Kpax skrev 2015-01-23 09:41:31 följande:
Åh vad fint! Gillar även de två andra mönstrade tygerna i övre högra och nedre vänstra hörnet, det röda är lite likt det tyg jag tänkte ha ytterst på mitt babynest.
Jag kanske också borde sy ett spjälskyddsöverdrag, det vore ju fint! Isf satsar nog jag också på ett ganska diskret tyg som passar ihop med många olika lakan.
Lakan förresten, vad dyrt det var. Tänker nog sy iaf en uppsättning av lakan vi har hemma. Jag tyckte inte Ikeas var så fina.
Jag har inte införskaffat lakan utan funderar på att sy om precis som du. Fördelen är att de är lagom urtvättade och att jag kan minska mängden lakan som bara ligger och skräpar
Sen har vi fått ett påslakan med rosa elefanter som min man använde när han var liten. Skulle egentligen ha fått örngottet också (som var i vuxen storlek och därmed skulle enligt svärmor funka bra till vagn som överdrag till litet täcke) men eftersom det var min mans favorit när han var yngre så är det ganska urtvättat. Men påslakanet var tacksamt och dessutom har vi fått ett örngott till bebis och ett lakan som mannens mormor har sytt och broderat dit hans initial på. Så något litet har vi från den äldre generationen vilket känns kul med tanke på att ingen av oss har far- eller morföräldrar i livet.