart börja med öronproppar om mina öron ska klara sig helskinnade ur detta.
  • Lilj3

Hur sover era små på dagen? Jag tycker det känns som att V sover för lite under dagarna. En gång på förmiddagen och två-tre gånger på eftermiddagen och kanske en mikrolur på kvällen. Oftast blir det halvtimmeslurar. Han somnar för natten mellan 20.30-22 och vaknar oftast mellan 7-8 på morgonen så nattsömnen är jag inte så orolig för. Hade hellre sett att han sov nåt längre pass på eftermiddagen för nu är han trött och smågnällig mest hela tiden.

• Lilj3

Jag är en idiot. V låg i soffan och sov i morse med kuddar bredvid. Jag går iväg för att hämta en body i rummet bredvid och hör en duns följt av ett illvrål. Då har han såklart lyckats vakna och rulla förbi mitt lilla hinder på den korta stunden. Han var såklart jätteledsen och chockad men var som vanligt efter ett tag. Han landade på en mjuk matta och soffan är inte speciellt hög, men fy vad hemsk jag känner mig. Målar upp massa skräckscenarion i huvudet om hur illa det kunde ha gått :( Jag vet ju liksom att jag inte ska lämna honom obevakad om han inte ligger helt säkert men ändå så gör jag det. Ringde 1177 och de tyckte att jag skulle observera honom resten av dagen så han inte blir slö och blek eller kräks mycket. Är så orolig och känner mig som världens sämsta mamma. Har definitivt lärt mig en läxa.

• Lilj3
    septemberbarn08 skrev 2015-07-13 13:00:13 följande:

Har ni något tips för hur jag ska få Selina att acceptera vagnen? Absolut enda gången jag kan gå nu utan att hon gråter är när hon sover sin förmiddagslur, då sover hon när jag lägger ner henne.. annars bara gråter hon:( har testat med babynestet i liggkorgen men det hjälper inte. Idag testade vi ha sufletten en bit ner så hon såg oss bättre men det hjälpte inte heller. Hon är ju nöjd i bilstolen om man åker bil eller om man bär på den så det kan ju inte ENBART vara för att hon vill vara nära?

Varit på marknaden idag och fick bära hela vägen dit, hela tiden där och hela vägen hem. Testade amma där men det gjorde ingen skillnad, varje gång vi testade lägga ner henne grät hon och det känns fruktansvärt:(

Jobbigt att hon inte gillar vagnen. Har du testat att låta henne ligga där i korta stunder när hon är på sitt bästa humör och sitta bredvid och prata och leka? Det var så jag gjorde för att få Valter att acceptera sin säng. Har tyvärr inga andra supertips.
  • Lilj3

Här har vi använt storlek 4 på blöjor i ungefär två veckor och ska snart börja använda storlek 74 på kläder. Ska på 5-månaderskoll nästa vecka så får se vad han väger då. Jag tippar på runt 8 kg. Känner ingen direkt sorg över att han blir större, tycker det är ganska skönt faktiskt. Jag fällde väl kanske en liten tår när storlek 50 rensades ut men då var jag fortfarande väldigt hormonell ;). Men det här är ju inte mitt sista barn heller (förhoppningsvis).

Valter verkar må fint efter fallet från soffan igår men jag är fortfarande besviken på mig själv.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?