Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nixe skrev 2015-01-26 20:03:21 följande:
    Jobbar tvåskift så jag har egentligen sex arbetspass denna veckan (bara ledig lördag). Känns inte alls bra just nu. Har somnat i soffan sen jag kom hem och vaknade nu så det blir middag och sen i säng för att gå upp fem igen imorn. Ett bad hade varit skönt men jag får nog planera in det till imorn, men det är nog en rätt bra idé för ryggen verkar ha tackat för sig efter dagens härliga arbete. Känner igen det där med fasaden, idag sprack min lite vilket för mig är lika jobbigt som själva måendet i sig. Ska enligt planen jobba tre veckor till vilket ju inte är lång tid men just nu känns det som livstid. Åh, spavistelse lät ju himla härligt! Hoppas ni för det himla skönt på den :)
    Låter jobbigt med allt jobbet, men att jobba inom vården har jag förstått är tungt särskilt det inte verkar finnas tillräckligt med personal. Hoppas du får till ett långt skönt bad imorgon och att det hjälper dig! Egentligen är det synd att man ska behöva hålla fasaden uppe men samtidigt har inte alla med att göra hur man mår och jag känner att folk har så mycket åsikter redan.

Ja jag är glad att mannen tryckte på när jag ändrade mig och sa att vi bara kunde vara hemma istället. Ser fram emot det och kan därmed klara av att jag ska in på labbet på jobbet varje helg (förutom just den helgen) i februari och ta prov. Men jag räknar ner nu. Till spahelgen, tills jag får gå hem, till bf. Nu är det mindre än två månader kvar
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-01-26 21:20:40 följande:
    Jag måste bara också få gnälla lite till. Sedan ca en vecka gör det ont när bäbisen rör sig i magen. Han har det väl trångt, men han sätter knäna (eller vad det nu är) i min navel och trycker allt han kan så magen blir en pyramid. Känns som huden brister i alla lager. Hur är det möjligt att han ska växa i 7v till? Han känns redan för stor för utrymmet. Hur är det för er andra?
    Det där känner jag igen. Är inte lika mysigt när den rör sig längre förutom ibland. Jag ska ju vara gravid i ca 7 veckor till (tror jag) och förstår inte riktigt hur det kommer gå med utrymmet i magen. Kommer den få plats eller kommer magen explodera?
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-01-26 23:10:34 följande:
    Magen kommer att explodera! Det gör min snart jag har inte några tröjor alls som når över magen längre, till och med makens jacka är trång att stänga
    Jag misstänkte det Jag tänkte att mannens jacka skulle funka hela vintern men nu börjar jag undra om det kommer fungera. Nu har jag växt i den så om någon vecka så vet jag inte om jag kommer kunna stänga den. Än så länge har jag linnen jag kan använda eftersom de var långa från början och har ärvt en långärmad gravidtröja av min syster men i övrigt så är det klänning och kofta som gäller. Gravidjeansen jag hade i början vägrar jag att ta på mig mer. De är inte alls lika sköna när man växt på sig lite mer och dessutom hatar jag att försöka få av mig dem. Känns fel när mannen måste hjälpa till att dra.
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-01-27 10:05:02 följande:

De sista nätterna har jag drömt grymt mycket och bebisen är inblandade mest överallt. En natt drömde jag att det var en pojke och att jag blev jättebesviken. I natt drömde jag att det blev en tjej och jag hade halvt panik av att jag köpt en blå filt (jag har köpt en blå filt eftersom det bara fanns blå eller rosa så tog jag blå när vi inte vet vad det är)

Har också drömt att det kommer bli en pojke med blandad besvikelse. Är det väl inte egentligen, det blir bra oavsett men tror att jag drömt att det blir en pojke för att mannens släkt mest har fått pojkar så jag har väl ställt in mig mer på att det blir en pojke. Just nu drömmer jag inte men känner att jag tillbringar mer tid vaken än sovandes om nätterna så det kan ju bero på det. Gör ont i magen om jag ligger på höger sida och vänster sida och på rygg så är det bara tungt. Så mycket vändande och bökande blir det under natten tillsammans med toalettbesöken.

Blå filt känns ju okej även om det blir en flicka men så tycker jag ju om blått också
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-01-27 09:49:01 följande:
    Åh, jag vill också ha nya mysbyxor!! Har inte lyckats hitta några bra myskläder denna graviditet.

Men nu har jag bestämt att jag ska köpa några snygga vanliga mysbyxor till efter förlossningen istället så får jag helt enkelt klara mig fram till dess.
    Jag har ett par sen många år tillbaka som har nedvikbar mudd och därmed inte alls sitter på magen. Har varit och är fortfarande mina favoriter. Annars går jag omkring med H&Ms randiga pyjamasbyxor som är tillräckligt tjocka för att jag ska kalla dem mjukisbyxor. 
    snö 81 skrev 2015-01-27 08:23:01 följande:
    Gravidjeans är inte gjorda för en gravid längre än v.25 :)

För mig är byxorna i sig lagom, men magtuben är ju alldeles för liten. Den klämmer och trycker och täcker bara halva magen - hur skönt är det?!

