• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-05-24 16:49:29 följande:

Blir så trött på mig själv! När Selina bara sover små 5 minuters-lurar på dagarna önskar jag inget hellre än att hon ska få sova ett ordentligt pass.. inte för min skull utan för hennes skull.

För två timmar sedan la jag ner henne sovande i vagnen, då hade hon redan sovit en kvart i bärselen. Hon sover än! Tror ni jag njuter och tycker att det är bra? Givetvis inte!

Istället håller jag på att flippa ur.. går till vagnen hela tiden. Hon är väl inte för varm? Hon har väl inget över ansiktet? Hon har väl inte bajsat? Hon ANDAS väl? Blir hispig och undrar om något är fel.. är hon sjuk?

Varför inte bara låta henne sova och inse att bebisar har sovdagar?

Känner verkligen igen det där! Idag har Valter haft en vakendag med mikrolurar här och där och jag vill inget hellre än att han ska sova ordentligt. Han har visserligen varit mestadels på gott humör så det har gått ganska bra ändå. Igår hade han en sovdag och sov ett pass på 4 timmar på eftermiddagen. Då var jag tvungen att kolla så att han andades vid ett flertal tillfällen.
  • Lilj3

Var och tittade på ett hus igår som kändes helt perfekt. Men det var så sjukt mycket folk där och budgivningen har redan börjat spåra ur så det blir nog inget med det. Undrar när det blir vår tur...Är så trött på den här lilla lägenheten nu, det känns som det ligger saker överallt! Och det lär ju inte bli bättre med den saken ju större V blir. Det enda som är positivt är den låga boendekostnaden.

• Lilj3
    septemberbarn08 skrev 2015-05-26 08:44:57 följande:

Nu tänker jag försöka trösta dig och tala om att ett hus inte gör saken bättre när det gäller att ha grejer överallt;) vi gick från en rätt liten lägenhet, två sovrum, ett vardagsrum, kök och ett badrum.. till ett hus med stooor källare (=stor tvättstuga, matkällare, pannrum, två stora förråd och en STOR gillestuga), nedervåning med vardagsrum, kök, badrum, stort lekrum och rätt stor garderob.. och övervåning med tre sovrum och toa. Vind med rätt bra förvaringsmöjligheter. PLUS dubbelgarage med förråd på baksidan.

Det är ändå grejer överallt! Man har en förmåga att fylla varje liten vrå med grejer nämligen;)

Haha, ja det är väl så. Vill minnas att jag och mitt ex hade alldeles för mycket grejer också och då bodde vi i en lägenhet som var 30 kvm större än denna.
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-05-27 08:30:47 följande:

Sådant är så jobbigt Trollunge! Kunde du somna sedan? Har haft en hyfsad natt här, 3 uppvak mellan 22 och 06 men relativt lätt att söva igen.

Om 2 timmar ska grabben få sina första sprutor... Usch, jag vill inte! Det är ju över snabbt men tanken på att medvetet utsätta honom för smärta! Så fånigt, jag vet... Det är ju för hans bästa.

Lycka till med sprutorna, det kommer gå bra!

En vecka sen Valter fick sina nu och han var extra gnällig i ett dygn efter ungefär. Nu är han som vanligt igen, t.o.m. gladare än vanligt. Kanske är det den där ökända jobbiga 0-3månaders-perioden som äntligen är över.
  • Lilj3
    septemberbarn08 skrev 2015-05-27 10:16:03 följande:

Visst har jag skrivit i tråden tidigare om hur braaa det är att bo i ett barntätt kvarter och hur trevligt det är att barnen har mycket kompisar i närheten?

I take it back!

Kanske ska ta och leta en större lägenhet i detta pensionärskvarter istället för hus i "barnvänligt område" då ;P Något speciellt som har hänt?
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-05-27 11:56:09 följande:

Sprutorna tagna... Hemskt var det att se honom få så ont och bli så chockad! Första traumat kallade BVC-tanten det. Han fullkomligt illskrek och gick inte att trösta med tutte. Dock skrek han sig trött på 5 min och somnade i bilen. Nu ligger han och sover lugnt i vagnen. Vi ska närhets-knarka nu resten av dagen tänker jag mig.

