Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-09 18:36:19 följande:

php7595Gy17649.jpg

Det här hittade jag på liberos gravidapp. Dålig sömn och mycket hormonsvängningar stämmer väl in på de flesta av oss smile1.gif

Ja, min helg bestod av extremt dålig sömn och humöret ska vi inte ens tala om :(
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-09 20:08:30 följande:
    Sista två veckorna har varit värst tycker jag. Innan så kändes det så långt fram i tiden så det inte var riktigt greppbart, men nu bara väntar jag på något tecken att det ska dra igång. Sen nu när kilona bara rusar iväg så blir jag mer och mer deppig. Jag kommer ha minst 25 kilo att slita för att få bort sen.
    Ja, det är som att ju närmare det blir desto värre känns det. Det KAN ske när som helst, men kom igen då!! :)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-03-10 06:44:11 följande:

Nu är jag duschad & svärmor har droppat oss på SöS. Anmälan kl.07:10 & sen en lång väntan..

Lycka till idag!!
  • snö 81
    pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Så underbart!! Lycka till idag!
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 08:17:52 följande:

Så dumt. Gick in på en tråd som hette Hur mycket gick ni under graviditeten eller liknande. Så läser man om alla som gått upp bara 8-12 kg och sluppit bristningar och hur dumt det är att lägga på sig för mycket och att det är dåligt för barnet. (Fanns såklart de som gick upp mycket men de sa bara att de ätit för mycket och att man inte borde gå upp så mycket i vikt) Nu känner jag mig dum som gått upp 20 kg nu när jag går in i v 39 trots att jag vet att det beror mycket på all vätska som jag samlat på mig.

Nej, i fortsättningen håller jag mig till den här tråden för här känner jag inte att det är något fel på mig utan att jag har en ganska normal graviditet där svullna kroppsdelar och strimmiga magar är helt okej och att skillnaderna inte beror på att någon gör fel utan för att vi är just olika individer.

Jag gick upp 27 kg när jag väntade dottern och det var absolut alldeles för mycket, men herregud - det gick bra ändå.

Då tappade jag 13 kg första tiden och det var väl bebisen, vattnet, moderkakan, extra blodmängden och vätska som försvann. De övriga kilona var kilon som jag fick kämpa bort. Nu har jag 11 dagar kvar och har gått upp 16 kilo. Känner att jag levt på samma sätt som sist så hur det då kan skilja 11 kilo vet jag inte.

Jag fick inga bristningar varken förra gången eller denna (hittills) så det sitter inte i viktuppgång utan i gener och hormoner.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-10 09:03:46 följande:

En liten uppdatering då!

16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).

Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)

När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.

Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.

Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)

Grattis till lilltjejen och skönt att det ändå gick relativt snabbt! Hur stor var hon?
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 09:03:17 följande:
    Det är inte så att jag unnar folk att ha lätta graviditeter och förlossningar. Det är mer det här beteendet att man skryter om hur fantastisk man är samtidigt som mycket beror på hormoner och individer. Allt beror ju inte på vad man äter (det hittade jag dock en blogg nånstans som var tvärsäker på att alla som inte åt LCHF eller liknande fick komplikationer just pga av det. Allt man kunde råka ut för berodde på att man inte åt LCHF).

Inte för att jag vill lägga ut på fb om min förlossning men jag skulle vilja kunna göra det och känna mig stolt över det oavsett om förlossningen kommer sluta i akut kejsarsnitt eller om jag måste ta all smärtstillande som finns eller om allt blir enkelt utan något smärtstillande alls. Det är ju inte en mindre prestation oavsett hur det sker och ingen borde dömas efter hur graviditeten eller förlossningen blivit.

Min mage är också tigerrandig. Mycket tjusigt speciellt efter dusch då det verkligen flammar rött smile5.gif Men jag tänkte inte sluta använda bikini bara för att jag blivit mamma (även om jag läst folk som tycker att man borde göra det för att man inte har lika "perfekt kropp" längre) och kanske inte har en slät mage längre.
    Men äsch då, att jag inte visste att LCHF är svaret på allt!!! ;)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 09:16:33 följande:
    Precis, inte jag heller. Och så gick jag ändå och köpte en chokladkaka till mig själv samma dag som jag läste det (typ när jag var i v 30). Det är därför jag gått upp så mycket. Dumma chokladkaka. Den kommer förfölja mig i resten av mitt liv smile5.gif
    Men choklad innehåller ju massa fett också så jag tror nog att det är LCHF-ok ;)))
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2015-03-10 09:33:37 följande:

Vad roligt att läsa KPAX! Blir så avundsjuk! :)

Varje morgon jag vaknar blir jag så grymt besviken på att inget hänt! En vecka kvar så det är ju inget konstigt med det egentligen. Jag, precis som många av er andra här är bara så gruvligt trött på all mensvärk, foglossning och förvärkar. Att inte kunna gå till brevlådan ens när solen skiner och man har en rastlös 17 månaders hör hemma tär verkligen på psyket!

Eftersom vår son föddes på BF så har ju alla dessutom glatt berättat att man aaaaaalrig går längre med andra än med första... Tack, jinxa det gärna liksom ;)

Hittade massor av säsonger av "born every minute" på youtube så nu plöjer jag förlossningar! Hoppas på att lilltjejen fattar vinken :)

Jag lyckas inte ens bli besviken på att inget hänt, jag är liksom inte inställd på att något ska hända!!

Förra veckans onda sammandragningar och mensvärk var ju helt verkningslösa så att jag nu har massa mensvärk ignorerar jag - det kommer inte göra någon skillnad ändå. Alla man träffar nu säger att det bara handlar om dagar, när som helst - eller hur säger jag! Fortfarande fast inställd på sensommaren...
  • snö 81

Men fy fan vad irriterad jag blev av att titta på one born every minute. En kvinna som ska föda sitt fjärde barn och har med sig äldsta sonen (18 år) och maken. Dom sitter och skrattar åt henne hela tiden när hon har ont och mannen leker med alla prylar i salen. Vilket jäkla stöd!

När hon tar lustgasen hånar han henne för att hon sagt att hon vill föda helt naturligt. Vad är det för fel på folk??

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?