• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mullan skrev 2015-05-04 20:04:10 följande:

Hur är era små i nacken? Här har vi en riktigt stark kille som hållt huvudet själv i några veckor. Han har vart stark från början. Storasyster var oxå väldigt stark men Lucas är helt otrolig :)

Oj! Jag som tycker Josefin är stark, men riktigt så stadig är hon nog inte. När man bär henne vertikalt håller hon huvudet hela tiden, men vi har alltid en hand om huvudet för säkerhets skull. Hon är åtta veckor.

Fin kille! :)
  • Kpax
    pink76 skrev 2015-05-05 10:01:06 följande:

Jag träffade på min föredetta plast-svärmor i morse på min promenad. Jag har hållit mig borta från henne då jag mår hemskt dåligt när jag har träffat henne. Hon är otroligt duktig på att snoka o leta efter något som hon kan klaga på. 

Jag hamnar automatiskt i en försvarspossition när jag pratar med henne o känner att jag måste försvara allt jag gör eller inte gör. 

Jag mår alltid så hemskt dåligt när jag träffat henne. 

Usch, avskyr den känslan!

Jag hade en kompis (fast vi var aldrig så nära varandra att vi umgicks på tu man hand) som alltid lämnade en bitter eftersmak. Hon var rolig, men alltid på någon annans bekostnad, och var väldigt nedlåtande och rent av elak.

Men så en sommar för ett par år sedan började hon kritisera min sambo och vårt förhållande på fyllan (vi var alla lite fulla), och för första gången kände jag att jag inte behövde hålla god min. Så skönt! Sen dess har vi inte setts.

Tycker du ska försöka trycka till människan, det är väl hennes tur att undvika dig nu... Det behöver ju inte vara något extremt, bara använda samma typ av kommentarer och insinuationer som jag föreställer mig att hon använder, så får hon känna hur det känns.
  • Kpax

Idag har vi fått information om föräldragruppen! Den drar igång redan nästa vecka, och vi ska träffas redan 10.30. Det är inte en optimal tid för oss, vi brukar sova till 11, och de gånger vi gått upp tidigare har resulterat i att Josefin inte sover mer än 15minuterspass resten av dagen...

Men men, hon hinner väl ändra sina rutiner många gånger de kommande månaderna :) Jag är jätteglad att vi skulle vänta in april-bebisarna, för en månad sedan hade jag inte orkat gå. Jag mådde för dåligt då.

• Kpax

Äsch, nu såg jag att det var långt mellan träffarna. En nästa vecka, en i juli, en i september, en i oktober, två i november... Jag som trodde det skulle vara två i månaden i alla fall!

• Kpax
    tovemaja skrev 2015-05-05 17:05:33 följande:

Vilken bergochdalbana! Idag har vi haft världens bästa dag! Började med att vi sov till 10 :)

Skönt! Här hade vi en lite gnälligare gårkväll, och idag har hon bara sovit 15 minuter åt gången fram till klockan 14 ungefär, men sedan dess har hon sovit (med korta korta uppvak) i sin vagn!
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-05-05 18:04:53 följande:

När jag var med i föräldragruppen förra gången så träffades vi själva mellan BVC-träffarna. Gick och fikade, promenerade och gick på öppna förskolan. Vi gjorde en facebookgrupp där vi kunde kommunicera. Vi har fortf kontakt och ses ibland.

Ja det kan man ju göra om det verkar vara vettigt folk! Det är en tjej jag har lite kontakt med redan iaf, vi låg på BB samtidigt.
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-05-05 20:19:41 följande:

Underbaraste lilla bebisen! Hon är verkligen helt otrolig den här tjejen, kan inte slita mig från henne:)

Gullunge! Härligt hår :)

Roligt att vi verkar ha samma "utsikt" när vi sitter med barnen så där :D Äsch, hade ingen bild som visar mer, men det är en vit möbel med en TV ovanför och fönster på väggen till vänster om mig.

• Kpax

Bara för att ni pratade om nagelvård här i tråden, OCH att jag nämnde naglarna för sambon tidigare igår så har Josefin rivit sig för första gången i natt. Tre rispor, vi som ska till BVC och allt. Jag försökte fila, men det var himla svårt, och hon var inte glad. Hittills har det gått jättebra att riva av dem, men nu verkar de inte gå sönder så där lagomt i kanten.

Bada älskar hon! Både badkar och balja går bra. Ibland blir hon ledsen när hon kommer upp, men om jag blåser med hårtorken på lägsta effekt blir hon varm och nöjd :)

• Kpax
    tovemaja skrev 2015-05-06 08:26:33 följande:

Sen tvåmånaders kontroll på BVC idag, allt ser toppen ut, Folke är lång! Föga förvånande med en mamma på 1.74 och en pappa på 2m :)

Nästa gång är det dags för sprutor, hu!

Har du redan varit där? Tidigt (på dygnet)! Vi ska också till bvc idag, 15.30. Ska bli kul att se vad hon väger nu, hon känns tung!
  • Kpax
    Lavish skrev 2015-05-07 11:34:11 följande:

Hur tänker ni andra angående badkläder?

I år tror jag att jag får kapitulera och ha baddräkt, som jag inte haft sen jag var barn. Inte så mycket för att jag blivit tjock och sladdrig, gissar att folk ändå inte bedömer en på samma sätt som en 19 åring när man 30 år gammal dyker upp med en bebis och ett småbarn på beachen.

Men jag är ju helt tigerrandig på magen en bra bit upp över naveln och än så länge är det rejäla breda bristningar i en skrikig lila kulör. Det ser faktiskt helt vansinnigt ut, tror inte folk kommer att kunna låta bli att glo på det även om de kanske sympatiserar med orsaken. 

Men samtidigt vill jag inte köpa en baddräkt som jag inte kommer kunna ha sen om jag förhoppningsvis går ner sen. En bikini är ju lite mer anpassningsbar, baddräkten ska ju sitta tight på magen. 

Jag avskydde att visa mig i badkläder redan före graviditeten, nu har jag rejält med lös hud och sladder inte bara på magen, utan även låren. Dessutom väldigt mycket bristningar på magen, och på en yta stor som en hand på vardera lår.

Jag har avskytt baddräkt sen jag var 12, och gör det fortfarande. Jag har kort överkropp och ingen midja, med en låg bikinitrosa kan man i alla fall lura ögat lite.

Nu vete fan. Burkini?! :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?