Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-03-10 16:48:22 följande:
    Mina barn har ju varandra och är otroligt nog bästa kompisar. Skiljer 19månader mellan dem och innan sonen började förskoleklass i höstas hade de aldrig varit ifrån varandra så de är VÄLDIGT tighta. Leker hur bra som helst ihop så jag har inga problem alls att ha dem hemma:) förstår dock att det är skillnad om man bara har ett barn som inte har någon att roa sig med och om man är "sova-trött". Jag är också helt slut och trött men inte så jag behöver sova under dagen för tillfället så det går ju bra:) sen vet jag som sagt inte om jag skulle gjort annorlunda om barnen bett om att få fara, men än verkar dom rätt nöjda med att vara hemma:)
    LillLouise84 skrev 2015-03-10 16:23:56 följande:

Visst vi står och betalar för en plats och dottern älskar att vara där. Men vi har varit konstant förkylda nu sen i september och det tar grymt på krafterna och mitt immunförsvar verkar vara försvunnet under graviditeten. Så några vakna nätter med ett sjukt barn skulle knäcka mig nu. Plus att jag får lite sällskap om hon är hemma

Jag förstår dig till hundra procent. Jag är ju rädd för magsjuka i vanliga fall och har fått varning från läkare att en mildare magsjuka kan tvinga mig till inläggning och dropp för att jag redan är så tunn. Hur skulle jag då palla en magsjuka nu som höggravid och efter 9 månader med dåligt matintag.. Inte sugen på att testa:P en förkylning är inte heller någon höjdare som höggravid och som du säger behöver vi nog alla här inne få sova ordentligt nu:)
    Ja, har man två barn hemma som leker jättebra med varandra är det ju oftast väldigt lätt även om man inte är på topp själv. Min dotter är absolut sämst på att leka själv, då hänger hon hellre bara runt mig och gör inget vettigt alls.

Jag har huvudvärk och är så trött att jag inte gör annat än ligga i soffan eller sängen och sover minst 1-2 gånger om dagen. Jag vill vara pigg igen!!
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-03-10 19:47:12 följande:

SUCK, varit inne på en blogg idag som jag följt lite sporadiskt, där en tjej som födde barn för ett tag sedan verkar ha de bara hur bra som helst. Rosa skimrande dimma lixom. tre (TRE!) dagar efter förlossningen la hon ut en bild där hon skriver att kroppen gått tillbaka till nästan normala. hon blev alltså smal DIREKT. känns som en sån fejkad fasad alltihop!

Det är vad jag gillar här, vi kan klaga och vi kan prata om bristningar och depp och allt möjligt. Inte en fejkad rosa skimmrande fasad! Även om vi är positiva OCKSÅ! :) 

Så tack för det!!

Det är ju tur att det finns folk som har så bra kroppar att dom blir sig själv direkt och som känner att dom bara måste visa det också! :-/

Sist såg jag otroligt plufsig ut och med en stor bulldeg på magen - den ska jag lägga ut tre dagar efter förlossning ;)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-10 20:06:34 följande:
    Det förstår jag när det är ett större barn. Så har vi tur som har en 21 månaders som inte förstår skillnaden på dagar. Hoppas din dotter inte blir sjuk nu.
    Ja, små barn är lite lättare att underhålla med relativt små insatser :)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-03-11 02:37:40 följande:

Här har vi Viggo (troligtvis hans namn)

En groda på 53,5cm & 4690g.

php0YElnD33247.jpg

Grattis till lillskatten!! Hoppas du är på benen imorgon!
  • snö 81

Alltså nu börjar jag på riktigt bli less på detta. Igår kväll låg vi i soffan och kollade på tv, hade onda sammandragningar var 5:e minut i två timmar ca, rätt jobbigt sådär. Går och borstar tänderna och får ytterligare en sammandragning och hinner tänka att fan, det här börjar ju göra rätt ont, det kanske är på gång. Går upp i sängen och där klingar det av helt :( Sover ok fram till 02 då jag vaknar av mensvärk och har nu haft en ond sammandragning - 1 på en timme! Hur länge ska man behöva ha såhär????

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-11 06:44:12 följande:
    septemberbarn08 skrev 2015-03-11 05:56:15 följande:

Hade exakt likadant i förrgår och blev så jävla arg! Det gjorde tom ont när jag var uppe och gick så jag fick verkligen upp hoppet och sen bara klingade allt av:( igårkväll hade jag bara någon enstaka förvärk igen. Tror aldrig det blir någon bebis här. Är helt inställd på att få gå över den här gången!

Letar tecken hela tiden nu! Varit rätt lugnt med förvärkarna förra veckan - lugnet före stormen? Varit deppig sen i söndags - är det ett tecken? Varit risig i magen igen igår - tecken? (även om jag vet att det garanterat beror på att jag ätit mer "vanlig" mat senaste veckan). Sovit oroligt två nätter nu - är det ett tecken? Mer flytningar - betyder det något? Och så håller det på i all evighet.. suck!