Stackarn! Gör ont i hjärtat när de skriker och man inte kan trösta. Det är skönt att ha det avklarat men bävar redan inför nästa gång. Planerar i smyg att sambon får ta det BVC-besöket, eller åtminstone följa med.
  • Lilj3
    ebe91 skrev 2015-05-27 13:27:36 följande:

Jag är så less på att höra att mitt barn är tjockt. Jag helammar, han äter med 2-3 timmars mellanrum på dagarna och har en nattfasta på mellan 7-10 timmar. Han äter typ 5 min varje gång. Men får hela tiden pikar av sambons familj att han är så rund. På 2-månaders kontrollen vägde han 5,5kg, så visst - han är inte mager men han är för sjutton ett spädbarn! När jag har han i famnen sitter han oftast stilla och är nöjd, o då får jag höra "ne, han vill väl inte förbränna någon kalori i onödan". Han rörs, sprattlar o viftar som vilken annan unge när han ex ligger i gymet men han är väl en mer stillsam unge när han är i famnen. Bara för att svägerskans unge (skiljer bara 2,5v mellan dom) är mer åt det magra hållet med inte en valk på hela kroppen. Är sån jäkla vikthets bland kvinnorna i den familjen, det ska jämföras på minsta milimeter. Nu när Bosse är sjuk fick jag ett sms av svägerskan "tur han har lite resurser att ta av"?! Svarade inte ens på smset... Jag tycker inte han har ngt att ha av utan oroar mig istället för att han inte ska få i sig nog med vätska då han har feber...

Det är så sjukt när vikthets ska behöva drabba små bebisar. Får höra att Valter är stor också från vissa trots att han följer sin kurva perfekt. 5500 gram vid tvåmånaderskontrollen och 6550 gram vid 3 månader.
  • Lilj3
    LillLouise84 skrev 2015-05-30 06:42:47 följande:

Tjoho W har sovit HELA natten!!!!! Han åt vid 22 och sov till ca 6.30 så skönt. Jag vaknade till vid 2 och 4 då han brukar äta men han sov så gott.

Härligt! Plötsligt händer det. :) Min Valter har dessvärre gått från att sova 8 timmar i sträck till 5-6 de senaste nätterna, men han somnar om efter mat så det gör inte så mycket.

Och angående karlar så ser min aldrig nånting heller. Värst är det med badrummet. Jag har flera gånger försökt vänta ut honom men icke, han tycker tydligen att det är skinande rent när det är hur snuskigt som helst. Jag måste alltid be honom att göra såna saker och när jag gör det tycker han att jag tjatar...
  • Lilj3
    Kpax skrev 2015-05-31 21:26:52 följande:

Ja, hur funkar era barnvagnar so far?

Nu när Josefin äntligen åker vagn har jag ju hunnit testköra ordentligt, och hittills är jag jättenöjd!

Vi har en Brio Go Next. Jag älskar gunget i den, och tycker att den är otroligt lättkörd - den rullar lätt och är väldigt lätt att svänga. Stor och lättåtkomlig varukorg, och bra sufflett.

I veckan fick jag användning för regnskyddet, men mugghållaren är fortfarande oanvänd. :)

Nackdelen är att den är lite bred baktill, bakhjulsaxeln liksom, det känns lite klumpigt, men jag har iofs kommit fram överallt, så det är egentligen inget problem.

Vi har också Brio Go Next och instämmer. Tycker det känns väldigt smidig när man ska in och köra slalom bland hyllorna i affärer.
  • Lilj3
    ebe91 skrev 2015-06-02 10:11:53 följande:

Nu har vi lagt bud på ett hus så håll tummarna åt oss!

Spännande! Här har det inte hänt nåt nytt på husfronten sen vi tittade på radhuset. La aldrig nåt bud där eftersom priset skenade iväg för alldeles för snabbt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?