BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
septemberbarn08 skrev 2015-03-10 16:48:22 följande:
Mina barn har ju varandra och är otroligt nog bästa kompisar. Skiljer 19månader mellan dem och innan sonen började förskoleklass i höstas hade de aldrig varit ifrån varandra så de är VÄLDIGT tighta. Leker hur bra som helst ihop så jag har inga problem alls att ha dem hemma:) förstår dock att det är skillnad om man bara har ett barn som inte har någon att roa sig med och om man är "sova-trött". Jag är också helt slut och trött men inte så jag behöver sova under dagen för tillfället så det går ju bra:) sen vet jag som sagt inte om jag skulle gjort annorlunda om barnen bett om att få fara, men än verkar dom rätt nöjda med att vara hemma:)
LillLouise84 skrev 2015-03-10 16:23:56 följande:Visst vi står och betalar för en plats och dottern älskar att vara där. Men vi har varit konstant förkylda nu sen i september och det tar grymt på krafterna och mitt immunförsvar verkar vara försvunnet under graviditeten. Så några vakna nätter med ett sjukt barn skulle knäcka mig nu. Plus att jag får lite sällskap om hon är hemma
Jag förstår dig till hundra procent. Jag är ju rädd för magsjuka i vanliga fall och har fått varning från läkare att en mildare magsjuka kan tvinga mig till inläggning och dropp för att jag redan är så tunn. Hur skulle jag då palla en magsjuka nu som höggravid och efter 9 månader med dåligt matintag.. Inte sugen på att testa:P en förkylning är inte heller någon höjdare som höggravid och som du säger behöver vi nog alla här inne få sova ordentligt nu:)
Ja, har man två barn hemma som leker jättebra med varandra är det ju oftast väldigt lätt även om man inte är på topp själv. Min dotter är absolut sämst på att leka själv, då hänger hon hellre bara runt mig och gör inget vettigt alls.
Jag har huvudvärk och är så trött att jag inte gör annat än ligga i soffan eller sängen och sover minst 1-2 gånger om dagen. Jag vill vara pigg igen!!