Nu har vi "bara" 10 dagar kvar.

Jag hade rätt mycket onda sammandragningar igår efter hinnsvepningen, men inte händer det något mer sen. Så störande att gå och ha skitont lite nu och då för att det sen bara ska försvinna. Jag har haft två bra nätter utan halsbränna och jag har sovit 6 timmar utan kisspaus! När hände det sist liksom, jag som kissat med 1,2,3 timmars mellanrum de sista månaderna. Så jag har också funderat på om det är lugnet före stormen?!?
    Ja, nu är det bara 10 dagar! Men ska jag ha såhär i typ två veckor till kommer jag se ut som ett lik, det är ju omöjligt att sova. Låg vaken mellan 02-05 inatt och hade ont, mensvärk och onda sammandragningar. Vaknar 6.30 igen med samma envisa jäkla mensvärk, men än så länge ingen sammandragning som gör ont.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-11 05:17:29 följande:
    Skitjobbigt! Sådär hade jag också när vi åkte in (men då hade ju mitt vatten gått, så jag skulle ändå in på en kontroll två timmar senare), och sen stannade det av lite typiskt nog. Efter sovdosen kom det igen likadant och då sa de att så kan det fortsätta i 12h, men det gjorde det ju inte, jag öppnade mig till tio cm på typ nån timme. Hoppas det snabbar på för dig också!!
    Ja, om jag bara hade fått en liten vattenskvätt så jag visste att det fanns ett slut rätt snart.

Jättesöt liten Josefin förresten!! Grattis igen!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-11 08:28:52 följande:
    Jag både väntar på vattnet och inte, för bm säger varje gång att eftersom vi har långt till fl så får vattnet nästan inte gå hemma för då blir det ambulans.
    Ja, för dig är det väl bäst om vattnet håller sug där det är :) Ambulans till förlossningen känns ju sådär, men hellre det än att föda i bilen.

Där jag ska föda är det ett väldigt stort upptagningsområde och vissa har ju av den anledningen väldigt långt till förlossningen. Så när jag låg på BB med dottern var det en tjej där samtidigt som hade fött i taxin (dom får taxi istället för ambulans) och bebisen hade trillat ner på golvet. Men det var inte första gången hon födde i en bil så det var ingen stor grej för henne :)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-11 08:27:47 följande:

Idag så blev jag orolig över om jag överhuvud taget känt bebisen på ett tag. Kom inte ihåg om jag kände den igår för just nu tänker jag mest på sammandragningarna och mensvärken och att det trycker till nere i bäckenbotten när jag går ibland. Jag har helt enkelt glömt bort att ha koll på om barnet rör sig. Och inte rörde det sig från att jag steg upp till jag åkte till jobbet. Väl här börjar jag knuffa på magen och jodå jag fick ett svagt svar till slut (tror jag väckte stackaren) och nu känner jag av lite mer rörelser igen. Tycker dock inte de är så aktiva men eftersom den brukar vara mer aktiv innan lunch så är det bara att avvakta och se om den kommer bli livlig igen. (och bara för det drar den runt med knäna så jag verkligen känner att den är vaken smile5.gif ) Tack och lov. Men med tanke på hur trött jag är (och ändå känner jag att jag måste göra en massa saker och glömmer bort att vila) så kan jag förstå att den kanske också behövde lite vila. Det är ju snart dags för en enorm prestation så om det kan vara förståeligt att den tar en dags vila för att ladda inför förlossningen men man blir ändå orolig.

Jag kom på samma inatt när jag låg och väntade på nästa onda sammandragning. Hade ju full fokus på sammandragningar under kvällen också så jag visste inte när jag hade känt nåt sist. Det var helt stilla i magen trots att jag strök på den och buffade lite, började till och med planera att ringa förlossningen och åka in på koll. Men imorse när jag vaknade behövde jag inte fundera mer på det för då var det full fart, så den låg helt enkelt och sov som en liten gris där inne :)
  • snö 81
    josejo skrev 2015-03-11 09:18:50 följande:

Stort grattis till alla fina bebisar, bra jobbat!

Idag har vi bara 9 dagar kvar till Bf, jag hoppas den inte planerar att komma tidigare samtidigt som jag inte orkar vänta längre..

Vår renovering går fort framåt och vi flyttar in i helgen, sen är jag redo för bebis.

Var på fotvård tidigare i veckan och fick då tipset att massera runt anklarna, ganska hårt fast inte så det gör ont, för att sätta igång förlossningen. Så jag tycker att ni alla ska lägga upp fötterna där hemma och be om massage. Även om det inte hjälper så är det ju aldrig fel att bli ompysslad!

Jag gjorde det igår :) Hittade ett tips på nätet om akupressurpunkter, ovanför fotknölen och i "simhuden" mellan tumme och pekfinger. Har haft onda sammandragningar sen jag masserade punkterna, men om det har med saken att göra har jag ingen aning om :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?