BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Det här hittade jag på liberos gravidapp. Dålig sömn och mycket hormonsvängningar stämmer väl in på de flesta av oss
Det här hittade jag på liberos gravidapp. Dålig sömn och mycket hormonsvängningar stämmer väl in på de flesta av oss
Nu är jag duschad & svärmor har droppat oss på SöS. Anmälan kl.07:10 & sen en lång väntan..
Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.
Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.
Tack för alla styrke-kramar.
Så dumt. Gick in på en tråd som hette Hur mycket gick ni under graviditeten eller liknande. Så läser man om alla som gått upp bara 8-12 kg och sluppit bristningar och hur dumt det är att lägga på sig för mycket och att det är dåligt för barnet. (Fanns såklart de som gick upp mycket men de sa bara att de ätit för mycket och att man inte borde gå upp så mycket i vikt) Nu känner jag mig dum som gått upp 20 kg nu när jag går in i v 39 trots att jag vet att det beror mycket på all vätska som jag samlat på mig.
Nej, i fortsättningen håller jag mig till den här tråden för här känner jag inte att det är något fel på mig utan att jag har en ganska normal graviditet där svullna kroppsdelar och strimmiga magar är helt okej och att skillnaderna inte beror på att någon gör fel utan för att vi är just olika individer.
En liten uppdatering då!
16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).
Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)
När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.
Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.
Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)
Vad roligt att läsa KPAX! Blir så avundsjuk! :)
Varje morgon jag vaknar blir jag så grymt besviken på att inget hänt! En vecka kvar så det är ju inget konstigt med det egentligen. Jag, precis som många av er andra här är bara så gruvligt trött på all mensvärk, foglossning och förvärkar. Att inte kunna gå till brevlådan ens när solen skiner och man har en rastlös 17 månaders hör hemma tär verkligen på psyket!
Eftersom vår son föddes på BF så har ju alla dessutom glatt berättat att man aaaaaalrig går längre med andra än med första... Tack, jinxa det gärna liksom ;)
Hittade massor av säsonger av "born every minute" på youtube så nu plöjer jag förlossningar! Hoppas på att lilltjejen fattar vinken :)
Men fy fan vad irriterad jag blev av att titta på one born every minute. En kvinna som ska föda sitt fjärde barn och har med sig äldsta sonen (18 år) och maken. Dom sitter och skrattar åt henne hela tiden när hon har ont och mannen leker med alla prylar i salen. Vilket jäkla stöd!
När hon tar lustgasen hånar han henne för att hon sagt att hon vill föda helt naturligt. Vad är det för fel på folk??