Jag kör klänning och tajts varje dag! :)
    Nä det måste vara så. Jag tänkte gravidkläder = ha hela graviditeten men så enkelt är det inte. Hittade en klänning på rea som jag älskar men jag tror inte den heller kommer hålla hela graviditeten ut. Det är lite som de har bestämt hur stor magen maximalt får bli när de designar kläderna. Tur att tajts finns
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-01-27 14:46:53 följande:

Herregud vad jag blir förvirrad på läkaren som har sjukskrivit mig. Jag har ett intyg fram till 31/1 på heltidssjukskrivning så idag ringde jag vårdcentralen för att få prata med läkaren om hur vi ska göra framöver.

Hon verkar inte själv veta vad hon ska göra och dillade om att jag kunde ta ut föräldradagar eftersom försäkringskassan kan börja krångla med sjukpenning annars?! Men inte fan tänker jag ta ut föräldradagar för att mitt jobb är för stressigt så att mitt blodtryck skjuter i höjden...aldrig i livet!

Nu blev jag iaf sjukskriven 100% i två veckor eftersom hela mitt jobb ska flytta till andra lokaler nästa vecka och det tyckte hon inte lät bra. Sen efter det tyckte hon att jag skulle ringa FK alternativt jobba 50%?!?!?!

Får väl se vad det står i intyget när jag hämtar det, för jag blev inte ett dugg klokare på vårt samtal.

Låter inte vettigt. Förstår om man inte varit sjukskriven utan mest känner att det börjar bli tungt så kan man välja att ta ut föräldrapenning (eller semester om man har möjlighet) men att en person som har så pass jobbigt att den hade blivit sjukskriven alla andra veckor skulle inte kunna bli sjukskriven just de sista två veckorna låter konstigt. (ungefär som min mening så jag hoppas ni hängde med) Med ditt blodtryck så har du ju inget val än att vara hemma så därmed borde du få vara sjukskriven. Vad tror läkaren, att du helt plötsligt ska börja jobba 50% och om det skulle ställa till det med havandeskapsförgiftning så gör det inget eftersom du ändå är så nära BF? Idiotsystem.
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-01-27 13:33:30 följande:
    För mig spelar det ingen roll vilket kön det blir, så därför blir det extra konstigt att drömma att jag blir besviken. Men det bevisar väl bara att gravidhjärnan lever sitt egna liv.

Jag sover också som en kratta. Var tredje timme typ måste jag kissa och sen när jag lägger mig igen så är sängen för varm och maken snarkar.
    Det gör det inte för mig heller. Så precis som för dig blir det konstigt när man drömmer att man blir besviken. Jag är som sagt inställd på en pojke (men hoppas att något av våra barn i framtiden (detta inkluderat) blir en flicka). Ska bli spännande att se vad det blir i slutändan. Har fyllt i några tester på nätet för skojs skull men enligt dem så ligger jag väldigt nära 50/50 sannolikhet så där fick jag inte mycket hjälp (om jag hade trott på dem)

Det värsta med sömnen är ju att jag kan inte riktigt se fram emot bra sömn efter förlossningen heller. Men då kanske jag iaf kan ligga mer bekvämt.
  • Trollunge85

Har haft bottendagar nu ett tag känns det som vilket säkert beror på att jag sovit dåligt och varit på väg att bli sjuk vilket kulminerade i en förkylning som satt sig på rösten (inte roligt att ha två timmar övning där jag fått förklara en massa för studenterna med en väldigt ofungerande röst bara för att den kursansvarige inte kunde hoppa in och inte verkade vilja hitta en ersättare heller). Kändes jobbigt att bara ta sig från jobbet till bilen och att komma hem till ett tomt hem för att mannen är borta med jobbet till sent ikväll känns sådär.

Så kommer jag hem och på trappan väntar en jättebukett med tulpaner och choklad. Mannen hade beställt hem blommor till mig där det stod "krya på dig. Ta det lugnt. Du är bäst. Jag älskar dig" Jag blev så glad att tårarna bara rann. Precis vad jag behövde.

• Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-01-27 18:20:31 följande:
    Vilken bra make du har. Det skulle min aldrig komma på.
    Trodde inte att han kunde komma på det heller. Förvisso sa jag i morse att vi borde köpa tulpaner snart men trodde inte han skulle göra det på det här viset.
  • Trollunge85

Håller med er ovan. Med halsbränna, sura uppstötningar, ryggont (och just nu ont i revbenen när barnet och bh:n trycker på från varsitt håll) så får gärna mars komma typ nu

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?