pink76 skrev 2015-05-05 10:01:06 följande:
Jag träffade på min föredetta plast-svärmor i morse på min promenad. Jag har hållit mig borta från henne då jag mår hemskt dåligt när jag har träffat henne. Hon är otroligt duktig på att snoka o leta efter något som hon kan klaga på.
Jag hamnar automatiskt i en försvarspossition när jag pratar med henne o känner att jag måste försvara allt jag gör eller inte gör.
Jag mår alltid så hemskt dåligt när jag träffat henne.
Usch, avskyr den känslan!
Jag hade en kompis (fast vi var aldrig så nära varandra att vi umgicks på tu man hand) som alltid lämnade en bitter eftersmak. Hon var rolig, men alltid på någon annans bekostnad, och var väldigt nedlåtande och rent av elak.
Men så en sommar för ett par år sedan började hon kritisera min sambo och vårt förhållande på fyllan (vi var alla lite fulla), och för första gången kände jag att jag inte behövde hålla god min. Så skönt! Sen dess har vi inte setts.
Tycker du ska försöka trycka till människan, det är väl hennes tur att undvika dig nu... Det behöver ju inte vara något extremt, bara använda samma typ av kommentarer och insinuationer som jag föreställer mig att hon använder, så får hon känna hur det känns.